Arteon - hamulce

Noetra
Senior Member
Posty: 298
Rejestracja: 09.10.2018, 10:00

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Noetra » 10.05.2019, 00:57

mIQUEL pisze:
09.05.2019, 19:04
dolewałem ok 1L na 1000 km ... tak tak 1L na 1 tys km. Zrobiłem próbę olejową w VW i wyszło, że auto pali dokładnie 0,92 L na 1000 KM. Co na to VW? ano pokazał w warunkach gwarancji że spalanie oleju silnikowego dla tego typu jednostek w wysokości do 1L na 1000km jest to norma producenta. W międzyczasie okazało się że jest to powszechna wada jednostek 1,8 TSi oraz 1,4 i 2,0 TSi wynikająca z zastosowania okrojonych pierścieni (oszczędność pewnie jak w przypadku hebli)... ale do rzeczy... silniki te posiadały auta marek Audi, VW, Skoda na całym świecie... w europie zachodniej po rozkręceniu afery koncern VW remontował wadliwe elementy silnika lub nawet wymieniał wadliwe silniki a co u nas? u nas ma w dupie do tej pory... nie muszę chyba przytaczać innych przykładów z życia i gospodarki nierównego traktowania konsumentów i w nie mówię tu o proszkach czy pastach do zębów... ale jeśli nie jesteś ich świadomy to żyj dalej w swojej różowej bańce i myśl jakim to jesteś pełnoprawnym europejczykiem...

aaa i jeśli jesteś użtkownikiem 2,0 Tsi 190km to zapewne ciebie również dotyczy problem hebli o czym się niechybnie przekonasz...
Nie no ty to jesteś przebój :) Samochód spalał olej PONIŻEJ normy a ty histeryzujesz, że producent nie chciał sfinansować naprawy. Znasz takie powiedzenie - WIDZIAŁY GAŁY CO BRAŁY ?

HINT: to przypadek w którym prawo nie ma żadnego zastosowania. Nawet skarga do trybunału w Strasburgu by nie pomogła. A w takim przypadku liczy się tylko .
A porównywanie w tej kategori Polski do NIemiec czy innych wielkich krajów nie jest zbyt rozsądne.

mIQUEL
Member
Posty: 86
Rejestracja: 21.01.2019, 14:48

Re: Arteon - hamulce

Post autor: mIQUEL » 10.05.2019, 08:26

Noetra pisze:
09.05.2019, 22:59
trake pisze:
09.05.2019, 08:56
Miejmy tylko nadzieje, że ma to znaczenie..
Oczywiście, że ma.
Producent nie zrobi nic z dobroci serca bo zamiast niego ma excela. Jego podejście do spraw problematycznych jest wypadkową wielkości rynku, miejscowego prawodawstwa i poziomu świadomości konsumenckiej. Polska jako rynek zbytu jest już na tyle spory a prawodawstwo i ochrona konsumenta na takim poziomie (m.in dzięki integracji EU), że moim zdaniem głównym problemem jest obecnie świadomość a raczej niski jej poziom konsumentów co do możliwości egzekwowania swoich praw. Trochę pokutuje jeszcze post PRLowskie myślenie, że zwykły obywatel w zderzeniu z Państwem czy wielką instytucją nie ma szans. A to się stale i systematycznie zmienia i dziś łatwiej jest dochodzić swoich praw niż np. 5, 10 czy 15 lat temu.

Czy myślisz, że 10 lat temu możliwe byłoby pismo z BOK, że gwarancja wprawdzie nie przewiduje wymiany hamulców ale w ramach dobrych relacji wyjątkowo zgadzają się na wymianę ? Nie. 10 lat temu każdy dostałby kopa w dupę a nie nowe klocki i tarcze

OK nie jestem naiwny i wiem, że VW jeszcze długo (jeśli w ogóle) nie będzie traktował podobnie konsumenta polskiego jak traktuje niemieckiego ale należy mieć świadomość, że to podejście się zmienia i to na naszą korzyść. Ale nie rozumiem dlaczego VW miałby lepiej traktować np. Greka, Portugalczyka czy Austryjaka skoro sprzedaje u nas dwa albo trzy razy więcej swoich produktów.

Z tego wątka bije jakąś taką bezradnością. Tu nawet ktoś zaproponował pozew zbiorowy ale zgłosiła się jedna osoba! Bez urazy Panowie ale myślę, że osoby bardziej zaradne i świadome już dawno sobie te hamulce czy chromy powymieniało w ASO i nie mają potrzeby wypłakiwania się na forum.
No jednak dzban. Bez odbioru

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 10.05.2019, 10:16

Rekojmia a nie gwarancja. Duzo krotsza droga egzekucji, wieksze prawa i szanse. Ktos chce wzor? Warunek - nie mozna miec aktywnej naprawy gwarancyjnej uszkodzonego elementu.

Dorth
Member
Posty: 202
Rejestracja: 26.09.2018, 16:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Dorth » 10.05.2019, 10:30

@JacekPolok wrzuć na forum na pewno się przyda. :)

SPI
Junior Member
Posty: 26
Rejestracja: 24.12.2018, 00:57
Lokalizacja: Zabrze

Re: Arteon - hamulce

Post autor: SPI » 10.05.2019, 11:37

Właśnie jestem w serwisie i otrzymałem informację że volkswagen pracuje nad nowym typem klocków i będą wymieniać na gwarancji. Ale ile to potrwa tego nie wiedzą czekają na informację z centrali na obecną chwilę wymieniają bez problemu na to co było wcześniej.

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 10.05.2019, 11:51

PONOWNE ZGŁOSZENIE REKLAMCYJNE Z RĘKOJMI – WEZWANIE DO WYMIANY RZECZY NA WOLNĄ OD WAD

Niniejszym, działając na podstawie udzielonego mi pełnomocnictwa, którego uwierzytelniony odpis przesyłam w załączeniu, na podstawie art. 561 § 1 k.c. w związku z art. 556 k.c. wzywam Państwa do niezwłocznej wymiany rzeczy na wolną od wad z tytuł rękojmi za wady fizyczne samochodu marki Volkswagen, model Arteon, numer nadwozia WVWZZZ3HZ, numer rejestracyjny KR..., w którym to ujawniła się istotna wada. Wystąpienie usterki i jej konsekwencje powodują, iż zakupiony od Państwa pojazd nie odpowiada ani właściwościom, które zakupiony samochód powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony, a także wynikający z okoliczności oraz jego przeznaczenia, ani właściwościom, o których istnieniu zapewniliście Państwo mojego Mandanta, ani nie nadaje się do celu, w którym pojazd ten został zakupiony.
Jak wynika ze stanu faktycznego w pojeździe mojego Mocodawcy ujawniła się wada fizyczna, niedająca się usunąć czynnościami serwisowymi przeprowadzonymi przez autoryzowane stacje obsługi (dalej jako ASO) marki Volkswagen. Przedmiotowa wada objawiająca się poprzez nieustanne świecenie kontrolki „check engine”, która to wskazuje na występowanie usterki silnika oraz sygnalizuje konieczność dokonania niezbędnych prac serwisowych przez ASO. Pomimo trzykrotnej próby usunięcia usterki przez ASO marki Volkswagen Auto Spe oraz przeprowadzenia rozległych prac serwisowych polegających między innymi na wymianie podzespołów układu AdBlue, wystąpiła ona po raz czwarty. Taki stan pojazdu pozwala na poczynienie stwierdzenia graniczącego z pewnością, iż w silniku jaki znajduje się w samochodzie mojego Mandanta ujawniła niedająca się usunąć wada najprawomocniej o podłożu fabrycznym, która stanowi właśnie wadę istotną rzeczy, co w dalszej kolejności pozwala na dochodzenie roszczeń tytułu rękojmi. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż ASO Auto Spec. w sprawie rzeczonego samochodu konsultowało się z centralną jednostką Volkswagena w celu zasięgnięcia wytycznych dotyczących naprawy pojazdu należącego do mojego Mocodawcy. Mimo uzyskania najbardziej kompetentnej pomocy jaka jest możliwa w omawianym stanie faktycznym autoryzowany serwis nie był w stanie poradzić sobie z notorycznie występującym błędem „check engin”, a co za tym idzie usunąć jego przyczyny.

