VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Ja wkrótce sprzedaję samochód po leasingu to w zasadzie jest mi to teraz obojętne ale informacja dla tych którzy jeszcze chcą pojeździć Arteonem przez parę lat.
Mam 1.5 TSI 2018 zalany fabrycznie płynem chłodniczym G13.
G13 czyli wynalazek eko "na bazie przyjaznej środowisku gliceryny" kosztem bardziej szkodliwego dla środowiska glikolu.
No i VW się teraz rakiem z tego G13 wycofuje. Podobno gliceryna z G13 nie za dobrze robi silnikowi jeśli chodzi o korozję i nie tylko.
Mnie poleciała uszczelka w pompie układu chłodzenia.
Na gwarancji wymiana i zalany od nowa G12evo.
Radzę przyjrzeć się tematowi.
Dla znających trochę szwabskiego
G12evo Kühlmittel Nachfolger von G13
https://www.motor-talk.de/forum/g12evo- ... 21485.html
.....
Mam 1.5 TSI 2018 zalany fabrycznie płynem chłodniczym G13.
G13 czyli wynalazek eko "na bazie przyjaznej środowisku gliceryny" kosztem bardziej szkodliwego dla środowiska glikolu.
No i VW się teraz rakiem z tego G13 wycofuje. Podobno gliceryna z G13 nie za dobrze robi silnikowi jeśli chodzi o korozję i nie tylko.
Mnie poleciała uszczelka w pompie układu chłodzenia.
Na gwarancji wymiana i zalany od nowa G12evo.
Radzę przyjrzeć się tematowi.
Dla znających trochę szwabskiego
G12evo Kühlmittel Nachfolger von G13
https://www.motor-talk.de/forum/g12evo- ... 21485.html
.....
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Byłem dziś dokupić płyn w ASO bo mi ubyło i mówię G13 na dolewkę, a gość do mnie, że nie ma i jest "następca" G12evo za całe 28 PLN litr. Więc wychodzi na to, że się zgadza z tym co powyżej.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
To jest podejrzane, bo glikol jest w szczepionkach na COVID, ale żeby samochody sczepić.
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Radzę zgłosić to jako niepokojące ubytki płynu chłodniczego.
U mnie było to samo, dolewka G13 co 500km. Ubywało od MAX do MIN.
Diagnoza, zapocona uszczelka na pompie.
Gwarancja, wymiana pompy plus wymiana płynu G13 na G12evo.
Radzę zgłosić.
Niemcy (na ich forum widzę) wszyscy lecą do serwisu i wymieniają tę ekologiczną breję G13 na G12evo. Na niemieckim forum Skody to samo.
Chyba, że Wam nie zależy co się będzie działo przy przebiegach rzędu 80 000km i więcej.
-
- Member
- Posty: 50
- Rejestracja: 24.07.2019, 19:07
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
W jaki sposób sprawdzić typ płynu jakim jest auto zalane? Mój Touareg produkowany był w kwietniu jest szansa, że zalano go G12evo?
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Symbol jest na zbiorniczkukarolsosno pisze: ↑15.12.2021, 18:06W jaki sposób sprawdzić typ płynu jakim jest auto zalane? Mój Touareg produkowany był w kwietniu jest szansa, że zalano go G12evo?
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Panieeeee jakie 80 tys... Ja mam już 107 tys. km nalatane i jutro przegląd, więc pogadam w ASO. U mnie nie ubywa tak drastycznie, znika od max do min w ciągu kilku miesiecy, a ja w tym czasie robię średnio po 3-5 tys. km/miesiąc.michnik pisze: ↑15.12.2021, 16:52Radzę zgłosić to jako niepokojące ubytki płynu chłodniczego.
U mnie było to samo, dolewka G13 co 500km. Ubywało od MAX do MIN.
Diagnoza, zapocona uszczelka na pompie.
Gwarancja, wymiana pompy plus wymiana płynu G13 na G12evo.
Radzę zgłosić.
Niemcy (na ich forum widzę) wszyscy lecą do serwisu i wymieniają tę ekologiczną breję G13 na G12evo. Na niemieckim forum Skody to samo.
