Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 18:16

No panowie chyba znalazł się winowajca, przewód płynu hamulcowego i końcówka przy samym zacisku jest mokra. To jedyna nieprawidłowość jaka zauważyłem przy sprawdzeniu obu stron. Do tego jest to strona lewa co tłumaczyłoby ściąganie samochodu w prawo. Zobaczcie proszę zdjęcie czy Waszym zdanie to będzie to.
Załączniki
9EF0C149-2402-4C17-A71F-E08A46ADAAA7.jpeg

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: mariusz123a » 29.06.2023, 18:42

Jeżeli dzisiaj nie padalo u Ciebie to może to być. Wziąłbym to zmywaczem potraktował i przedmuchał do sucha. Później molestowalbym pedal hamulca i sprawdzał, czy znowu się zrobi mokro. P.S. Przy wymianie klocków zaciski pod wieszałeś, czy luźno na przewodzie się trzymały?

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 19:05

Wiesz co wyciągnąłem ten blaszany zacisk na środku przewodu i wyjąłem go z mocowania wtedy można było go położyć na ziemi luzem i przewód był luźny.. znalazłem zdjęcie z wyważania kół i przewód był wtedy suchy więc jest nauczka żeby sobie mimo wszystko go podwiesić następnym razem.. Padać nie padało, wszystko wszędzie suchutkie tylko ta końcówka przewodu mokra.
Powiedzcie mi w razie konieczności wymiany tego przewodu to zlewać cały płyn z układu czy tylko dolać to co ucieknie? Wiadomo, ze lepiej wymienić cały tylko pytanie czy bez komputera uda mi się odpowietrzyć układ?
Załączniki
75075B71-9AC1-40D4-B0A7-44B6B0414BE7.jpeg

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: mariusz123a » 29.06.2023, 19:58

Temat masz dziwny w ch.. przewód nie powinien się rozszczelnić nawet jakby wisiał na nim zacisk. To jednak hamulce, tu wszystko musi wytrzymać ciśnienie co najmniej x2. Ja zawsze sobie łapię trytką do sprężyny, tak żeby przewód był luźny. Odtłuść przewód i obserwuj, jak wróci to ASO, bo jest gwarancja. Jak nie wróci to stawiam na wadę materiałową klocków lub tarcz. P.S. W moim Arteonie przednie tarcze do żyły do 150 tys.km I zjadły dwa zestawy klocków. Tył tarcze jeszcze fabryka idą na drugich klockach. Obecnie przebieg 170 tys.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 581
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Osfald » 29.06.2023, 22:15

A pedał hamulca jak go naciśniesz to czujesz wyraźny opór i tak zostaje czy może idzie dalej powoli w dół pod dużym naciskiem stopy?
Jeśli płyn tylko opadł w zbiorniczku to wystarczy dolać. Jeśli jest tam już sucho to mógł zapowietrzyć się układ. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 30.06.2023, 10:15

Dziwne bo płyn jest mniej więcej na tym samym poziomie, za dużo go nie uciekło jeśli w ogole ale tez za dużo nie jeździłem ostatnio. A jeśli chodzi o pedał to w trakcie odpowietrzania przy pompowaniu miałem wrażenie ze delikatnie wpada, ale kurde teraz mam wrażenie ze jest spoko. Chyba wymienię ten przewód i przejadę się sprawdzić te sile hamowania ponownie na stacje diagnostyczna, co myślicie?

Awatar użytkownika
pitol321
Member
Posty: 151
Rejestracja: 18.06.2022, 06:37
Lokalizacja: Essen
Kontakt:

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: pitol321 » 30.06.2023, 10:42

Napisałeś na początku, że Arteon ma 15000km przebiegu?
Wychodzę przez to z założenia, że ma on także nadal gwarancję producenta?

Dlatego kompletnie nie rozumiem, własnej inwencji z wymianą i poszukiwaniem problemów.
Takie postepowanie w trakcie gwarancji, może (nie musi) tylko pogorszyć sytuację właściciela pojazdu, jeśli wyjdzie grubszy problem i koszty naprawy gwarancyjnej.
Hamulce to dość problemowe podzespoły w naprawie gwarancyjnej, ale często ASO przy niskich przebiegach itp. wymienia części, także cierne, w obrębie gwarancji.
Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby pojazd w okresie gwarancji oddać do ASO, aby wykryli przyczyny bicia i jeśli powód danej usterki nie jest objęty gwarancją, z tego czy innego powodu, następnie wymienić/naprawić go po za ASO.

Często wymieniałem sam tarcze i klocki w Fordach gdy były już po gwarancji, czy ostatnio w 207cc żony i nigdy nie spotkały mnie takie problemy jak opisujesz. Tak samo nigdy, przy samej wymianie tarczy i klocków, nie odpowietrzałem układu, gdyż taka wymiana nie powoduje przerwania układu płynu hamulcowego, jedynie czasem ulanie lub konieczność ubrania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 30.06.2023, 12:52

pitol321 pisze:
30.06.2023, 10:42
Napisałeś na początku, że Arteon ma 15000km przebiegu?
Wychodzę przez to z założenia, że ma on także nadal gwarancję producenta?

Dlatego kompletnie nie rozumiem, własnej inwencji z wymianą i poszukiwaniem problemów.
Takie postepowanie w trakcie gwarancji, może (nie musi) tylko pogorszyć sytuację właściciela pojazdu, jeśli wyjdzie grubszy problem i koszty naprawy gwarancyjnej.
Hamulce to dość problemowe podzespoły w naprawie gwarancyjnej, ale często ASO przy niskich przebiegach itp. wymienia części, także cierne, w obrębie gwarancji.
Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby pojazd w okresie gwarancji oddać do ASO, aby wykryli przyczyny bicia i jeśli powód danej usterki nie jest objęty gwarancją, z tego czy innego powodu, następnie wymienić/naprawić go po za ASO.

Często wymieniałem sam tarcze i klocki w Fordach gdy były już po gwarancji, czy ostatnio w 207cc żony i nigdy nie spotkały mnie takie problemy jak opisujesz. Tak samo nigdy, przy samej wymianie tarczy i klocków, nie odpowietrzałem układu, gdyż taka wymiana nie powoduje przerwania układu płynu hamulcowego, jedynie czasem ulanie lub konieczność ubrania nadmiaru płynu ze zbiorniczka.
Samochód niema gwarancji ma 15 tys przebiegu owszem ale sprowadziłem go ze stanów, jest po bardzo delikatnej kolizji. Dlatego nie wspominam o ASO i sam działam z tym tematem.

Awatar użytkownika
pitol321
Member
Posty: 151
Rejestracja: 18.06.2022, 06:37
Lokalizacja: Essen
Kontakt:

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: pitol321 » 30.06.2023, 13:26

No to teraz, sytuacja trochę się rozjaśnia...
Może ta "bardzo delikatna kolizja" ma wpływ na ściąganie, a nie hamulce?
Mam nadzieję, że znasz prawdziwą historię pojazdu...
A nie jak często na forum Forda, sprawdzaliśmy po VIN pojazdy (także z USA) i okazywało się, że niby mala kolizja, to całkowicie przekoszona geometria całego auta niestety.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 30.06.2023, 13:54

Wiem dokładnie co było z autem jak jest zrobione i wiem ze przed wymiana hamulców jechał jak po linijce a przy hamowaniu pojawiło się bicie, wiec wywazylem koła nic nie pomogło wymieniłem tarcze i klocki.. od tego czasu ściąga i ściąga tylko przy hamowaniu.
Wymienię wężyk który jest spocony i pojadę na pomiar hamulców ponownie.

ODPOWIEDZ