Wibracje na kierwonicy

Andy
Member
Posty: 67
Rejestracja: 28.03.2019, 11:45

Wibracje na kierwonicy

Post autor: Andy » 30.07.2021, 14:08

Dzień dobry,
Dawno mnie nie było na forum ponieważ przez rok czasu użytkowałem Vw Passat RLine limited edition kombi Bitdi 240.
Ale ja nie o tym.

W moim pierwszym Arteonie przed FL 2019 of samego początku miałem kłopot z drganiami na kierownicy - zrobiłem wszystko co się dało - zmieniałem, koła opony, przekładałem tył na przód etc wkoncu postanowiłem Artyliona sprzedać.
W salonie od ręki był tylko wspomniany wyżej Passat.
Ku mojemu zaskoczeniu Passat na kołach 19” dokładnie w tym samym zakresie prędkości tez przenosił wibracje drgania na kierownice wiec po walce został sprzedany.
Kupiłem 2 tygodnie temu Arteona po FL i uwierzcie mi znów jest to samo.
Czy ja jestem, głupi i mi się wydaje ze to drga, czy mam pecha czy to jak to mówią cecha każdego VW
Ręce opadają ale może ma ktoś ma takie damę spostrzeżenia jak ja lub ma pomysł ci z tym cholerstem zrobić ?

Lazi
Senior Member
Posty: 462
Rejestracja: 13.08.2017, 22:37

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Lazi » 30.07.2021, 18:47

Dopisz w jakim zakresie prędkości to się dzieje.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)

Remus
Junior Member
Posty: 37
Rejestracja: 30.07.2021, 20:58

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Remus » 30.07.2021, 21:04

A czy można prosić o bardziej dokładny opis, albo krótkie nagranie?
Pytam bo rozważam kupno tego modelu i nie chciałbym żeby mi kierownica się z rąk wyrywała na drodze jak jakiś dziki ogier.

Andy
Member
Posty: 67
Rejestracja: 28.03.2019, 11:45

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Andy » 30.07.2021, 21:50

Słuchajcie od 70 km/h do 130 km/h
To nie jest tak, że ręce wyrywa ale strasznie czuć jak koła się kręcą na osiach - nie wiem jak to opisać.
Miałem wiele różnych marek aut.
Kia Optima, Fiat Bravo, Honda Accord, Subaru Forester, Ford Focus, Lexus is 300 h i Lexus GS tam nigdy takie wibracje nie były odczuwalne.
Tutaj trzeci VW i każdy ma tą samą przypadłość.
Początkowo odbierając auto pierwsze km - jakby tego nie było ale im dalej w las i narastający przebieg - No cholera to dziadostwo znów jest wyczuwalne.
Mrowienie na kierownicy i uczucie każdej niedoskonałości drogi - irytuje mnie to w aucie za ponad 220 tys

Andy
Member
Posty: 67
Rejestracja: 28.03.2019, 11:45

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Andy » 30.07.2021, 21:51

Do serwisu nie pojadę bo mnie znów wyśmieją i powiedzą, że to cecha auta😂😂😂
Poza tą przypadłością auto jest naprawdę OK

vagart
Member
Posty: 192
Rejestracja: 26.07.2020, 13:33

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: vagart » 30.07.2021, 23:50

Spróbuj wyłączyć na jakiś czas Lane Assist i zobacz czy coś to zmienia. Możliwe, że nie jeździsz zawsze środkiem pasa przy większych prędkościach, tak jak ten system by tego chciał, albo... Nie używasz kierunkowskazów, włączasz je zbyt późno, albo używając kierunkowskazów komfortowych zmieniasz pas tuż po ostatnim "mignięciu".

Asystent utrzymania pasa ruchu deaktywuje się po włączeniu kierunkowskazu i aktywuje z powrotem chwilę po jego wyłączeniu.

dino46
Junior Member
Posty: 12
Rejestracja: 12.10.2019, 22:32

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: dino46 » 01.08.2021, 19:26

Mam to samo ale zawsze rano jak wyjezdzam albo po dluzszym postoju, potem albo sie przyzwyczajam albo ustaje, po obserwcjach nie wykluczam ze to opony typu seals, odksztalca sie to gow.. I otem musi sie uformowac tak obstawiam, ale to tylko moje spostrzezenia.

Andy
Member
Posty: 67
Rejestracja: 28.03.2019, 11:45

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Andy » 04.08.2021, 19:14

Dzięki za podpowiedzi,
Faktycznie wyłącze na jakiś czas lane assist - zobaczymy, a jak nie pomoże to faktycznie może to Pirelli P7 jest do chrzanu i tyle. Na zimę napewno założę inne opony to będę miał porównanie - chociaż przy pierwszym Arteonie miałem Vredstainy i było to samo na zimówkach.

Kajetan
Junior Member
Posty: 5
Rejestracja: 11.01.2021, 23:42

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Kajetan » 04.08.2021, 20:02

Czyli nie jestem sam. U mnie w zakresie 121-153km/h dochodzi do jeszcze mocniejszych wibracji, szczególnie w trakcie przyspieszania. Na zimówkach to samo.
Dodatkowo lusterko w osłonie przeciwsłonecznej drga mi przez cały czas. Jak wysiadam po trasie kilkaset kilometrów czuję się jak po zejściu z jachtu po dwóch dniach. Ogólnie drgania wyczuwalne nawet dla pasażerów z tyłu.
W serwisie sympatycznie się do mnie uśmiechnęli i zasugerowali dynamiczne wyważanie kół w salonie Volvo - tam mają maszynę do tego. Nie dopuszczają możliwości nieidealnie wytworzonych części układu napędowego.
SB 2.0TDI

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Wibracje na kierwonicy

Post autor: Art e on » 05.08.2021, 00:19

Kajetan pisze:
04.08.2021, 20:02
Czyli nie jestem sam. U mnie w zakresie 121-153km/h dochodzi do jeszcze mocniejszych wibracji, szczególnie w trakcie przyspieszania. Na zimówkach to samo.
Dodatkowo lusterko w osłonie przeciwsłonecznej drga mi przez cały czas. Jak wysiadam po trasie kilkaset kilometrów czuję się jak po zejściu z jachtu po dwóch dniach. Ogólnie drgania wyczuwalne nawet dla pasażerów z tyłu.
W serwisie sympatycznie się do mnie uśmiechnęli i zasugerowali dynamiczne wyważanie kół w salonie Volvo - tam mają maszynę do tego. Nie dopuszczają możliwości nieidealnie wytworzonych części układu napędowego.
Niekoniecznie Volvo-szukaj wulkanizatora z maszyna do wywazania Hunter (to taki merc klasy S w tym temacie-topowy model to jakieś 80000 PLN i często je mają w BMW, bo tam wyważyć niektóre koła to jest historia na niezły dramat 😉) i ogarniętego specjalisty.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

ODPOWIEDZ