Witajcie, w najbliższym czasie odbieram Arteona 2.0 TSI 190KM. Domyślam się, że aby spełnić najnowsze normy emisji spalin, będzie wyposażony w filtr fap. Nigdy do tej pory nie miałem samochodu z tym filtrem. Pewnie wszystko będzie w instrukcji, ale chciałem spytać bardziej obytych użytkowników o dwie rzeczy:
1. Dawniej filtry cząstek stałych miały bardzo złą opinię, szczególnie gdy samochód był używany głównie w mieście na krótkich trasach. Czy nadal takie warunki tak drastycznie skracają żywotność tych filtrów?
2. Czy proces wypalania filtra jest sygnalizowany przez samochód, czy trzeba na przykład obserwować obroty na postoju?
AD 1. Nie wiem jak było kiedyś ale mam diesle od ponad 20 lat i ani razu nie naprawiałem układów wypalania DPF (odkąd się pojawiły)...(jazda miasto, troszkę tras)
AD 2. w przypadku 2.0 TDI, 190 KM, 4x4 nie pokazuje nigdzie działania / wypalania filtra DPF