Ikona silnika pomarańczowa
Re: Ikona silnika pomarańczowa
To nie ma znaczenia. Dana marka składa zapotrzebowanie na paliwo o określonych parametrach. Wg mnie parametry paliwa stricte z Orlenu są kiepskie i tyle.
Re: Ikona silnika pomarańczowa
jakich parametrach? Jakimi parametrami różnią się paliwa dla stacji Orlen a BP? Lub Lotos a Shell?
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Ikona silnika pomarańczowa
znacznymi
Generalnie musi być coś na rzeczy bo mam takie same odczucia co kolega wyżej. Nie są to moje widzimisie bo mam znajomych którym też paliwo z orlenu nie pasuje (przyczyną nie jest nie bo nie).
Może być nawet takie samo w 100% do czego widzę, że dążysz ale mnie nie przekonasz. Moim zdaniem orlen to najgorszy shit i już.
Po pierwsze sam Orlen produkuje trzy rodzaje oleju napędowego (nie licząc Vervy). Każdy z nich jest klasyfikowany w (jeśli dobrze pamiętam) trzech gatunkach.
Po drugie umowy zakupu paliw w PKN Orlen oraz Lotos zawierają dokładną specyfikację paliwa które ma być dostarczane dla np Shella.
Po trzecie Orlen dostarcza dla Shella olej napędowy (wg specyfikacji) który jest bazą ich paliwa. Shell do paliw bazowych zakupionych w Polsce aplikuje dodatki które mają wzbogacić paliwo, a poza tym wytrącają wodę z bazy (Ekodiesel z orlenu może zawierać do 200 mg wody na KG produktu), ogranicza pienienie się, usuwa zanieczyszczenia (i tu znowu Ekodiesel z orlenu - na karcie produktu mamy informację o "badaniu skłonności do zanieczyszczania rozpylaczy - do 60%").
To żaden argument jeśli na stacje (Shell, BP czy co tam jeszcze) zajedzie cysterna z napisem Orlen.
Generalnie musi być coś na rzeczy bo mam takie same odczucia co kolega wyżej. Nie są to moje widzimisie bo mam znajomych którym też paliwo z orlenu nie pasuje (przyczyną nie jest nie bo nie).
Może być nawet takie samo w 100% do czego widzę, że dążysz ale mnie nie przekonasz. Moim zdaniem orlen to najgorszy shit i już.
Po pierwsze sam Orlen produkuje trzy rodzaje oleju napędowego (nie licząc Vervy). Każdy z nich jest klasyfikowany w (jeśli dobrze pamiętam) trzech gatunkach.
Po drugie umowy zakupu paliw w PKN Orlen oraz Lotos zawierają dokładną specyfikację paliwa które ma być dostarczane dla np Shella.
Po trzecie Orlen dostarcza dla Shella olej napędowy (wg specyfikacji) który jest bazą ich paliwa. Shell do paliw bazowych zakupionych w Polsce aplikuje dodatki które mają wzbogacić paliwo, a poza tym wytrącają wodę z bazy (Ekodiesel z orlenu może zawierać do 200 mg wody na KG produktu), ogranicza pienienie się, usuwa zanieczyszczenia (i tu znowu Ekodiesel z orlenu - na karcie produktu mamy informację o "badaniu skłonności do zanieczyszczania rozpylaczy - do 60%").
To żaden argument jeśli na stacje (Shell, BP czy co tam jeszcze) zajedzie cysterna z napisem Orlen.
Re: Ikona silnika pomarańczowa
Co do cysterny z Orlenu na Shellu czy BP to nigdy nie widziałem. Natomiast byłem (służbowo dwa etetu temu) we wszystkich rafineriach w Polsce i w kilku bazach paliwowych. Kiedyś tematem paliw też się interesowałem bardziej , teraz to już niekoniecznie.
