Koła zimowe - Arteon
Re: Koła zimowe - Arteon
A VW w ogóle montuje run flaty? Wydawało mi się, że tylko samouszczelniające
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Koła zimowe - Arteon
Mam felgi rosario i dwa komplety gum
Wymieniam / gumiarz musi się znać bo sam mam doświadczenie ze przyjechałem z 20, 3x pytałem czy da radę , spoko spoko panie nie takie się robiło poczym odbierałem niezrobione lub uszkodzone i przegadywanie się ze .......
Run flat nie ma sa samo uszczelniające się Seal Inside
Potwierdzam niski profil twarda opona lakierowana felga = trudne wyzwanie
Ale to wszystko rekompensuje wygląd przez cały rok , a przecież na zimowkach się prawie półroku jeździ wiec nie mógłbym patrzeć na auto z kapciami jak balony
Wymieniam / gumiarz musi się znać bo sam mam doświadczenie ze przyjechałem z 20, 3x pytałem czy da radę , spoko spoko panie nie takie się robiło poczym odbierałem niezrobione lub uszkodzone i przegadywanie się ze .......
Run flat nie ma sa samo uszczelniające się Seal Inside
Potwierdzam niski profil twarda opona lakierowana felga = trudne wyzwanie
Ale to wszystko rekompensuje wygląd przez cały rok , a przecież na zimowkach się prawie półroku jeździ wiec nie mógłbym patrzeć na auto z kapciami jak balony
VW Arteon 2.0 BiTDI R 4MOTION
-
- Member
- Posty: 56
- Rejestracja: 19.08.2019, 13:20
Re: Koła zimowe - Arteon
Ja założyłem wspominane wcześniej : Continental TS 860 S 245/35R20. Na razie jestem zadowolony. Bardzo fajna opona.
R-Line 2.0 BiTDI SCR 4MOTION 176 kW 240 KM "Chilli"
-
- Member
- Posty: 56
- Rejestracja: 19.08.2019, 13:20
Re: Koła zimowe - Arteon
Tak trzymać
U mnie na wymianę czekają Michelin pilot alpin 4 również w rozmiarze 20".
Ile zaplacileś za wymianę gum?
Ostatnio zmieniony 17.11.2019, 20:25 przez [email protected], łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Koła zimowe - Arteon
Planuję kupić koła zimowe, letnie Montevideo 19'' zamienić na zimowe:
- felgi: https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ ... 0#25540511
- opony: https://www.oponeo.pl/dane-opony/michel ... #259615643
Do tego muszę kupić pierścienie centrujące:
- https://allegro.pl/oferta/aluminiowe-pi ... 8285971999
Nie wiem jakie wentyle powinienem kupić i czy akurat tego nie da się załatwić u gumiarza? Jakieś rady? Nie robię jakiegoś oczywistego głupstwa?
Kupiłem Arteona "z placu", więc nie mam bezpośredniego TPSM-a. O ile dobrze rozumiem, w przypadku konfigurowania nowego auta znajduje się on w sekcji bezpieczeństwo jako "System kontroli ciśnienia w oponach" (przynajmniej w konfiguracji w pliku PDF, którą przysłał mi sprzedawca go nie ma). Zakładam więc, że nie potrzebuję wkładać czujników do kół?
Czy mając VIN mogę sprawdzić konfigurację auta?
- felgi: https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ ... 0#25540511
- opony: https://www.oponeo.pl/dane-opony/michel ... #259615643
Do tego muszę kupić pierścienie centrujące:
- https://allegro.pl/oferta/aluminiowe-pi ... 8285971999
Nie wiem jakie wentyle powinienem kupić i czy akurat tego nie da się załatwić u gumiarza? Jakieś rady? Nie robię jakiegoś oczywistego głupstwa?
Kupiłem Arteona "z placu", więc nie mam bezpośredniego TPSM-a. O ile dobrze rozumiem, w przypadku konfigurowania nowego auta znajduje się on w sekcji bezpieczeństwo jako "System kontroli ciśnienia w oponach" (przynajmniej w konfiguracji w pliku PDF, którą przysłał mi sprzedawca go nie ma). Zakładam więc, że nie potrzebuję wkładać czujników do kół?
