Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Cześć,
Potrzebuje porady w sprawie naprawy lub wymiany silnika.
Arteon 18r 2.0 TSI 190KM DSG, (brak gwarancji ofcourse) przy przebiegu 85k zaczął mieć problemy z rożnymi wyciekami.
Najpierw płyn chłodniczy co skończyło się wymiana pompy wody, potem z kolejnym wyciekiem płynu co skończyło się wymianą chłodniczki oleju. Potem wyciek oleju z obudowy rozrządu, no i ostatnio kolejny wyciek z rozrządu i z miski oleju. Wszystko na przestrzeni roku i 20k km.
Dodam ze do przebiegu 85k olej był wymieniany co 30k przez pierwszego właściciela (czyli według zaleceń i wytycznych gwarancji ).
I w czasie gwarancji nie było żadnych napraw tego silnika bo mam wyciąg czynności serwisowych z ASO.
No i aktualny wyciek po zdjęciu miski olejowej stał się poważniejszy niż się ktokolwiek spodziewał, gdyż zauważono spore "opiłki", niewiadomego pochodzenia. Silnik został wyjęty z auta i rozebrany gdzie stwierdzono ze obróciła się panewka.
Spory warszawski serwis (nie ASO) wycenił renowacje tego silnika na 35k, do wymiany wszystko co miało kontakt z opiłkami czyli co się znajduje w układzie olejowym: rozrząd, panewki, wałki rozrządu, pompa oleju, koła faz rozrządu, podstawa filtra oleju, panewki. W zasadzie zostaje blok i tłoki (nie wiem czemu tłoki akurat tylko chcą zostawić).
Używane silniki to nie wiem ile kosztują jeszcze nie mam wyceny, może koło 15k bez osprzętu.
Pytania
Pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem w takich silnikach?
Może ktoś ma namiary gdzie kupić pewny używany silnik? (polecono mi https://wymiensilnik.pl)
Iść w kompleksową naprawę w tym serwisie czy w wymianę na używany, albo już regenerowany?
Poleca ktoś jakiś serwis w warszawie do takiej naprawy?
Jak takie auto potem sprzedać?
A może jeździć bo przecież silnik jak nowy po regeneracji? Co się może jeszcze popsuć?
Jak serwis sam zregeneruje to daje na to gwarancję, czy ta gwarancja to dobry argument przy sprzedaży czy może sam fakt takiego remontu to już kaplica?
A jak sprzedać auto z wymienionym silnikiem? przecież to odstraszy każdego?
Potrzebuje porady w sprawie naprawy lub wymiany silnika.
Arteon 18r 2.0 TSI 190KM DSG, (brak gwarancji ofcourse) przy przebiegu 85k zaczął mieć problemy z rożnymi wyciekami.
Najpierw płyn chłodniczy co skończyło się wymiana pompy wody, potem z kolejnym wyciekiem płynu co skończyło się wymianą chłodniczki oleju. Potem wyciek oleju z obudowy rozrządu, no i ostatnio kolejny wyciek z rozrządu i z miski oleju. Wszystko na przestrzeni roku i 20k km.
Dodam ze do przebiegu 85k olej był wymieniany co 30k przez pierwszego właściciela (czyli według zaleceń i wytycznych gwarancji ).
I w czasie gwarancji nie było żadnych napraw tego silnika bo mam wyciąg czynności serwisowych z ASO.
No i aktualny wyciek po zdjęciu miski olejowej stał się poważniejszy niż się ktokolwiek spodziewał, gdyż zauważono spore "opiłki", niewiadomego pochodzenia. Silnik został wyjęty z auta i rozebrany gdzie stwierdzono ze obróciła się panewka.
Spory warszawski serwis (nie ASO) wycenił renowacje tego silnika na 35k, do wymiany wszystko co miało kontakt z opiłkami czyli co się znajduje w układzie olejowym: rozrząd, panewki, wałki rozrządu, pompa oleju, koła faz rozrządu, podstawa filtra oleju, panewki. W zasadzie zostaje blok i tłoki (nie wiem czemu tłoki akurat tylko chcą zostawić).
Używane silniki to nie wiem ile kosztują jeszcze nie mam wyceny, może koło 15k bez osprzętu.
Pytania
Pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem w takich silnikach?
Może ktoś ma namiary gdzie kupić pewny używany silnik? (polecono mi https://wymiensilnik.pl)
Iść w kompleksową naprawę w tym serwisie czy w wymianę na używany, albo już regenerowany?
Poleca ktoś jakiś serwis w warszawie do takiej naprawy?
Jak takie auto potem sprzedać?
A może jeździć bo przecież silnik jak nowy po regeneracji? Co się może jeszcze popsuć?
Jak serwis sam zregeneruje to daje na to gwarancję, czy ta gwarancja to dobry argument przy sprzedaży czy może sam fakt takiego remontu to już kaplica?
A jak sprzedać auto z wymienionym silnikiem? przecież to odstraszy każdego?
Ostatnio zmieniony 07.06.2023, 10:54 przez karoll, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Spróbuj zapytać w firmie Szczepan Vag Auto Wysocko Małe k.Ostrowa Wlkp.
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Powiem tak. Albo masz naprawdę dużego pecha albo auto ma kręcony licznik.
Chociaż jak to 1.5 tsi to znam podobny przypadek w skodzie przy przebiegu 60 tys.
Chociaż jak to 1.5 tsi to znam podobny przypadek w skodzie przy przebiegu 60 tys.
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Wymiana oleju co 30 tysięcy, czyli leasing. Czyli ktoś nie specjalnie się przejmował.
Rzadka wymiana oleju plus ktoś parę razy przycisnął zimny silnik i mamy gotowy przepis na zarżnięcie fury.
Rzadka wymiana oleju plus ktoś parę razy przycisnął zimny silnik i mamy gotowy przepis na zarżnięcie fury.
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Chyba nie napisałeś jaki to silnik, benzynka czy diesel, jaka moc?
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
2.0 TSI 190KM DSG, poprawilem opis
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
To są bardzo trwałe silniki, nie słyszy się o ich awariach w ogóle (a przynajmniej nie takich rozległych).
Wstaw używaną jednostkę - na pewno wyjdzie dużo taniej. Nie powinno być problemu z dostanie egzemplarza w bdb stanie. Obstawiam, że w tej opcji koszt zamknie się przez połowę tego co Ci powiedziano.
Ja bym po tym zostawił samochód dla siebie.
Wstaw używaną jednostkę - na pewno wyjdzie dużo taniej. Nie powinno być problemu z dostanie egzemplarza w bdb stanie. Obstawiam, że w tej opcji koszt zamknie się przez połowę tego co Ci powiedziano.
Ja bym po tym zostawił samochód dla siebie.
Re: Wymiana silnika/regeneracja - awaria, obrócona panewka
Podjedź (rzadko odbiera tel bo zasypany robota) do Witka z R-performance na Minerlanej 26. Pogada, sprawdzi i doradzi jak człowiek człowiekowi - nic Cię to nie kosztuje, a warto sprawdzić bo człowiek ma doświadczenia w opór, taka zyjaca VAG encyklopedia
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce