Samo uszczelniające opony
Samo uszczelniające opony
Cześć wszystkim.
Parę dni temu najechałem na spory gwóźdź czy nawet kawał blachy, początkowo myślałem że wbił mi się kamień w bieżnik opony, zero komunikatów o spadku ciśnienia w oponach. Przypadkowo zobaczyłem ten wbity kawał żelastwa. Pojechałem do zakładu wulkanizacyjnego, myślałem że powietrze nie schodzi dopóki to ustrojstwo tam jest. Oponę naprawili ale powiedzieli że musieli przez godzinę zdrapywać od wnętrza opony rozlany klej, czy taka oponach straciła już te cudowne właściwości, czy tylko w tym miejscu? Może ktoś z Was miał jakieś takie niefajne doświadczenie? Wiem że są runflaty ale opony które się same uszczelniają? Arteon 2021 na 19' Pirelli, pozdrawiam
Parę dni temu najechałem na spory gwóźdź czy nawet kawał blachy, początkowo myślałem że wbił mi się kamień w bieżnik opony, zero komunikatów o spadku ciśnienia w oponach. Przypadkowo zobaczyłem ten wbity kawał żelastwa. Pojechałem do zakładu wulkanizacyjnego, myślałem że powietrze nie schodzi dopóki to ustrojstwo tam jest. Oponę naprawili ale powiedzieli że musieli przez godzinę zdrapywać od wnętrza opony rozlany klej, czy taka oponach straciła już te cudowne właściwości, czy tylko w tym miejscu? Może ktoś z Was miał jakieś takie niefajne doświadczenie? Wiem że są runflaty ale opony które się same uszczelniają? Arteon 2021 na 19' Pirelli, pozdrawiam
Re: Samo uszczelniające opony
Może doprecyzuj jaki to model Pirelli.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
Re: Samo uszczelniające opony
W 2015 wyjechałem z salonu Passatem również na Pirelli i również miały technologię SEAL INSIDE - to technologia opony samouszczelniającą się. To faktycznie działa, choć nie każdy zakład wulkanizacyjny chce to potem ewentualnie naprawiać, w sensie łatać tradycyjnie.
Re: Samo uszczelniające opony
Tak to technologia Seal Inside: https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car ... eal-inside
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Re: Samo uszczelniające opony
A tak poza kwestią technologii, to powinieneś skorzystać z ubezpieczenia opon, które przy zakupie Arteona chyba jest z automatu dołączone, w cenie samochodu. Ja mam takowe na 3 lata. Zakładam, że to jest w ofercie VW bez proszenia się. Miałbyś nowiutką oponę.kirst pisze: ↑02.11.2022, 19:24Cześć wszystkim.
Parę dni temu najechałem na spory gwóźdź czy nawet kawał blachy, początkowo myślałem że wbił mi się kamień w bieżnik opony, zero komunikatów o spadku ciśnienia w oponach. Przypadkowo zobaczyłem ten wbity kawał żelastwa. Pojechałem do zakładu wulkanizacyjnego, myślałem że powietrze nie schodzi dopóki to ustrojstwo tam jest. Oponę naprawili ale powiedzieli że musieli przez godzinę zdrapywać od wnętrza opony rozlany klej, czy taka oponach straciła już te cudowne właściwości, czy tylko w tym miejscu? Może ktoś z Was miał jakieś takie niefajne doświadczenie? Wiem że są runflaty ale opony które się same uszczelniają? Arteon 2021 na 19' Pirelli, pozdrawiam
Re: Samo uszczelniające opony
Ja również mam te opony i bardzo tę technologie sobie chwalę. Wg mnie RunFlat nie ma startu do tego - nie dość, że ciężkie i gorzej się je wyważa, to po przebiciu i jechaniu opona tylko do wymiany.
Wjechałem na śrubę i po jej wyjęciu opona się zalepiła I trzyma ciśnienie. Podjechałem do zakładu wulkanizacyjnego, aby sprawdzili, i wszystko jest ok. Jeśli jest to większa śruba to wtedy taką oponę normlanie się naprawia (ale też żel umożliwi dojazd do zakładu). Wtedy jedynie w miejscu naprawy, gdzie trzeba pozbyć się tego żelu, przestaje być samouszczelniająca. W innych miejscach nadal to działa. Dotyczy to jedynie bieżnika - po bokach tego uszczelnienia nie ma. Ważne: uszczelnienie następuje po wyjęciu ciała obcego, a nie gdy ono tam siedzi - żel się do niego przykleja i gdy śruba jest wyciągana ciągnie za sobą żel. Przy wbitej śrubie ciśnienie może uciekać.
Wjechałem na śrubę i po jej wyjęciu opona się zalepiła I trzyma ciśnienie. Podjechałem do zakładu wulkanizacyjnego, aby sprawdzili, i wszystko jest ok. Jeśli jest to większa śruba to wtedy taką oponę normlanie się naprawia (ale też żel umożliwi dojazd do zakładu). Wtedy jedynie w miejscu naprawy, gdzie trzeba pozbyć się tego żelu, przestaje być samouszczelniająca. W innych miejscach nadal to działa. Dotyczy to jedynie bieżnika - po bokach tego uszczelnienia nie ma. Ważne: uszczelnienie następuje po wyjęciu ciała obcego, a nie gdy ono tam siedzi - żel się do niego przykleja i gdy śruba jest wyciągana ciągnie za sobą żel. Przy wbitej śrubie ciśnienie może uciekać.
Re: Samo uszczelniające opony
Ok, dzięki, człowiek uczy się całe życie , teraz to pewnie bym wyjął tę śrubę a dziura by się uszczelniła, co do ubezpieczenia opon, w vw gdzie kupowałem Arteona oczywiście nic mi o tym nie powiedzieli, muszę to zweryfikować. Pozdrawiam
Re: Samo uszczelniające opony
Wydaje mi się, że przyznają się do ubezpieczenia bez dyskusji, bo to nawet nie ich koszt jest. Są tylko pośrednikiem. Życzę powodzenia!!!