Podając linki pokazuję skalę problemu. Jest tam także odnośnik do obecnej sytuacji (BDO obowiązuje warsztaty od stycznia 2019, w 2020 BDO weszło po prostu w warstwę IT). W świetle artykułów można przyjąć, że co 7 warsztat chętnie przyjmie olej zużyty na własne cele, a reszta chętnie go przekaże (choćby częściowo) tamtym. Motywacja jest oczywista. Wystaw sobie zużyty olej (tak ze 100L) na olx.pl (za darmo) i zobacz co się stanie. Naucz się proszę, że Polak jest zdolniejszy niż przeszłe, obecne i przyszłe przepisy, które w polskich warunkach są skuteczne przede wszystkim na papierze. Od 20 lat współprowadzę biznes i przed BDO istniały rejestry, do których należało się zgłaszać w zależności od ilości wprowadzanych odpadów (od 2001r jest obowiązek prowadzenia tego na piśmie). Kto to robił? Kto wie (i przyzna się, że nie wie), że powszechnym obowiązkiem jest w firmie zgłoszenie do rejestrów samochodów firmowych o ile w wyniku specjalnego wyliczenia przekroczymy współczynnik odpowiadający za stopień zanieczyszczenia powietrza (wiążą się z tym opłaty oczywiście)? BDO jest następnym urzędniczym stworem do karania. Zero edukacji, zero wychowania tylko bacik. Na bacik odpowiedź zawsze była jedna w tym narodzie... Nie wygłupiaj się z podobnymi nadziejami, że coś się diametralnie zmieni przez BDO. Kilku się przestraszy, reszta będzie działać jak działała.Noetra pisze: ↑21.08.2020, 08:06
Oczywiście, że takie przypadki to po pierwsze domena nielegalnych warsztatów w stodołach a po drugie rozumiem, że podając stare sensacyjne linki kolega nie wie kiedy weszła w życie nowela ustawy nakładająca na warsztaty obowiązek rozliczania się z odpadów? No to podpowiem - w tym roku.
Sprawy olejowe
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Sprawy olejowe
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Sprawy olejowe
No właśnie nie wiem czy powinienem. Samochód mam w leasing, a wymiana samemu albo nie w ASO wiąże się z utratą gwarancji...
A nie wiadomo czy są jakieś plomby albo inne systemy sprawdzające, czy nie było nic robione :/
Re: Sprawy olejowe
Spoko. Możesz sam ogarnąć. Dla pewności tylko zakup oryginalny filtr. Żadnych plomb nie ma. Mam też leasing, ale chcę go wykupić i zostawić dla rodziny, więc większą pewność mam tego, że olej wymieniony.
Powiem wam tak, patrzę teraz na faktury jakie miałem z ASO i co za bzdury są podopisywane.
Płacisz i nie sprawdzasz, no bo przecież serwis. Wie najlepiej co i jak.
Np.
1. śruby do osłony od silnika - jakie śruby jak przy krótkiej nie trzeba jej zdejmować aby dokonać wymiany.
2. zmywacz ????,całe 500 ml ????
3. uszczelniacz ???? i tu też ????
Qżwa, dopiero teraz jak się przyglądam tym fakturą. I każda ma wpisane co innego. Tylko olej , korek i filtr jest stałą pozycją. Ale czy wymieniony ??? Czy komputer skasowany i poszło. Jak nie robisz 30 tyś, to olej masz czysty, więc trudno to ocenić tak od razu na bagnecie.
To tak na marginesie.
Powiem wam tak, patrzę teraz na faktury jakie miałem z ASO i co za bzdury są podopisywane.
Płacisz i nie sprawdzasz, no bo przecież serwis. Wie najlepiej co i jak.
Np.
1. śruby do osłony od silnika - jakie śruby jak przy krótkiej nie trzeba jej zdejmować aby dokonać wymiany.
2. zmywacz ????,całe 500 ml ????
3. uszczelniacz ???? i tu też ????
Qżwa, dopiero teraz jak się przyglądam tym fakturą. I każda ma wpisane co innego. Tylko olej , korek i filtr jest stałą pozycją. Ale czy wymieniony ??? Czy komputer skasowany i poszło. Jak nie robisz 30 tyś, to olej masz czysty, więc trudno to ocenić tak od razu na bagnecie.