Czy mając VIN mogę sprawdzić konfigurację auta?
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Koła zimowe - Arteon
Warto zerknąć do katalogu aby upewnić się co do rozmiarówki oryginału:
https://www.wheel-size.com/
Potem wyliczyć i sprawdzić ewentualne zamienniki:
https://www.wheel-size.com/calc/
Moim zdaniem oczywistego błędu nie robisz. Co do pierścieni polecam ze stali nierdzewnej.
Wentyle bez czujników, metalowe, skręcane. Wentyl gumowy przy dużych prędkościach obrotowych odchyla się i często uderza w felgę powodując miejscowe uszkodzenie lakieru. Bywały także przypadki kiedy całkiem wyleciał... a to już śmierć w oczach. Wszystko zależy od konstrukcji felgi wokół otworu wentyla (czy jest podpierany czy nie). W przypadku wentyli skręcanych nie zawsze nakrętka mocująca zmieści się w otworze felgi z kluczem nasadowym - to trzeba sprawdzić już organoleptycznie.
Po nr VIN sprawdzisz w salonie konfigurację bez problemu.
https://www.wheel-size.com/
Potem wyliczyć i sprawdzić ewentualne zamienniki:
https://www.wheel-size.com/calc/
Moim zdaniem oczywistego błędu nie robisz. Co do pierścieni polecam ze stali nierdzewnej.
Wentyle bez czujników, metalowe, skręcane. Wentyl gumowy przy dużych prędkościach obrotowych odchyla się i często uderza w felgę powodując miejscowe uszkodzenie lakieru. Bywały także przypadki kiedy całkiem wyleciał... a to już śmierć w oczach. Wszystko zależy od konstrukcji felgi wokół otworu wentyla (czy jest podpierany czy nie). W przypadku wentyli skręcanych nie zawsze nakrętka mocująca zmieści się w otworze felgi z kluczem nasadowym - to trzeba sprawdzić już organoleptycznie.
Po nr VIN sprawdzisz w salonie konfigurację bez problemu.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
-
- Member
- Posty: 128
- Rejestracja: 16.03.2019, 16:00
Re: Koła zimowe - Arteon
Jak wygląda rant ochronny w tych Continental-ach? Jest szeroki jak np w letnich Pirelli Zero czy mniejszy? Zastanawiam się właśnie nad kupnem Continental lub Michelin Alpin. Z tego co starałem się dostrzec na YT Michelin ma dość pokaźny rant. Specjaliści z oponeo nie potrafią mi odpowiedzieć która z tych opon ma większy rant. Poinformowali mnie jedynie że oba modele go mają
Re: Koła zimowe - Arteon
Mam Conti TS860, rant dość znaczny, może nawet większy jak w fabrycznych Pirelli, jak da radę uchwycić zrobię zdjęcie.MKM_Mobility pisze: ↑20.11.2019, 06:24Jak wygląda rant ochronny w tych Continental-ach? Jest szeroki jak np w letnich Pirelli Zero czy mniejszy? Zastanawiam się właśnie nad kupnem Continental lub Michelin Alpin. Z tego co starałem się dostrzec na YT Michelin ma dość pokaźny rant. Specjaliści z oponeo nie potrafią mi odpowiedzieć która z tych opon ma większy rant. Poinformowali mnie jedynie że oba modele go mają
Nie wiem czy też macie takie wrażenia na zimówkach- większość z nich występuje w wersji XL, czyli wzmocnione ścianki- przy 20 ja odczuwam różnicę po założeniu w komforcie- standardowe Pirelli nie są w wersji XL. Dodatkowo twardsza- mniej plastyczna opona mniej dopasowuje się do kolein- tutaj czuć najbardziej różnicę między fabrycznymi, przy wyższych prędkościach auto wyraźnie gorzej prowadzi się w koleinach.