Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
W moim przypadku, przy przebiegu 116 000 km, wyrzuciło błąd o awarii skrzyni biegów i możliwej dalszej jeździe. Podjechalem do ASO w celu weryfikacji błędu. Według serwisanta do wymiany jakaś pompa od skrzyni. Umówiłem termin wymiany, przyjeżdżam ponownie, zostawiam auto i następnego dnia informacja z ASO, ze do wymiany jest cała skrzynia.
Sama jazda bez zarzutów, nic nie szarpało, skrzynia według mnie działała bardzo dobrze.
Widać, że jest coraz więcej poważnych problemów z DSG7.
Sama jazda bez zarzutów, nic nie szarpało, skrzynia według mnie działała bardzo dobrze.
Widać, że jest coraz więcej poważnych problemów z DSG7.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Chociaż tyle, że błędy skrzyni się zapisują.
W Ford Edge, skrzynia czasem szarpała, w ekstremalnych przypadkach potrafiła odmówić współpracy podczas wyprzedzania, błędy żółte, czerwone, niby przegrzania i ograniczenie funkcji.
Reakcja na gaz w trakcie błędu, jak zajechane sprzęgło w manuału.
Ale po ponownym odpaleniu, wszystko wracało do normy.
Jak gdyby nigdy nic, Fordowskie DSG (PowerShift) wachlowało biegami jak ta lala.
No i oczywiście nigdy jakiekolwiek błędy skrzyni nie zostały zapisane. Serwis nic nie widział w pamięci.
Ile ja się na walczyłem w niemieckim ASO.
Oczywiście problem został rozpoznany przez polskie ASO i za zgodą Forda z Kolonii zezwolono na wymianę.
Także jak wam DwuSprzęgłówka świruje to nie odpuszczać i cisnąć o naprawę gwarancyjną.
Jeśli nawet bez zapisanych błędów, potrafi wprawny mechanik zauważyć problem i pomóc w walce z systemem.
Oczywiście niemieccy panowie "od wymiany części", bo tu raczej mechanik to gatunek na wymarciu, nie potrafili zauważyć, czy pomóc z dość poważnym problemem.
W Ford Edge, skrzynia czasem szarpała, w ekstremalnych przypadkach potrafiła odmówić współpracy podczas wyprzedzania, błędy żółte, czerwone, niby przegrzania i ograniczenie funkcji.
Reakcja na gaz w trakcie błędu, jak zajechane sprzęgło w manuału.
Ale po ponownym odpaleniu, wszystko wracało do normy.
Jak gdyby nigdy nic, Fordowskie DSG (PowerShift) wachlowało biegami jak ta lala.
No i oczywiście nigdy jakiekolwiek błędy skrzyni nie zostały zapisane. Serwis nic nie widział w pamięci.
Ile ja się na walczyłem w niemieckim ASO.
Oczywiście problem został rozpoznany przez polskie ASO i za zgodą Forda z Kolonii zezwolono na wymianę.
Także jak wam DwuSprzęgłówka świruje to nie odpuszczać i cisnąć o naprawę gwarancyjną.
Jeśli nawet bez zapisanych błędów, potrafi wprawny mechanik zauważyć problem i pomóc w walce z systemem.
Oczywiście niemieccy panowie "od wymiany części", bo tu raczej mechanik to gatunek na wymarciu, nie potrafili zauważyć, czy pomóc z dość poważnym problemem.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021 + 207CC 1.6THP 156PS 2012
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Wczoraj, ta sama akcja - awaria skrzyni biegów, tryb serwisowy, dalsza jazda możliwa. 2018, 90 tys, 2.0d 190km. 3 miesiące po gwarancji.
ASO sprawdza koszt naprawy. Jak często zgodnie z ASO, powinien być wymieniany olej w skrzyni? Nie pamiętam, żeby był wymieniany od nowości. Czy jest jakaś szansa wykonania akcji na gwarancji? Ktoś podchodził do tematu? Miesiąc temu byłem na dużym serwisie olejowym.
ASO sprawdza koszt naprawy. Jak często zgodnie z ASO, powinien być wymieniany olej w skrzyni? Nie pamiętam, żeby był wymieniany od nowości. Czy jest jakaś szansa wykonania akcji na gwarancji? Ktoś podchodził do tematu? Miesiąc temu byłem na dużym serwisie olejowym.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Jeśli masz całą historię serwisowa w ASO to cisnij o tzw. "gest dobrej woli/współpracy" (jest coś takiego w ASO VW). Prawdopodobnie nie pokryją całości kosztów (bo jest po gwarancji), ale mogą dać od 50 do 70% rabatu na całość (ze względu na to, że serwisowales auto w ASO) więc sporo kasy zaoszczędzisz jak przyjdzie do wymiany DSG.
Odnośnie interwałów wymian oleju w skrzyni najpierw było oficjalnie co 60 tys. km. i nawet w niektórych ASO wchodziło to w skład pakietu przeglądów, potem zmienili na 120 tys. km. i usunęli z pakietu. Warsztaty specjalizujące się w skrzyniach typu DSG zalecają wymianę max. co 60 tys. km. (mam dopisek na swojej FVAT z wymiany, że pierwsza wymiana 50-60 tys. później co 40-50 tys.km.). Profilaktycznie wymieniłem po ok. 60 tys. potem po 120 tys. (olej Miller's ACT/DSG, wymiana dynamiczna - w przypadku statycznej jak to robią w ASO zostanie ok. 1/4 starego oleju w skrzyni, więc całą zabawa o kant kuli potłuc).
Odnośnie interwałów wymian oleju w skrzyni najpierw było oficjalnie co 60 tys. km. i nawet w niektórych ASO wchodziło to w skład pakietu przeglądów, potem zmienili na 120 tys. km. i usunęli z pakietu. Warsztaty specjalizujące się w skrzyniach typu DSG zalecają wymianę max. co 60 tys. km. (mam dopisek na swojej FVAT z wymiany, że pierwsza wymiana 50-60 tys. później co 40-50 tys.km.). Profilaktycznie wymieniłem po ok. 60 tys. potem po 120 tys. (olej Miller's ACT/DSG, wymiana dynamiczna - w przypadku statycznej jak to robią w ASO zostanie ok. 1/4 starego oleju w skrzyni, więc całą zabawa o kant kuli potłuc).
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Tak na marginesie: https://www.onet.pl/motoryzacja/autoswi ... h,4d5737de
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Cześć,
2017 Elegance 2.0 TDI 150KM
Przebieg 140kkm
Mnie przy okazji rutynowego przeglądu i wymiany oleju zaproszono na aktualizacje sterownika "34K1 Aktualizacja sterownika skrzyni biegów DQ381 kryt.01" i poinformowano mnie ze pojazd może po tej aktualizacji pozostać unieruchomiony.
Dzień poźniej Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa -> Laweta -> ASO
Auto stoi od 2 tygodni w najbliższym ASO i doradca serwisowy baruje się z VW Polska o odpowiedzialność za naprawę. Póki co VW Polska nie widzi zależności pomiędzy akcją serwisową a uszkodzeniem skrzyni.
Cyrk.
2017 Elegance 2.0 TDI 150KM
Przebieg 140kkm
Mnie przy okazji rutynowego przeglądu i wymiany oleju zaproszono na aktualizacje sterownika "34K1 Aktualizacja sterownika skrzyni biegów DQ381 kryt.01" i poinformowano mnie ze pojazd może po tej aktualizacji pozostać unieruchomiony.
Dzień poźniej Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa -> Laweta -> ASO
Auto stoi od 2 tygodni w najbliższym ASO i doradca serwisowy baruje się z VW Polska o odpowiedzialność za naprawę. Póki co VW Polska nie widzi zależności pomiędzy akcją serwisową a uszkodzeniem skrzyni.
Cyrk.
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Czegoś tu nie rozumiem. Powiedzieli Ci wprost, że mogą popsuć auto wgraniem aktualizacji i się zgodziłeś? Dlatego jak tylko skończyła mi się gwarancja to omijam ASO szerokim łukiem. W żadne aktualizacje nawet infoteinmentu też się nie bawię (może bym się skusił gdyby były jakieś poważne zmiany typu obsługa bezprzewodowa CarPlay lub AA). Póki wszystko działa jak należy to nie ruszam.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
-
- Member
- Posty: 242
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Musisz się skusić, bo AA po aktualizacji jest bezprzewodowo, ale mi taką aktualizacją zepsuli nawigację;-)
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Zależy z jakiego rocznika auto, w starszych nie działa AA bezprzewodowo po aktualizacji.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa
Masz rację, gdyby nie fakt że przedstawiono mi ten update jako akcję krytyczną oraz że na grupie Facebook wszyscy mówili że ASO naprawiało im auta a na czas naprawy dawali auto zastępcze to pewnie bym się tego nie podjął.Lazi pisze: ↑06.04.2023, 22:36Czegoś tu nie rozumiem. Powiedzieli Ci wprost, że mogą popsuć auto wgraniem aktualizacji i się zgodziłeś? Dlatego jak tylko skończyła mi się gwarancja to omijam ASO szerokim łukiem. W żadne aktualizacje nawet infoteinmentu też się nie bawię (może bym się skusił gdyby były jakieś poważne zmiany typu obsługa bezprzewodowa CarPlay lub AA). Póki wszystko działa jak należy to nie ruszam.
Przetransportowałem wczoraj auto innego ASO które wykonywało aktualizację sterownika po 22 dniach i czekam na odpowiedź. Do tej pory koncern VW Polska podtrzymuje stanowisko mówiące że nie widzi powiązania akcji serwisowej i błędu skrzyni biegów po przejechaniu 140km.