Chyba, że Wam nie zależy co się będzie działo przy przebiegach rzędu 80 000km i więcej.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Cytuję ASO po wizycie: płynu się nie wymienia, chyba że po sprawdzeniu jest "zawodniony", stosujemy tylko dolewki w razie potrzeby i owszem tylko G12 Evo od kilku tygodni.
Tyle ASO z Wwa w tym temacie.
Tyle ASO z Wwa w tym temacie.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Nie no zaraz mnie szlag trafi !Art e on pisze: ↑15.12.2021, 23:51Panieeeee jakie 80 tys... Ja mam już 107 tys. km nalatane i jutro przegląd, więc pogadam w ASO. U mnie nie ubywa tak drastycznie, znika od max do min w ciągu kilku miesiecy, a ja w tym czasie robię średnio po 3-5 tys. km/miesiąc.michnik pisze: ↑15.12.2021, 16:52Radzę zgłosić to jako niepokojące ubytki płynu chłodniczego.
U mnie było to samo, dolewka G13 co 500km. Ubywało od MAX do MIN.
Diagnoza, zapocona uszczelka na pompie.
Gwarancja, wymiana pompy plus wymiana płynu G13 na G12evo.
Radzę zgłosić.
Niemcy (na ich forum widzę) wszyscy lecą do serwisu i wymieniają tę ekologiczną breję G13 na G12evo. Na niemieckim forum Skody to samo.
Chyba, że Wam nie zależy co się będzie działo przy przebiegach rzędu 80 000km i więcej.
Daję dobrą radę a Pan mi z takim tekstem wyjeżdża, że jak po 107 000 nie ubywa to jest dobrze.
A rób se Pan co Pan chcesz z tym układem chłodzenia. Na wodzie też pojedzie.
Człowieku !
Tu nie chodzi o to, że cieknie tylko o to że gliceryna zawarta w G13 np. zapycha kryształkami wymiennik ciepła. Poza tym G13 wchodzi w reakcje z aluminiowymi częściami układu chłodzenia.
Można sobie poczytać jak się zna trochę niemieckiego.
https://www.motor-talk.de/forum/g12evo- ... 21485.html
Re: VW wycofuje się z G13 na rzecz G12evo
Pożyjesz dłużej na forum i poczytasz to zobaczysz że było już kilka poważniejszych tematów tego typu (np. "klikający" rozrząd) i auta dalej latają. Także ten tego, na spokojnie - jeździć i obserwowaćmichnik pisze: ↑16.12.2021, 15:38Nie no zaraz mnie szlag trafi !Art e on pisze: ↑15.12.2021, 23:51Panieeeee jakie 80 tys... Ja mam już 107 tys. km nalatane i jutro przegląd, więc pogadam w ASO. U mnie nie ubywa tak drastycznie, znika od max do min w ciągu kilku miesiecy, a ja w tym czasie robię średnio po 3-5 tys. km/miesiąc.michnik pisze: ↑15.12.2021, 16:52Radzę zgłosić to jako niepokojące ubytki płynu chłodniczego.
U mnie było to samo, dolewka G13 co 500km. Ubywało od MAX do MIN.
Diagnoza, zapocona uszczelka na pompie.
Gwarancja, wymiana pompy plus wymiana płynu G13 na G12evo.
Radzę zgłosić.
Niemcy (na ich forum widzę) wszyscy lecą do serwisu i wymieniają tę ekologiczną breję G13 na G12evo. Na niemieckim forum Skody to samo.
Chyba, że Wam nie zależy co się będzie działo przy przebiegach rzędu 80 000km i więcej.
Daję dobrą radę a Pan mi z takim tekstem wyjeżdża, że jak po 107 000 nie ubywa to jest dobrze.
A rób se Pan co Pan chcesz z tym układem chłodzenia. Na wodzie też pojedzie.
Człowieku !
Tu nie chodzi o to, że cieknie tylko o to że gliceryna zawarta w G13 np. zapycha kryształkami wymiennik ciepła. Poza tym G13 wchodzi w reakcje z aluminiowymi częściami układu chłodzenia.
Można sobie poczytać jak się zna trochę niemieckiego.
https://www.motor-talk.de/forum/g12evo- ... 21485.html
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce