Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
No panowie chyba znalazł się winowajca, przewód płynu hamulcowego i końcówka przy samym zacisku jest mokra. To jedyna nieprawidłowość jaka zauważyłem przy sprawdzeniu obu stron. Do tego jest to strona lewa co tłumaczyłoby ściąganie samochodu w prawo. Zobaczcie proszę zdjęcie czy Waszym zdanie to będzie to.
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Jeżeli dzisiaj nie padalo u Ciebie to może to być. Wziąłbym to zmywaczem potraktował i przedmuchał do sucha. Później molestowalbym pedal hamulca i sprawdzał, czy znowu się zrobi mokro. P.S. Przy wymianie klocków zaciski pod wieszałeś, czy luźno na przewodzie się trzymały?
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Wiesz co wyciągnąłem ten blaszany zacisk na środku przewodu i wyjąłem go z mocowania wtedy można było go położyć na ziemi luzem i przewód był luźny.. znalazłem zdjęcie z wyważania kół i przewód był wtedy suchy więc jest nauczka żeby sobie mimo wszystko go podwiesić następnym razem.. Padać nie padało, wszystko wszędzie suchutkie tylko ta końcówka przewodu mokra.
Powiedzcie mi w razie konieczności wymiany tego przewodu to zlewać cały płyn z układu czy tylko dolać to co ucieknie? Wiadomo, ze lepiej wymienić cały tylko pytanie czy bez komputera uda mi się odpowietrzyć układ?
Powiedzcie mi w razie konieczności wymiany tego przewodu to zlewać cały płyn z układu czy tylko dolać to co ucieknie? Wiadomo, ze lepiej wymienić cały tylko pytanie czy bez komputera uda mi się odpowietrzyć układ?
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Temat masz dziwny w ch.. przewód nie powinien się rozszczelnić nawet jakby wisiał na nim zacisk. To jednak hamulce, tu wszystko musi wytrzymać ciśnienie co najmniej x2. Ja zawsze sobie łapię trytką do sprężyny, tak żeby przewód był luźny. Odtłuść przewód i obserwuj, jak wróci to ASO, bo jest gwarancja. Jak nie wróci to stawiam na wadę materiałową klocków lub tarcz. P.S. W moim Arteonie przednie tarcze do żyły do 150 tys.km I zjadły dwa zestawy klocków. Tył tarcze jeszcze fabryka idą na drugich klockach. Obecnie przebieg 170 tys.
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
A pedał hamulca jak go naciśniesz to czujesz wyraźny opór i tak zostaje czy może idzie dalej powoli w dół pod dużym naciskiem stopy?
Jeśli płyn tylko opadł w zbiorniczku to wystarczy dolać. Jeśli jest tam już sucho to mógł zapowietrzyć się układ. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
Jeśli płyn tylko opadł w zbiorniczku to wystarczy dolać. Jeśli jest tam już sucho to mógł zapowietrzyć się układ. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Dziwne bo płyn jest mniej więcej na tym samym poziomie, za dużo go nie uciekło jeśli w ogole ale tez za dużo nie jeździłem ostatnio. A jeśli chodzi o pedał to w trakcie odpowietrzania przy pompowaniu miałem wrażenie ze delikatnie wpada, ale kurde teraz mam wrażenie ze jest spoko. Chyba wymienię ten przewód i przejadę się sprawdzić te sile hamowania ponownie na stacje diagnostyczna, co myślicie?
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Napisałeś na początku, że Arteon ma 15000km przebiegu?
Wychodzę przez to z założenia, że ma on także nadal gwarancję producenta?
Dlatego kompletnie nie rozumiem, własnej inwencji z wymianą i poszukiwaniem problemów.
Takie postepowanie w trakcie gwarancji, może (nie musi) tylko pogorszyć sytuację właściciela pojazdu, jeśli wyjdzie grubszy problem i koszty naprawy gwarancyjnej.
Hamulce to dość problemowe podzespoły w naprawie gwarancyjnej, ale często ASO przy niskich przebiegach itp. wymienia części, także cierne, w obrębie gwarancji.
Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby pojazd w okresie gwarancji oddać do ASO, aby wykryli przyczyny bicia i jeśli powód danej usterki nie jest objęty gwarancją, z tego czy innego powodu, następnie wymienić/naprawić go po za ASO.
Często wymieniałem sam tarcze i klocki w Fordach gdy były już po gwarancji, czy ostatnio w 207cc żony i nigdy nie spotkały mnie takie problemy jak opisujesz. Tak samo nigdy, przy samej wymianie tarczy i klocków, nie odpowietrzałem układu, gdyż taka wymiana nie powoduje przerwania układu płynu hamulcowego, jedynie czasem ulanie lub konieczność ubrania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
Wychodzę przez to z założenia, że ma on także nadal gwarancję producenta?
Dlatego kompletnie nie rozumiem, własnej inwencji z wymianą i poszukiwaniem problemów.
Takie postepowanie w trakcie gwarancji, może (nie musi) tylko pogorszyć sytuację właściciela pojazdu, jeśli wyjdzie grubszy problem i koszty naprawy gwarancyjnej.
Hamulce to dość problemowe podzespoły w naprawie gwarancyjnej, ale często ASO przy niskich przebiegach itp. wymienia części, także cierne, w obrębie gwarancji.
Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby pojazd w okresie gwarancji oddać do ASO, aby wykryli przyczyny bicia i jeśli powód danej usterki nie jest objęty gwarancją, z tego czy innego powodu, następnie wymienić/naprawić go po za ASO.
Często wymieniałem sam tarcze i klocki w Fordach gdy były już po gwarancji, czy ostatnio w 207cc żony i nigdy nie spotkały mnie takie problemy jak opisujesz. Tak samo nigdy, przy samej wymianie tarczy i klocków, nie odpowietrzałem układu, gdyż taka wymiana nie powoduje przerwania układu płynu hamulcowego, jedynie czasem ulanie lub konieczność ubrania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Samochód niema gwarancji ma 15 tys przebiegu owszem ale sprowadziłem go ze stanów, jest po bardzo delikatnej kolizji. Dlatego nie wspominam o ASO i sam działam z tym tematem.pitol321 pisze: ↑30.06.2023, 10:42Napisałeś na początku, że Arteon ma 15000km przebiegu?
Wychodzę przez to z założenia, że ma on także nadal gwarancję producenta?
Dlatego kompletnie nie rozumiem, własnej inwencji z wymianą i poszukiwaniem problemów.
Takie postepowanie w trakcie gwarancji, może (nie musi) tylko pogorszyć sytuację właściciela pojazdu, jeśli wyjdzie grubszy problem i koszty naprawy gwarancyjnej.
Hamulce to dość problemowe podzespoły w naprawie gwarancyjnej, ale często ASO przy niskich przebiegach itp. wymienia części, także cierne, w obrębie gwarancji.
Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby pojazd w okresie gwarancji oddać do ASO, aby wykryli przyczyny bicia i jeśli powód danej usterki nie jest objęty gwarancją, z tego czy innego powodu, następnie wymienić/naprawić go po za ASO.
Często wymieniałem sam tarcze i klocki w Fordach gdy były już po gwarancji, czy ostatnio w 207cc żony i nigdy nie spotkały mnie takie problemy jak opisujesz. Tak samo nigdy, przy samej wymianie tarczy i klocków, nie odpowietrzałem układu, gdyż taka wymiana nie powoduje przerwania układu płynu hamulcowego, jedynie czasem ulanie lub konieczność ubrania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
No to teraz, sytuacja trochę się rozjaśnia...
Może ta "bardzo delikatna kolizja" ma wpływ na ściąganie, a nie hamulce?
Mam nadzieję, że znasz prawdziwą historię pojazdu...
A nie jak często na forum Forda, sprawdzaliśmy po VIN pojazdy (także z USA) i okazywało się, że niby mala kolizja, to całkowicie przekoszona geometria całego auta niestety.
Może ta "bardzo delikatna kolizja" ma wpływ na ściąganie, a nie hamulce?
Mam nadzieję, że znasz prawdziwą historię pojazdu...
A nie jak często na forum Forda, sprawdzaliśmy po VIN pojazdy (także z USA) i okazywało się, że niby mala kolizja, to całkowicie przekoszona geometria całego auta niestety.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
-
- Junior Member
- Posty: 20
- Rejestracja: 28.06.2023, 08:31
Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków
Wiem dokładnie co było z autem jak jest zrobione i wiem ze przed wymiana hamulców jechał jak po linijce a przy hamowaniu pojawiło się bicie, wiec wywazylem koła nic nie pomogło wymieniłem tarcze i klocki.. od tego czasu ściąga i ściąga tylko przy hamowaniu.
Wymienię wężyk który jest spocony i pojadę na pomiar hamulców ponownie.
Wymienię wężyk który jest spocony i pojadę na pomiar hamulców ponownie.