Odnosząc się do faktu, iż przedmiotowy samochód jest leasingowany przez mojego Mocodawcę należy wskazać, że może on bez przeszkód dochodzić wobec sprzedawcy roszczeń przysługujących nabywcy z tytułu rękojmi. Zezwala na to wprost treść § 17 punkt 1 Ogólnych Warunków Umów Leasingu Volkswagen Leasing, wprost wskazując, iż „Z chwilą zawarcia z Dealerem przez Finansującego umowy sprzedaży przedmiotu leasingu z mocy prawa przechodzą na Korzystającego uprawnienia z tytułu wad rzeczy przysługujące Finansującemu wobec Dealera z tytułu gwarancji i rękojmi, z wyjątkiem prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży.”.

W przedmiotowej sprawie nie sposób również nie wspomnieć rażącego wprowadzenia w błąd co do zagadnienie prawnych, do którego doszło podczas rozmowy telefonicznej pomiędzy Panem Jackiem Polokiem, a pracownikiem ASO Stanisław ...,. Otóż, dnia 8 stycznia 2018 roku Pan Andrzej ...podczas rozmowy dotyczącej umówienia terminu odstawienia samochodu z tytułu zgłaszanych roszczeń z rękojmi poinformował mojego Mocodawcę, iż z uwagi na fakt zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących tego samego pojazdu Volkswagen Arteon numer nadwozia WVWZZZ3H pozbawił się on możliwości dochodzenia swoich roszczeń wobec sprzedawcy w oparciu o rękojmie. Taka interpretacja przepisów kodeksu cywilnego jest całkowicie błędna, a Państwa pracownik wykazał się absolutnym brakiem wiedzy, kompetencji oraz poszanowania dla profesjonalnego i uczciwego traktowania klienta. Swoim działaniem chciał on wprowadzić w błąd mojego Mandanta, aby w ten sposób odwieść go od zamiaru dochodzenia swych praw w oparciu o uprawnienia przysługujące mu z tytułu rękojmi, a co za tym idzie pozbyć się problematycznej dla Państwa sprawy w sposób całkowicie sprzeczny z prawem oraz zasadami współżycia społecznego. Zachowanie to należy ocenić jako skandaliczne oraz pozbawione jakiegokolwiek profesjonalizmu. Oczywistym wydaje się być, iż osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem powinna opierać informacje, które udziela na sprawdzonej, fachowej, a co najistotniejsze rzetelnej wiedzy. Informacja prawna jaka padła ze strony Pana Andrzeja... nie odznaczała się absolutnie żadną z wyżej wspomnianych cech. Z oczywistych względów nie sposób jest wymagać od każdego z pracowników Państwa salonu sprzedaży oraz serwisu fachowej wiedzy prawniczej, jednak w sytuacji , gdy przekazywana treść jest tak dalece odsunięta od poprawnego przekazu, co miało miejsce w omawianym stanie faktycznym, należałoby się zastanowić, czy pracownik pozbawiony kompetencji w dziedzinie szeroko rozumianego prawa powinien w ogóle przekazywać stanowisko Państwa klientom i udzielać im informacji.

W tym miejscu dla przejrzystości omawianej sprawy warto zaprezentować prawidłową wykładnie art. 579 k.c., w oparciu o który, Państwa pracownik dokonując jego niepoprawnej interpretacji, wprowadził w błąd mojego Mocodawcę. Otóż zgodnie z ugruntowaną linią orzeczniczą oraz poglądami doktryny uprawnienia gwarancyjne owszem nie mogą być dochodzone równocześnie z roszczeniami z tytułu rękojmi, jednak w przypadku nieskuteczności naprawy lub niezrealizowaniu swojego obowiązku przez sprzedawcę (gwaranta) w odpowiednim terminie, zostaje otwarte po stronie kupującego uprawnienie do skorzystania z rękojmi za wady rzeczy. Zawieszenie, o którym mowa w art. 579 § 3 k.c. dotyczy biegu terminu do wykonania czynności związanych z uprawnieniami z rękojmi (nie płynął one na niekorzyść kupującego korzystającego z gwarancji – „bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie.”), a nie zawieszenia tych uprawnień jako takich – co jest oczywiście sprzeczne z informacjami jakie przekazują Państwa pracownicy. W zaistniałym stanie faktycznym mamy do czynienia z trzykrotną bezskuteczną naprawą w oparciu o uprawnienia gwarancyjne trwającą przeszło 25 dni – co z pewnością całą pewnością stanowi desygnat pojęć „nieskuteczności naprawy” lub „niezrealizowaniu swojego obowiązku w odpowiednim terminie”. Powyższa wykładnia znajduje potwierdzenie w następujących w licznych wypowiedziach orzecznictwa oraz doktryny:

• „W komentowanym tu zakresie jest to uregulowanie obowiązujące na podstawie nowelizacji wprowadzonej przez art. 44 pkt 29 KonsU i wynika z niego, że na realizację uprawnień z tytułu rękojmi w odniesieniu do konkretnej wady przez kupującego ma wpływ zawiadomienia sprzedawcy o wadzie w przypadku realizacji uprawnień z tytułu gwarancji. Brak takiego zawiadomienia powoduje, że bieg terminów na wykonanie uprawnień z tytułu rękojmi (zob. art. 568 § 2 i 3 KC) nie ulega zawieszeniu.” - Kodeks cywilny. Komentarz red. prof. dr hab. Edward Gniewek, prof. dr hab. Piotr Machnikowski C.H.Beck 2017 wyd. 8

• „Obecnie więc kupujący nadal może swobodnie wybierać pomiędzy odpowiedzialnością z tytułu rękojmi lub z tytułu gwarancji. Ponadto, według § 2 komentowanego przepisu, jeśli wybierze on odpowiedzialność z tytułu gwarancji, nie wpływa to na jego uprawnienia z tytułu rękojmi. Natomiast w momencie kiedy, realizując uprawnienia z tytułu gwarancji, kupujący zawiadamia sprzedającego o wadzie rzeczy, bieg terminu na wykonywanie uprawnień z rękojmi ulega zawieszeniu (§ 3). Przepis wprowadza więc swoisty obowiązek dla kupującego zawiadomienia sprzedawcy o wadzie, w celu zawieszenia terminu przedawnienia na wykonywanie uprawnień z rękojmi na wypadek, gdyby gwarancja nie zaspokoiła jego roszczeń. [ podkreślenie A.M.] Termin ten zaczyna biec dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie. Zakładać można, że wtedy kupujący może zacząć realizować swoje uprawnienia z tytułu rękojmi. Skutkiem braku zawiadomienia będzie to, że bieg przedawnienia nie ulegnie zawieszeniu.” - Kodeks cywilny. Komentarz red. dr hab. Konrad Osajda C.H.Beck 2017 wyd. 17
• „Przepisy o rękojmi i gwarancji mają chronić kupującego i przy zbiegu roszczeń wynikających z tych przepisów, w granicach podstawy faktycznej powództwa, sąd uprawniony jest do wyboru jednego z nich dla zapewnienia ochrony interesów powoda.” - wyrok Sądu Najwyższego z dnia 16 listopada 2012 r. sygn. akt III CSK 24/12
• „Należy przy tym rozróżnić uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji (art. 577 k.c.) i z tytułu rękojmi. Roszczenia z tytułu gwarancji kupujący może realizować tylko w odniesieniu do podmiotu udzielającego gwarancji (producenta lub sprzedawcy) zaś uprawnienia z tytułu rękojmi tylko wobec sprzedawcy (art. 556 k.c.). Roszczenia z tytułu gwarancji nie upoważniają kupującego do odstąpienia od umowy sprzedaży, mogą być realizowane niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi, a samo wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi (art. 579 § 1 i § 2 k.c.).” Jak wynika zatem z okoliczności faktycznych, powód, zgłaszając pierwszy raz usterkę komputera w dniu 11 grudnia 2014 r. wybrał w pierwszej kolejności realizację roszczeń z tytułu gwarancji producenta. Dopiero po nieskutecznych naprawach gwarancyjnych, pismem z dnia 2 kwietnia 2015 r. powód zgłosił pozwanemu - jako sprzedawcy, roszczenia z tytułu rękojmi. Do odpowiedzialności pozwanego mają zatem zastosowanie art. 556 i nast.k.c. dotyczące rękojmi za wady. – wyrok Sądu Okręgowego w Kaliszu z dnia 1 czerwca 2017 r. sygn. akt II Ca 157/17

Z uwagi na zaistniały stan faktyczny, roszczenie Pana Jacka Poloka jest całkowicie uzasadnione i znajduje oparcie w powszechnie obowiązującym porządku prawnym. Zadośćuczynienie wyżej wskazanemu wezwaniu powinno nastąpić niezwłocznie po doręczeniu niniejszego pisma. Zaznaczam, iż istotna wada rzeczy sprzedanej została zgłoszona telefonicznie w dniu 8 stycznia 2018 r. przez mojego Mocodawcę zaś przedmiotowe pismo stanowi jego powtórzenie ze względu na całkowity brak reakcji z Państwa strony, a wręcz próby wprowadzania mojego Mandanta w błąd co do jego uprawnień z rękojmi. Nadto, zaznaczam, iż w związku z ww. zgłoszeniem powstają wszystkie skutki prawne i faktyczne, a wskazana wada ma charakter istotny.

Ponadto, zgodnie z art. 566 § 2 w zw. z § 1 mojemu Mocodawcy przysługuje prawo do żądania naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych. W szczególności mój Mandant będzie dochodził kosztów dodatkowych związanych z działaniem przez profesjonalnego pełnomocnika i koniecznymi czynnościami przez niego podejmowanymi. Nadto, pozostaje kwestia roszczeń o czas pozostawania bez możliwości korzystania z własnego pojazdu i konieczności wykorzystywania aut zastępczych, pomimo, iż opłacana jest pełna rata leasingu, ubezpieczenie itd. za cały miesiąc użytkowania samochodu Volkswagen Arteon i związane z tym obciążenia oraz stary wizerunkowe. Należy bowiem pamiętać, iż samochód służy mojemu Mocodawcy do wykonywania działalności gospodarczej i w takim celu został zakupiony w formie leasingu.


Jednocześnie informuję, iż dalsza Państwa bierność skutkować będzie podjęciem kroków prawnych włącznie z wytoczeniem powództwa przed właściwy sąd, co w następstwie spowodować może wystąpienie po Państwa stronie dodatkowych kosztów procesu i ewentualnego postępowania egzekucyjnego.

Zbig
Member
Posty: 96
Rejestracja: 18.02.2019, 19:54
Lokalizacja: Gdynia

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Zbig » 10.05.2019, 19:18

SPI pisze:
10.05.2019, 11:37
Właśnie jestem w serwisie i otrzymałem informację że volkswagen pracuje nad nowym typem klocków i będą wymieniać na gwarancji. Ale ile to potrwa tego nie wiedzą czekają na informację z centrali na obecną chwilę wymieniają bez problemu na to co było wcześniej.
PotWierdzam, tez dostałem takie info
R.I.P. :( Arteon 2.0tdi 190km R-line
Arteon 2.0tsi 190km R-line :)

Andy
Member
Posty: 67
Rejestracja: 28.03.2019, 11:45

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Andy » 10.05.2019, 20:52

Ludzie oni o tych klockach mówią od stycznia 2018 ze pracują nad rozwiązaniem, a tym czasem półtora roku minęło i nic nie zrobili.
Może nigdy nie zrobią taka prawda.

emtek
Junior Member
Posty: 30
Rejestracja: 18.10.2017, 17:44

Re: Arteon - hamulce

Post autor: emtek » 11.05.2019, 09:55

Kilka dni temu otrzymałem odpowiedź BOK VW.
Moim zdaniem jest to gra na zwłokę, by klienci na własny koszt klocki wymienili, nie korzystając z ich pseudo gwarancji.
Dodatkowo zgłosiłem pęknięcia listwy chromowanej pod prawym, przednim reflektorem, który był już wymieniany po awanturach w listopadzie
2018 roku (woda w środku stała - pracownik VW Krotosky-Cichy mówi " może pan na spowalniaczu od spodu auto uderzył i coś pękło :@ ").
Ponownie - to nie pęknięcie tylko zarysowanie, nie podlega gwarancji. Dziwne te "rysy" - zaczynają się od szkła reflektora, biegną nieregularnie w stronę krawędzi listwy, zmniejszając swoją grubość i niknąc w połowie... Ale gość sam powiedział: Panie, reflektor 5 tys, jak go zgłoszę do wymiany to mnie wyśmieją.
Załączniki
vw.jpg
Odpowiedź BOK

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 11.05.2019, 10:25

Rekojmie napisz do sprzedawcy. Na hamulce bedziesz czekal dluuugo i czas rekojmi przepadnie.

ODPOWIEDZ