Uszkodzenie drzwi - jak walczyć z ubezpieczalnią
Re: Uszkodzenie drzwi - jak walczyć z ubezpieczalnią
Siostra właśnie ma - 20% od wywalczonej kasy przy gotowce, przy rozliczeniu przez warsztat sami kopia się z ubezpieczalnia i ile wyciągną tyle ich zysku.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Uszkodzenie drzwi - jak walczyć z ubezpieczalnią
Gdybyśmy żyli w idealnym świecie było by tak jak piszesz i TU nie musiałyby pisać OWU takim językiem żeby użytkownik musiał wynajmować specjalne firmy które zajmują się odszkodowaniami.alcalu pisze: ↑07.03.2021, 11:02Proponuję się wstrzymać z tego typu osądami, kto wygra, a kto gdzie nie wygra bo zdajesz się mówić o tym co Ci się wydaje, a nie co wiesz.ovball pisze: ↑07.03.2021, 09:40Zgadzam sie z faktem iż takie uszkodzenie to utrata wartości pojazdu głównie chodzi o fakt późniejszej odsprzedaży ale... za takie uszkodzenie żadne Towarzystwo nie zgodzi się na wymianę na nowe drzwi, zapisy OWU większości T.U o tym mówi.
Jeśli da się naprawić zawsze dla T.U taniej będzie naprawić niż wymieniać. W żadnym sądzie nie wygramy takiej sprawy a nawet jeśli to pytanie w jakim celu? po to żeby mieć nowe drzwi za szkodę typu wgniecenie i rysa?
“Art. 363. § 1. Naprawienie szkody powinno nastąpić, według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Jednakże gdyby przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu."
Ubezpieczyciel sprawcy nie ma prawa narzucać wyboru techniki/technologii naprawy - stan poprzedni drzwi był fabryczny, bez ingerencji blacharskich, z pojedyncza warstwa lakieru i takiego stanu mozesz oczekiwac po naprawie. Tyle teoria - w praktyce większość nie chodzi do sądów, tylko zniechęcona terminami i początkowymi kosztami odpuszcza. I ten brak pozwów czyni ubezpieczycieli bezczelnymi w zakresie wywiązywania się ze zobowiązań.
OMG, a Ty jakimś Nostradamusem jesteś że tak przewidujesz przyszłość i wszystko wiesz ?ovball pisze: ↑07.03.2021, 09:40W mojej ocenie to i tak będzie ingerowanie w historie ASO nie ma znaczenia czy to malowanie czy wymiana , historia auta będzie miała wpis, może nawet i gorzej jak wymiana drzwi bo potem kupujący Ci powie mimo że pokażesz zrobione zdjęcia że to tylko rysa nikt Ci nie uwierzy że ASO wymieniło na nowe drzwi za taka rysę czy wgniecenie bo i tak pomyśli że była grubsza sprawa
A kto stwierdza i kto wyda zaswiadczenie ze pojazd nadaje sie wg przepisow do ruchu? Zadam Ci skrajne pytanie: na jakiej podstawie klient ma miec pewnosc, ze za wgnieceniem nie znajduje sie czujnik poduszki ktory w odpowiednim momencie nie zadziala prawidlowo? Dlaczego chcesz pozwalac na to, ze ubezpieczyciel chce Cie zmuszac jezdzic uszkodzonym samochodem?
Podaje skrajne przypadki - wiem ze w praktyce to niestety wyglada.
Problemem ksztaltowania tego typu swiadomosci i niskich oczekiwan co do odszkodowan i jego zakresow, jest to, ze TU wykorzystuja ile moga, poniewaz system sadowniczy nie dziala sprawnie.
Niestety życie pisze różne scenariusze i wiem to z 15letniego doświadczenia pracując jako pośrednik dla różnych TU a też do Moich zadań należy stać po stronie klienta i zawsze robię wszystko żeby to klient ugrał jak najwięcej ale jak już wcześniej wspomniałem życie pisze różne scenariusze.
Więc piszę to co wiem z praktyki a Ty podajesz skrajne przypadki więc też błądzisz wokół tego co Ci sie wydaje a nie to co wiesz. Pytam się ile razy miałeś do czynienia z sądami i szkodami komunikacyjnymi?
Chodziło o to żeby podzielić się spostrzeżeniami ja podzieliłem się swoimi popartymi praktyką a Ty swoimi "teoretycznymi" więc po co od razu takie dziwne atakujące w moją stronę odpowiedzi jak można było napisać swój pomysł żeby pomóc w podjęciu decyzji koledze Soltys83
Re: Uszkodzenie drzwi - jak walczyć z ubezpieczalnią
Podjąłem decyzję że oddaje samochód i za dodatkowe dwa dni zapłacę z własnej kieszeni. Wezmę to na fakturę i oddam sprawę jakiejś firmie co żyje z takich spraw. O owocach całej sytuacji napiszę tu. Dzięki za odpowiedzi i szerokości życzę.
Re: Uszkodzenie drzwi - jak walczyć z ubezpieczalnią
@Soltys83 masz namiary na prv.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce