Klasa samochodu to niestety tez "drobna roznica". Zdecydowanie lepsze audi od vw. Za klase samochodu placi sie wiecej i tak hyundai tucson bedzie kosztowal mniej niz audi a5. Jezeli chcemy porównywać samochody tylko pod kątem " audi nie ma takiego wyposazenia co vw w tej cenie" to tak jakby porownac smartfona samsung do nokia. Gdyby kia stinger miala zmaczek bmw - cena wzroslaby o 100k.
Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Uważam, że 90% mrugających nie jest oślepiana tylko n$%& długimi, bo im się wydaje, że jedziecie na długich... Większość kierowców nie ma pojęcia, że istnieje technologia "wycinania", a moimi ulubionymi są "halogeniarze". Właściwie do czego służą dolne halogeny?!? W Polsce jest kilka dni w roku w których przydają się podczas bardzo gęstej mgły. W deszczowych warunkach nie ma ŻADNEJ różnicy dla kierującego czy są włączone czy nie. Taki kierowca nawet nie wie, że n$%& innym ze zdwojoną siłą odbijającą się od mokrej drogi. Takim baranom jakoś nikt nie mruga... Doszedłem do wniosku, że dolne halogeny dodają 7KM mocy . Przed Arteonem jeździłem przez 3 miesiące nową E klasą Allterein z 2018 i szczerze w Arteonie lepiej działają. Jedyny minus to ostatnio jechałem za policją i zwariowały od tych odblasków. Jak im j#$ło pełną mocą to aż przyhamowali
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Śmiechłem Ciekawe co sobie pomyśleli
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Subiektywnie- do swiatel nie mam zastrzeżeń w vw.
-
- Member
- Posty: 242
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Dwa dni temu odebrałem, wczoraj przetestowałem i jedyne co mogę zrobić to porównać ze światłami z Volvo, które są zdecydowanie lepsze od tych w Arteonie.
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
MaciekFLEX - celny komentarz, w punkt!
Moje odczucia są takie, że te światła są piekielnie szybkie (polecam ustawić je w dynamikę zmiany sport w trybie indywidualnym) i nikt nie miga. Robiłem już wiele tras nocą i nikt nie migał, wycinają wzorowo. Zdarzyło mi się raz, że ktoś przed wzniesieniem mignął długimi, będąc jeszcze ze górką, bo pewnie myślał, że go nie widzę i ostrzegł o swojej obecności, ale po pojawieniu się tego auta natychmiast wiązka został wycięta i nie było problemu. Te lampy działają. Swoją drogą - Pertyn na swoim kanale na YT też bardzo dobrze wypowiadał się na ich temat.
Moje odczucia są takie, że te światła są piekielnie szybkie (polecam ustawić je w dynamikę zmiany sport w trybie indywidualnym) i nikt nie miga. Robiłem już wiele tras nocą i nikt nie migał, wycinają wzorowo. Zdarzyło mi się raz, że ktoś przed wzniesieniem mignął długimi, będąc jeszcze ze górką, bo pewnie myślał, że go nie widzę i ostrzegł o swojej obecności, ale po pojawieniu się tego auta natychmiast wiązka został wycięta i nie było problemu. Te lampy działają. Swoją drogą - Pertyn na swoim kanale na YT też bardzo dobrze wypowiadał się na ich temat.
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
To jest w opcjach dostosowania indywidualnego trybu jazdy. Na liście jest pozycja do pracy świateł. Do wyboru są możliwości: normal i sport. Różnica jest taka, że na sport światłą reagują natychmiast, szybko się przełączają i idealnie wycinają przed nadjeżdzającym autem. Na normal są mniej narowiste i chętne do zmiany trybu świecenia, chociaż też to oczywiście robią.
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Jeśli tak rzeczywiście jest to jest to jakaś totalna głupota. Światła powinny zawsze reagować jak najszybciej, jaki jest sens opóźniania ich reakcji?Mariop18 pisze: ↑30.11.2019, 12:37Do wyboru są możliwości: normal i sport. Różnica jest taka, że na sport światłą reagują natychmiast, szybko się przełączają i idealnie wycinają przed nadjeżdzającym autem. Na normal są mniej narowiste i chętne do zmiany trybu świecenia, chociaż też to oczywiście robią.
Pozatym chyba jeszcze mało tras zrobiłeś ale problem jest najczęściej z cieżarówkami i busami jeśli na drodze są wzniesienia - takie światła ich często oślepiają bo siedzą znacznie wyżej niż światła w ich samochodach. Podobna historia jest z separatorami na autostradach lub ekspresówkach - tam powinno się je wogóle wyłączać ale mało kto chyba to robi. Niestety tych problemów nie da się łatwo obejść technologicznie ale warto sobie zdawać z nich sprawe i czasami zareagować ręcznie.
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Dzięki za wskazówkę - w piątek jechałem bocznymi drogami i dystansie 50 km sporo kierowców migało że ich światła oślepiało. I nie chodziło tylko o ciężarówki które wyłaniały się zza pagórków.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )