Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Same cyferki 0W, 5W itd, oraz to, co po myślniku:20, 30, 40 - to kwestia planowanego stylu i miejsca eksploatacji. Jedni wolą dogrzać silnik i go poupalać, inni ruszają zimą w górach z parkowania pod chmurą na mrozie. Dla każdego kierowcy inne parametry oleju, nie ma jednego słusznego. Ja leję 5W-30, ale auto parkowane w hali, w pracy w hali, prawie nigdy nie stoi pod chmurą. Co do producenta: leję RAVENOL VMP 5W30 (silnik 2.0 272KM). Obejrzałem dużo testów i rozpoznawałem temat długo. Nie wiem, czy jest NAJLEPSZY, ale ma rewelacyjne parametry, bardzo niski współczynnik odparowywalności (silnik go nie żre, chociaż często korzystam z pełnej mocy), bardzo szybko nabiera płynności w układzie olejowym (od tego też jest osobny parametr) i jest wyraźnie chłodniejszy od Castrola. Silnik pracuje cicho. Wymieniam co 10 000km. Kupuję pakiet 5l + 1l, z którego po wymianie zostaje jakieś 0,5l na dolewki. Między wymianami co wspomniane 10k ubywa jakieś 2 setki, co przy częstej szybkiej jeździe autostradowej i wykorzystywaniu mocy jest niezłym wynikiem, bo turbina lubi zjadać olej.
Uwaga na koniec: zamiast dywagować nad tym, jaki olej, ZMIENIAJCIE GO CZĘŚCIEJ. Na pewno efekt będzie lepszy, niż kupowanie drogiego oleju i jeżdżenie na nim te 30 000, o którym mówi producent, a sam chyba w to nie wierzy
Uwaga na koniec: zamiast dywagować nad tym, jaki olej, ZMIENIAJCIE GO CZĘŚCIEJ. Na pewno efekt będzie lepszy, niż kupowanie drogiego oleju i jeżdżenie na nim te 30 000, o którym mówi producent, a sam chyba w to nie wierzy
Re: Sprawy olejowe
Tj wspominałem wcześniej interwał co 30 tyś km to nieporozumienie. Najlepiej wymiana co 15 tyś km. Dzisiaj zalany MOTUL XClean+ 5W30 -> silnik zdecydowanie lepiej pracuje. Zobaczymy jak będzie później.
-
- Junior Member
- Posty: 8
- Rejestracja: 04.10.2020, 12:18
Re: Sprawy olejowe
Takie pytanie do szanownego grona, bo widzę, że jest taka oferta na allegro: https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-o ... 9823074726
I zastanawiam się czy nie będzie lepsza aniżeli poczciwy ravenol, który wlewałem wcześniej: https://allegro.pl/oferta/olej-silnikow ... 0856396323
Cenowo podobnie, ten oryginalny zestaw od razu z filtrem jest, to jedyne co mnie przekonuje, ale wolałbym lepiej aniżeli taniej. Dzięki za poradę!
I zastanawiam się czy nie będzie lepsza aniżeli poczciwy ravenol, który wlewałem wcześniej: https://allegro.pl/oferta/olej-silnikow ... 0856396323
Cenowo podobnie, ten oryginalny zestaw od razu z filtrem jest, to jedyne co mnie przekonuje, ale wolałbym lepiej aniżeli taniej. Dzięki za poradę!
Re: Sprawy olejowe
Ten olej OEM to jaki? Castrol? Bierz Ravenol.
Re: Sprawy olejowe
Mam pytanko odnośnie wymiany oleju po 3k w ASO. Jeśli bierzecie olej własny, to kupujecie oryginał np. na Allegro (ponoć dealer Autorud ze Stalowej Woli sprzedaje w dobrej cenie), czy przynosicie inny "rynkowy"?
Re: Sprawy olejowe
Jeśli pod słowem "oryginał" masz na myśli Castrol, to nie. Ja zawsze kupowałem olej zgodny ze specyfikacją VW (wcześniej był to MOTUL SPECIFIC 504 / 507 5W30, a teraz 8100 x-clean) i przynosiłem, żeby taki wlali. Nigdy nie było z tym problemu. Ceny w ASO za zwykłego Castrola są jakieś z kosmosu.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
Re: Sprawy olejowe
Oryginalny olej jest teraz produkowany przez Shella. Poprzez oryginał rozumiem olej z logo VW na bańce.
Wiem, że cena jest z kosmosu, dlatego myślę o oleju z innego źródła i zastanawiam się, co warto przywieźć, żeby nie mieć jakiś kwestii (samochód w leasingu VWFS).
Wiem, że cena jest z kosmosu, dlatego myślę o oleju z innego źródła i zastanawiam się, co warto przywieźć, żeby nie mieć jakiś kwestii (samochód w leasingu VWFS).
Re: Sprawy olejowe
Tak a propos cen z kosmosu i trochę off topic. W ASO VOLVO życzą sobie za olej do XC40 900 zł za okolo 6litrów. Inne ASO sprzedaje ten sam olej za 55 zł/litr