Ale dzięki za wyjaśnienie. Oznacza to tylko że mam wyjątkowe szczęście w życiu. Arteonem przelatałem 120 tys km, poprzednio skodą ponad 200 tys, inne samochody w grupy VAG oraz cztery Volvo i dwa fiaty Ducato w mojej firmie zrobiły łącznie pewnie ponad dwa miliony km i nie zanotowaliśmy żadnych problemów z awariami ze względu na niską jakość paliwa. Mamy karty flotowe z Orlenu, sporadycznie tankujemy na BP.
To utwierdziło mnie w przekonaniu że od dzisiaj zajmę się wypełnianiem kuponów Lotto.
Bo pomimo "kiepskich parametrów" nasze samochody bez problemu dojeżdżają na tym paliwe do 200 - 260 tys km.
Także ten. Oddalam się.
Ale dzięki za wyjaśnienie. Oznacza to tylko że mam wyjątkowe szczęście w życiu. Arteonem przelatałem 120 tys km, poprzednio skodą ponad 200 tys, inne samochody w grupy VAG oraz cztery Volvo i dwa fiaty Ducato w mojej firmie zrobiły łącznie pewnie ponad dwa miliony km i nie zanotowaliśmy żadnych problemów z awariami ze względu na niską jakość paliwa. Mamy karty flotowe z Orlenu, sporadycznie tankujemy na BP.
To utwierdziło mnie w przekonaniu że od dzisiaj zajmę się wypełnianiem kuponów Lotto.
Bo pomimo "kiepskich parametrów" nasze samochody bez problemu dojeżdżają na tym paliwe do 200 - 260 tys km.
Także ten. Oddalam się.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Ikona silnika pomarańczowa
A widzisz, skoro masz karty flotowe to po prostu mogłeś nie zauważyć/nie odczuć. Dużo jeździsz i to też może mieć wpływ. Duży przepływ ciągle świeżego paliwa też w jakimś stopniu "czyści silnik"
Bezawaryjności!
Bezawaryjności!
Re: Ikona silnika pomarańczowa
A ja przejechałem 35000 w pół roku, na początku tankowałem tylko na shellu, co jakiś czas v power, teraz tylko Orlen i nic mi się takiego nie przydarzyło tylko leję i jadę, na v power wydaje mi się trochę żwawszy ale może to subiektywne odczucie, pozdrawiam
Arteon 2.0 tdi 200 2021
Arteon 2.0 tdi 200 2021
Re: Ikona silnika pomarańczowa
Kilka dni temu u mnie też pojawiła się żółta kontrolka silnika. Żadnych objawów z tym związanych nie zauważyłem. W OBD11 skasowałem błąd lecz dzisiaj ponownie się pojawił. błąd: sterownik czasu rozgrzewania świec żarowych, kod błędu: P064C00.
R-Line TDI 200KM, 2021r.
Re: Ikona silnika pomarańczowa
Mialem to w Passacie. Zanim zaczniesz kupowac i wymieniac sterownik, to sprawdz same swiece, bo na 99% padla ktoras z nich.
Wystarczy zwykly omomierz i zweryfikujesz czy swiece sa ok...
Wystarczy zwykly omomierz i zweryfikujesz czy swiece sa ok...
Re: Ikona silnika pomarańczowa
Sprawdziłem rano na szybko to 3 są na pewno dobre, a z jednej nie wiem jak osłonkę ściągnąć (jest plastikowa, a pozostałe 3 gumowe). Nie chciałem kombinować żeby jej nie uszkodzić. Jak będę miał więcej czasu to spróbuje ją zdjąć i zmierzyć ostatnią świece.
R-Line TDI 200KM, 2021r.
Re: Ikona silnika pomarańczowa
Jedna jest inna, z czujnikiem, ktoras srodkowa, chyba 3 od rozrzadu. Mozna je spradzic z poziomu sterownika, w sensie wyjac sterownik i sprawdzic na pinach, bo te fajki ciezko sie zdejmuje...