hak holowniczy montaż
-
- Member
- Posty: 108
- Rejestracja: 27.01.2019, 18:48
Re: hak holowniczy montaż
Nie bede wskazywal palcem, ale znany uzytkownik od nas z forum podpowiedzial mi ze moze zamontowac hak oryginalny w Arteonie wszystko jak fabryka wraz z wyslaniem kodowania na serwer VW, tak ze nawet przy pozniejszych aktualizacjach itd systemy beda kodowaly normalnie hak jakby byl oryginal.
Re: hak holowniczy montaż
Nie ma co się tak bać tej gwarancji...
Re: hak holowniczy montaż
Nie każdy auto zamawiał i 'oszczędzał na haku'. Ja ni chciałem czekać (niewiadomo ile) na zamówione auto i kupiłem auto z placu. Katalogowo 260k ma wszystko oprócz....haka więc jak dla mnie wątek akurat ciekawy i w 'temacie'.Rkarcz pisze: ↑25.04.2019, 18:47Wybacz ale 2.5k oszczędności, czy przy zakupie z hakiem z fabryki 1.5k oszczędności jest wycieraniem dupy szkłem. Nie mówię że 1.5k czy 2.5k leżą na ulicy ale to jakieś takie dziadowanie jak dla mnie przy aucie za 170-240k. I tak oszczędziłeś nie kupując BMW 5 czy Audi A6. Mi byłoby szkoda czasu, nerwów, użerania się w razie problemów z ASO. Choć nie mówię że oryginalny hak z ASO nie sprawia problemów. Sprawia bo przy niskim napięciu na aku pokazuje przepalone żarówki w przyczepie której hak nawet nie jest opuszczony. I VW nie ma rozwiązania. Tak samo nie działa klapa w automacie (opóźnione zamykanie) czy nogą co nawet ujęli w folderze reklamowym. Ale najpierw musieli dostać zwrotkę zapewne m. in. od mnie.
A czy fair jest to że jak musi być wkodowany przez ASO? Słuchaj. Robię sobie jakieś tam systemy automatyki. Jak ktoś mi się wepnie w sieć i coś sobie dobra to traci gwarancję na całość sterowania jakie sprzedałem. Ja tak mam a przy VW jestem cieciem ze wsi. Wcale im się nie dziwię. To tak jak z tymi boxami i tuningiem. Za takie kombinacje tracą uczciwi użytkownicy bo później każdy jest podejrzany i odmawiają wszystkiego związanego ze skrzynią i silnikiem najmocniejszych wersji.
Re: hak holowniczy montaż
Gdyby ktoś był zainteresowany mam elektryczny hak z wiązką (oryginalna, wyjęta z Arteona i przygotowana do łatwiejszego montażu).
Cena 1600 zł za: hak, wiązkę, przycisk, sterownik, potrzebne śruby montażowe. Możliwość wymiany prawego boczka bagażnika na taki z fabrycznym otworem na przycisk w zamian za boczek bez otworu na przycisk. Ew. Można go wyciąć i po problemie
Możliwy również montaż + kodowanie / samo kodowanie w miejscowości Barwałd Górny k. Wadowic.
Więcej info na PW lub 660 829 619
Cena 1600 zł za: hak, wiązkę, przycisk, sterownik, potrzebne śruby montażowe. Możliwość wymiany prawego boczka bagażnika na taki z fabrycznym otworem na przycisk w zamian za boczek bez otworu na przycisk. Ew. Można go wyciąć i po problemie
Możliwy również montaż + kodowanie / samo kodowanie w miejscowości Barwałd Górny k. Wadowic.
Więcej info na PW lub 660 829 619
Re: hak holowniczy montaż
Czy ktoś z szanownych kolegów jest w stanie to potwierdzić?
Od siebie dodam, że sprzedawca w krakowskim salonie powiedział, że cena haka wynika również z faktu, że układ chłodzenia silnika jest 'wzmacniany' by usprawnić chłodzenie gdy ciągniemy coś ciężkiego przy niskich prędkościach. Nie wiem ile w tym prawdy.
Re: hak holowniczy montaż
Mały edit:
Samochód był tydzień na reklamacji poziomu paliwa i przy okazji bezsensownych alarmów od żarówek gdy hak był złożony. I co się okazało? Że się da. Poprawili wszystko: alarmów od żarówek nie ma, ale co najlepsze działa wszystko - otwieranie nogą, zamykanie automatyczne z opóźnieniem. Znowu muszą zmienić katalog bo to "jednak" działa. Jacy oni jako cały VW mają burdel to brak słów. Ale najważniejsze że naprawdę wszystko działa.
Wzmocnione chłodzenie? Śmiem wątpić czy handlowiec wie o czym mówi. Arteon palony na hiszpańskich serpentynach w 40'C dawał radę więc co mu ma zrobić przyczepa z którą max. może jechać 90?
Samochód był tydzień na reklamacji poziomu paliwa i przy okazji bezsensownych alarmów od żarówek gdy hak był złożony. I co się okazało? Że się da. Poprawili wszystko: alarmów od żarówek nie ma, ale co najlepsze działa wszystko - otwieranie nogą, zamykanie automatyczne z opóźnieniem. Znowu muszą zmienić katalog bo to "jednak" działa. Jacy oni jako cały VW mają burdel to brak słów. Ale najważniejsze że naprawdę wszystko działa.
Wzmocnione chłodzenie? Śmiem wątpić czy handlowiec wie o czym mówi. Arteon palony na hiszpańskich serpentynach w 40'C dawał radę więc co mu ma zrobić przyczepa z którą max. może jechać 90?
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: hak holowniczy montaż
Wzmocnione chłodzenie to raczej bzdura, natomiast możliwe, że fabryczny hak po podpięciu przyczepy uruchamia jakieś tryby oszczędzania układu napędowego. Swego czasu były takie sytuacje w Volvo XC90, że po montażu nieoryginalnego haku i targaniu przyczep bardzo szybko padały skrzynie, natomiast przy fabrycznym haku z modułem sterowania skrzynia była bardziej oszczędzana i przyczepa jej nie szkodziła.
Re: hak holowniczy montaż
Ja wam mogę podpowiedzieć jak to jest np. w BMW E70. Są dwa rodzaje mostów i półosi tylnych. Jeżeli auto jest konfigurowane na etapie produkcji pod ciąganie przyczep, nie przyczepek, to montowany jest wzmocniony most i grubsze tylne półosie. Jeżeli dostawiasz hak już poza fabryką np, serwis to tak jak np. u mnie jest zwykły most i półosie tylne pomimo haku. Ale mimo tego że mam fabryczny hak,nie marketowy czy uniwersalny,to i tak nie nadaje się mój zestaw pod duże przyczepy . Żadnego dodatkowego chłodzenie nie ma.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: hak holowniczy montaż
To 'wzocnione chłodzenie' to nie taka 'bzdura'. Nie wiem jak w Arteonie ale w wielu modelach, auto wyposażone w fabryczny hak holowniczy ma inne wentylatory chłodnicy (czasami 2 zamiast jednego) właśnie po to aby zwiększyć wydajność układu przy targaniu przyczep pod góre przy wolnych prędkościach.
https://a4-klub.pl/topic/242262-hak-hol ... 82odzenia/
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=3263.0
https://a4-klub.pl/topic/242262-hak-hol ... 82odzenia/
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=3263.0
-
- Junior Member
- Posty: 3
- Rejestracja: 25.09.2019, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Re: hak holowniczy montaż
W automatach montuje się dodatkowe chłodnice oleju w skrzyni, ale nie w takich autach ktore mają marne 2T na haku.
Właśnie zamontowałem Vesfalię odpinaną z ori wiązką i kodowaniem wszystkich opcji takich jak światĺa, praca skrzyni, wyłaczanie start/stop, parkowanie itd.. oczywiście poza serwisem, za 3450 pln brutto całość.
Brałem auto z placu, wyboru nie miaĺem, a na składaniu el haka kompletnie mi nie zależało, stąd taki wybór.
Całość działa, za myślę rozsądne pieniądze.
Właśnie zamontowałem Vesfalię odpinaną z ori wiązką i kodowaniem wszystkich opcji takich jak światĺa, praca skrzyni, wyłaczanie start/stop, parkowanie itd.. oczywiście poza serwisem, za 3450 pln brutto całość.
Brałem auto z placu, wyboru nie miaĺem, a na składaniu el haka kompletnie mi nie zależało, stąd taki wybór.
Całość działa, za myślę rozsądne pieniądze.
Elegansio TDI na pełnej bombie ;-)