To tak na marginesie.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawy olejowe
Ja to nawet mówię w serwisie VW, że olej jest wymieniany dodatkowo po 15 tys.km i zawsze mnie pracownik serwisu chwali. Zakładaj tylko oryginalny filtr, bo jak będziesz miał jakąkolwiek awarię silnika to będą szukali czegokolwiek - jak ubezpieczyciel, żeby nie wypłacić.
Co do faktur to ostatnio byłem dość miło zaskoczony. ASO Centrum Wrocław - serwis "obowiązkowy" po 60tkm + własny olej.
Faktura: 1370 zł brutto
w tym dodatkowe czynności (których nie trzeba robić):
ustawienie zbieżności/kątów zawieszenia za 350 brutto (zgłaszałem, bo lekko ściągał w lewo)
dezynfekcja klimy za 150 zł
Po odjęciu dodatków: 870 brutto + 220 zapłaciłem za Millersa = 1090 brutto
Zaktualizowali mi coś tam co trwało 4h, wpisali w książkę, umyli, odkurzyli auto, sprawdzili 1500 punktów kontrolnych
Można serwisować w ASO? Można!!!
Co do faktur to ostatnio byłem dość miło zaskoczony. ASO Centrum Wrocław - serwis "obowiązkowy" po 60tkm + własny olej.
Faktura: 1370 zł brutto
w tym dodatkowe czynności (których nie trzeba robić):
ustawienie zbieżności/kątów zawieszenia za 350 brutto (zgłaszałem, bo lekko ściągał w lewo)
dezynfekcja klimy za 150 zł
Po odjęciu dodatków: 870 brutto + 220 zapłaciłem za Millersa = 1090 brutto
Zaktualizowali mi coś tam co trwało 4h, wpisali w książkę, umyli, odkurzyli auto, sprawdzili 1500 punktów kontrolnych
Można serwisować w ASO? Można!!!
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Sprawy olejowe
To też nie mało, doliczając do tego swój olej. JA mam faktury z ASO z ich olejem i różnymi dopiskami 880 pln. , w tym ponad 450 pln. za sam olej.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawy olejowe
Zgoda jeżeli chodzi o dodatkową wymianę oleju po 15 tys. u dowolnego mechanika, bo też tak robię. Pisałem o koszcie pełnego przeglądu ASO wg wskazań i zaleceń producenta (co 30 tys. km lub po roku). Uważam, że cały koszt ok.1000 zł nie jest wygórowany i warto to robić nawet po gwarancji u VW. Przy okazji zaktualizują co potrzeba, wpiszą w system a później kolejny nabywca auta na pewno to doceni... Serwisowany przecież w ASO
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Sprawy olejowe
Ale to cena z ASO ktora podalemMaciekFLEX pisze: ↑27.08.2020, 15:17Zgoda jeżeli chodzi o dodatkową wymianę oleju po 15 tys. u dowolnego mechanika, bo też tak robię.
Po gwarancji mozna sie rowniez umawiac na "zakres" tych przegladow.MaciekFLEX pisze: ↑27.08.2020, 15:17Pisałem o koszcie pełnego przeglądu ASO wg wskazań i zaleceń producenta (co 30 tys. km lub po roku). Uważam, że cały koszt ok.1000 zł nie jest wygórowany i warto to robić nawet po gwarancji u VW. Przy okazji zaktualizują co potrzeba, wpiszą w system a później kolejny nabywca auta na pewno to doceni... Serwisowany przecież w ASO
Re: Sprawy olejowe
Panowie ale pozostaje temat "jakości".
Wymiana przy bezpłatnym przeglądzie z moim olejem to i tak kolejna wymiana za 3000km po wyjezdzie z Aso.
Nie ma opcji na dobrą zmianę oleju, niestety chyba że ktoś ma zaufany serwis.
Zmiana oleju co 10.000km i ta najgorsza w Aso. Po każdym robiony test oleju.
To jest rozpacz! Aso i ich procedury.
Wymiana przy bezpłatnym przeglądzie z moim olejem to i tak kolejna wymiana za 3000km po wyjezdzie z Aso.
Nie ma opcji na dobrą zmianę oleju, niestety chyba że ktoś ma zaufany serwis.
Zmiana oleju co 10.000km i ta najgorsza w Aso. Po każdym robiony test oleju.
To jest rozpacz! Aso i ich procedury.
Re: Sprawy olejowe
Czy po tak zwanym dotarciu na 4500 km wymieniać olej tylko w silniku czy w reszcie też? 2.0 Bitdi 4motion. Dzięki