Car-Net

Lazi
Senior Member
Posty: 462
Rejestracja: 13.08.2017, 22:37

Re: Car-Net

Post autor: Lazi » 09.05.2019, 18:48

jni pisze:
09.05.2019, 16:34
karambazielona pisze:
07.05.2019, 17:37
Jakie są tego objawy ? Jak to nie działa ?
jni pisze:
07.05.2019, 13:57
Przy okazji ciekawostka - teść ma Tiguana z 2016 z aktywnymi usługami Car-Net do końca 2019, z których przestał móc korzystać bo Discover Media w jego samochodzie nie potrafi korzystać z internetu udostępnianego z nowego telefonu z Androidem 9.
We wparciu Car-Netu o problemie wiedzą, ale jakie i kiedy będzie rozwiązanie - nie wiadomo. Pytałem też czy wobec tego przedłużą subskrypcję - nie wiedzą. Proponowane rozwiązanie - używać telefonu z Androidem 8 lub starszym lub kupić car-sticka...
Samochód twierdzi, że połączył się z siecią WiFi, telefon widzi połączonego klienta WiFi, natomiast licznik przesłanych w telefonie danych wskazuje 0 i nie rusza z miejsca, nic z Car-Netu nie działa, twierdzi, że transmisja danych jest niedostępna.
Usługi Car-Net powinny działać niezależnie od sieci WiFi. Moduł ma wbudowaną swoją kartę SIM.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)

Slaw
Member
Posty: 85
Rejestracja: 10.03.2018, 17:00

Re: Car-Net

Post autor: Slaw » 09.05.2019, 20:31

U mnie taka ikona ...nie podświetlony jest ten globus .Zawsze był i ten kluczyk?
Załączniki
20190509_194512.jpg

wasyl
Member
Posty: 114
Rejestracja: 17.09.2017, 10:11

Re: Car-Net

Post autor: wasyl » 09.05.2019, 20:58

Jadę 27.05 na wygranie nowego oprogramowania sterownika on-line i ewentualny restart. Takie wytyczne dostali po zgłoszeniu awarii przez kontakt online z car net. Zobaczymy czy coś to pomoże...

SPI
Junior Member
Posty: 26
Rejestracja: 24.12.2018, 00:57
Lokalizacja: Zabrze

Re: Car-Net

Post autor: SPI » 09.05.2019, 22:19

Ja jestem umówiony juto na 11 w Świętochłowicach zobaczymy co zdjagnozują

karambazielona
Member
Posty: 81
Rejestracja: 14.04.2018, 11:49

Re: Car-Net

Post autor: karambazielona » 10.05.2019, 10:16

https://zapodaj.net/818b64fd96574.jpg.html

Tak to u mnie wyglada. Jednak internet jest ponieważ nowe konto można utworzyć wiec połączenie z serwerem jest...

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Car-Net

Post autor: jni » 10.05.2019, 10:36

Lazi pisze:
09.05.2019, 18:48
Usługi Car-Net powinny działać niezależnie od sieci WiFi. Moduł ma wbudowaną swoją kartę SIM.
Zależy które, akurat teściowi najbardziej zależy na informacjach o korkach, zamkniętych drogach itd. - te wymagają połączenia z Internetem udostępnionego z telefonu lub z karty własnej karty SIM wsadzonej do schowka (instalacja Business). eSIM, o którym mówisz do tego nie wystarcza.

Lazi
Senior Member
Posty: 462
Rejestracja: 13.08.2017, 22:37

Re: Car-Net

Post autor: Lazi » 10.05.2019, 10:47

Rozumiem. Ja co prawda mam DP, ale Android 9 (telefon Honor 10) nie przeszkadza i samochód sobie zaciąga dane. Myślę, że jak sam poświęcisz chwilę czasu to szybciej zdiagnozujesz co jest problemem niż support VW. Może wina leży w kompatybilności telefon<->samochód? Niby to wszystko jest ustandaryzowane, ale miałem przypadek, że telefon Sony nie potrafił za cholere połączyć się z moim domowym routerem. Problem był znany i opisywany na necie, ale Sony i tak miało to gdzieś. Chodziło o konkretny chipset w routerze.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Car-Net

Post autor: jni » 10.05.2019, 11:45

U mnie w Arteonie w DP też działa z Androidem 9, natomiast u teścia w Tiguanie w DM nie.

W internecie jest sporo takich przypadków opisanych (z różnymi telefonami z Android 9) i ludzie wskazują na sposób przypisywania adresu bramy, ponoć w Pie to się zmieniło, a Discover Media zdaje się nie trzymać standardów, chyba ustawia sobie zły adres bramy wobec czego komunikacja nie działa. Jak pisałem - support Car-Netu o tym wie, ale czy i kiedy naprawią - nie wiadomo.

Co ciekawe niektórzy piszą również, że DM w Arteonie ma ten sam problem.

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Car-Net

Post autor: Salvatore » 10.05.2019, 12:15

U mnie robili wczoraj aktualizację i póki co nie pomogło... Dajcie znać jak u Was.
Na podstawie objawów dedukuję dwie potencjalne przyczyny problemu: awarię TCU (https://en.wikipedia.org/wiki/Telematic_control_unit) albo problemy z połączeniem do sieci GSM (VW nie zapłacił naszego abonamentu :)).
A objawy u mnie są takie:
- nie ma danych w apce i w portalu,
- nie ma komunikatu "Do zobaczenia <imię> <litera nazwiska>." po zgaszeniu auta (imię i litera nazwiska jest pobierana z Car-Netu),
- nie działa dzwonienie na informację i na serwis (i zapewne SOS będzie dzwonił na 112 a nie do VW, ale tego nie sprawdzałem),
- działa "globus",
- działają informacje o korkach (przez WiFi z telefonu),
- cała reszta Car-Netu, ta która wymaga Internetu przez WiFi a nie z eSIM, działa (newsy, pogoda, parkingi, stacje i co tam jeszcze jest).
Dlatego myślę, że problem nie dotyczy stricte Car-Netu, a komunikacji przez eSIM w samochodzie,

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Car-Net

Post autor: jni » 10.05.2019, 12:45

Ja byłem na resecie modułu OCU w ASO, wysłał mnie tam support Car-Netu. Dane w appce i portalu zaczeły się pojawiać same, jeszcze przed wizytą w ASO, natomiast powiedzieli mi tam coś dziwnego, nie wiem czy to prawda i czy ma sens, ale stwierdzili, że przyczyną niedziałania może być brak uzupełnionej daty urodzenia (to można wpisać samemu w portalu) i danych z prawa jazdy (to wpisuje serwis w swoim systemie) i ponoć po którejś aktualizacji serwerów Car-Netu te informacje zaczęły być wymagane do działania. Brzmi abstrakcyjnie, ale co szkodzi spróbować.

ODPOWIEDZ