Opóźnienie przy zmianie biegu.
Opóźnienie przy zmianie biegu.
Wczoraj miałem taką sytuację podczas ruszania autem z zatrzymania na światłach, podczas której przy dynamicznym naciśnięciu gazu , auto jechało przez kilkadziesiąt metrów na pierwszym biegu d1 i nie wrzucało kolejnych. Silnik wszedł na wyższe obroty ok.3 tys i lekko wył i dopiero po chwili, auto wrzuciło 2 i 3 bieg. Potem już było ok. Żona mówiła mi , że jadąc arteonem około miesiąca temu miała podobną sytuację. Na kontrolkach auta nic się nie zapaliło i obecnie jezdzi normalnie. Artek byl miesiac temu na przegldzie w aso i wg .serwisu wszystko z nim bylo ok. Przy 120 tys.km wymieniono w nim olej w dsg.Moje auto to 2.0 tsi z 2018r., skrzynia dsg r 131.000 km przebiegu. Czy macie pomysły co się dzieje?
Black Elegance 190 km TSI
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
Mój Boże... kup człowieku potem samochód od kogoś, kto 3k rpm uważa za wyższe obroty...
W tajemnicy powiem Ci, że jak wciśniesz gaz do oporu (wiem, że nigdy nie spróbujesz, ale gdyby...), to wskazówka na jedynce może się wychylić jeszcze dalej, niż do 3k i dopiero potem skrzynia zmieni bieg.
W tajemnicy powiem Ci, że jak wciśniesz gaz do oporu (wiem, że nigdy nie spróbujesz, ale gdyby...), to wskazówka na jedynce może się wychylić jeszcze dalej, niż do 3k i dopiero potem skrzynia zmieni bieg.
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
Dzieki za twoją wyczerpującą wypowiedź, ale jezdze tym autem około 6 lat i wiem kiedy dzieje się z nim coś dziwnego. Dodatkowo dzisiaj doszły jeszcze lekkie drgania na kierownicy w czasie redukcji biegu w trakcie jazdy , bez dodawania gazu np.na 7 lub 6 biegu. Czyżby koło dwumasowe?Kamil_87 pisze: ↑21.10.2024, 13:04Mój Boże... kup człowieku potem samochód od kogoś, kto 3k rpm uważa za wyższe obroty...
W tajemnicy powiem Ci, że jak wciśniesz gaz do oporu (wiem, że nigdy nie spróbujesz, ale gdyby...), to wskazówka na jedynce może się wychylić jeszcze dalej, niż do 3k i dopiero potem skrzynia zmieni bieg.
Black Elegance 190 km TSI
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
No przecież to, jak długo będzie na pierwszym biegu i do jakich obrotów "dociągnie" zależy w największej mierze od tego (o ile wszystko jest sprawne, a tu zakładam po opisie, że jest) zależy jak głęboko wciśniesz pedał gazu. Skoro zawsze zmienia Ci bieg z 1 na 2 przed 3k rpm, to znaczy, że go głaskasz, a nie naciskasz. Raz Ci noga poleciała i afera...
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
Co wy za bzdury piszecie. Zmiana biegi z 1 na 2 odbywa się przy około 1300 1400 obrotów i to nawet jak ruszymy trochę bardziej dynamicznie. Więc jak ciągnie na 1 do 3000 to jest coś nie tak
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
Wystarczy zrobić soft skrzyni u dobrego tunera i 90% wad znika i zapominasz o nich. Kilka stówek i po problemie to raz, dwa silnik wreszcie pracuje w optymalnym dla niego zakresie a nie wydumanym dla ekoterrorystow. Ale co kto lubi, tyle.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Opóźnienie przy zmianie biegu.
Byłem wczoraj z tym problemem w aso . Po wszystkich testach i jeździe próbnej z mechanikiem, wstępnie stwierdzono zużycie koła dwumasowego! Wymiana w serwisie ok.9- 10 tys.zl. 🫣Ktoś się orientuję jakie koszty poza aso?
Black Elegance 190 km TSI