Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Witajcie,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zatrzymuję się na jakimś mniejszym lub większym wzniesieniu (przodem auta skierowanym w dół wzniesienia) to jak zaczynam puszczać hamulec mając włączony wsteczny bieg auto osuwa się w dół wzniesienia na tyle że muszę szybko przerzucić nogę z popuszczanego hamulca na gaz żeby wyegzekwować cofanie się w górę wzniesienia. Dawniej jak zaczynałem puszczać hamulec to auto na tyle blokowało pozycję że nie osuwałem się do przodu a z dalszym puszczaniem hamulca zaczynałem cofać pod górkę. Kiedy jestem przodem w górę wzniesienia i chcę jecha∂ do przodu pod górkę to wszystko jest OK i nie osuwam się do tyłu.
Na stałe mieszkam w Luksemburgu i robiłem ostatnio przegląd przy 150tyś km nie w ASO tylko sieci autoryzowanych garaży to panowie powiedzieli że to problem skrzyni i czegoś z dyferencjałem i że duże auta tak mają że to się pogarsza, pogarsza aż kończy się sytuacją jak u mnie. Co o tym sądzicie?
Jakoś nie umrę z tego powodu i trzeba się przyzwyczaić ale czy macie jakiś pomysł ile kosztowałaby naprawa tego jeśli to problem o którym wspomnieli mechanicy u mnie? Lub jeśli uważacie że przyczyna jest inna to o jakich kosztach naprawy ewentualnie mówimy?
Arteon 20218 rok, diesel 2.0, 240KM skrzynia automat.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zatrzymuję się na jakimś mniejszym lub większym wzniesieniu (przodem auta skierowanym w dół wzniesienia) to jak zaczynam puszczać hamulec mając włączony wsteczny bieg auto osuwa się w dół wzniesienia na tyle że muszę szybko przerzucić nogę z popuszczanego hamulca na gaz żeby wyegzekwować cofanie się w górę wzniesienia. Dawniej jak zaczynałem puszczać hamulec to auto na tyle blokowało pozycję że nie osuwałem się do przodu a z dalszym puszczaniem hamulca zaczynałem cofać pod górkę. Kiedy jestem przodem w górę wzniesienia i chcę jecha∂ do przodu pod górkę to wszystko jest OK i nie osuwam się do tyłu.
Na stałe mieszkam w Luksemburgu i robiłem ostatnio przegląd przy 150tyś km nie w ASO tylko sieci autoryzowanych garaży to panowie powiedzieli że to problem skrzyni i czegoś z dyferencjałem i że duże auta tak mają że to się pogarsza, pogarsza aż kończy się sytuacją jak u mnie. Co o tym sądzicie?
Jakoś nie umrę z tego powodu i trzeba się przyzwyczaić ale czy macie jakiś pomysł ile kosztowałaby naprawa tego jeśli to problem o którym wspomnieli mechanicy u mnie? Lub jeśli uważacie że przyczyna jest inna to o jakich kosztach naprawy ewentualnie mówimy?
Arteon 20218 rok, diesel 2.0, 240KM skrzynia automat.
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
A czy twojego problemu nie rozwiąże korzystanie z funkcji Auto Hold? Samochód po zatrzymaniu sam będzie „wciskać hamulec” i puści dopiero jak zaczniesz wciskać gaz
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Jest to świetny sposób na zarżnięcie DSG. Tylko Auto Hold lub hamulec nożny.PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 09:39Witajcie,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zatrzymuję się na jakimś mniejszym lub większym wzniesieniu (przodem auta skierowanym w dół wzniesienia) to jak zaczynam puszczać hamulec mając włączony wsteczny bieg auto osuwa się w dół wzniesienia na tyle że muszę szybko przerzucić nogę z popuszczanego hamulca na gaz żeby wyegzekwować cofanie się w górę wzniesienia.
Arteon 20218 rok, diesel 2.0, 240KM skrzynia automat.
Ostatnio zmieniony 09.11.2024, 14:08 przez Zbigniewa, łącznie zmieniany 2 razy.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Jakoś udowodnisz swoje tezę? Ale nie na zasadzie "bo wiem"', "bo mi się wydaje" itp. farmazony tylko konkretny przykłady od specjalisty od DSG/VAG, że auto hold psuje DSG.Zbigniewa pisze: ↑09.11.2024, 12:32Jest to świetny sposób na zarżnięcie DSG. Auto Hold!!!PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 09:39Witajcie,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zatrzymuję się na jakimś mniejszym lub większym wzniesieniu (przodem auta skierowanym w dół wzniesienia) to jak zaczynam puszczać hamulec mając włączony wsteczny bieg auto osuwa się w dół wzniesienia na tyle że muszę szybko przerzucić nogę z popuszczanego hamulca na gaz żeby wyegzekwować cofanie się w górę wzniesienia.
Arteon 20218 rok, diesel 2.0, 240KM skrzynia automat.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Słuszna uwaga @Art e on.Art e on pisze: ↑09.11.2024, 13:23Jakoś udowodnisz swoje tezę? Ale nie na zasadzie "bo wiem"', "bo mi się wydaje" itp. farmazony tylko konkretny przykłady od specjalisty od DSG/VAG, że auto hold psuje DSG.Zbigniewa pisze: ↑09.11.2024, 12:32Jest to świetny sposób na zarżnięcie DSG. Auto Hold!!!PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 09:39Witajcie,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że kiedy zatrzymuję się na jakimś mniejszym lub większym wzniesieniu (przodem auta skierowanym w dół wzniesienia) to jak zaczynam puszczać hamulec mając włączony wsteczny bieg auto osuwa się w dół wzniesienia na tyle że muszę szybko przerzucić nogę z popuszczanego hamulca na gaz żeby wyegzekwować cofanie się w górę wzniesienia.
Arteon 20218 rok, diesel 2.0, 240KM skrzynia automat.
Małe nieporozumienie przez skrót myślowy. Miałem na myśli, że takie postępowanie prowadzi do awarii skrzyni biegów i należy używać Auto Hold. Faktycznie, gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy, a musiałem pilnie wyjść na miasto. Już poprawiłem w swoim wpisie i teraz (chyba?) wszystko jasne.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Zbigniewa - możesz proszę wytłumaczyć co rozumiesz przez „lub hamulec nożny”? No przecież ja jadę na płaskiej drodze, zakręcam w lewo w kierunku spadku wzniesienia, naciskam hamulec nożny do zatrzymania samochodu, wrzucam wsteczny trzymając hamulec, zaczynam puszczać hamulec i wtedy właśnie oczekuję że auto przytrzyma się bez osuwania i zacznie cofać pod górką. Nikt mi wcześniej nie tłumaczył że takie zachowanie (jak również odpowiednik kiedy jestem przodem do góry zatrzymany i zaczynam puszczać hamulec i auto nie osuwa się do tyłu tylko rusza pod górkę) żle wpływa na skrzynię. Wcześniej miałem inny samochód gdzie nie było Auto Hold i właśnie auto się w każdej opcji utrzymywało bez osuwania tak żebym mógł ruszać do przodu lub do tyłu pod górkę.
Auto Hold za bardzo nie polubiłem bo wnerwiało mnie na przykład że jak przy parkowaniu dojeżdżałem do ściany/słupa i chciałem lekko hamować to często mnie całkiem zatrzymywał i wtedy jak z zatrzymania chciałem jeszcze dojechać to lekkie naciśnięcie gazu mogło spowodować relatywnie mocny ruch auta tak że skończyłbym na ścianie. A bez Auto Hold podjeżdżałem sobie spokojnie i jak jeszcze chciałem kawałeczek dojechać to puszczałem hamulec i auto dojeżdżało powoli aż do zatrzymania. Może to kwestia wyczucia które z czasem bym złapał a może coś robię źle i nikt mi nie wytłumaczył jak do tego podejść żeby leciutko z Auto Hold auto dojeżdżało na poprawkę.
Auto Hold za bardzo nie polubiłem bo wnerwiało mnie na przykład że jak przy parkowaniu dojeżdżałem do ściany/słupa i chciałem lekko hamować to często mnie całkiem zatrzymywał i wtedy jak z zatrzymania chciałem jeszcze dojechać to lekkie naciśnięcie gazu mogło spowodować relatywnie mocny ruch auta tak że skończyłbym na ścianie. A bez Auto Hold podjeżdżałem sobie spokojnie i jak jeszcze chciałem kawałeczek dojechać to puszczałem hamulec i auto dojeżdżało powoli aż do zatrzymania. Może to kwestia wyczucia które z czasem bym złapał a może coś robię źle i nikt mi nie wytłumaczył jak do tego podejść żeby leciutko z Auto Hold auto dojeżdżało na poprawkę.
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
W tej chwili nie mam pod ręką "Instrukcji..." ale jest tam jasno określone, że operowanie pedałem gazu na wzniesieniu w celu utrzymania samochodu w miejscu, prowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów. Jeśli auto zjeżdża ze wzniesienia w kierunku przeciwnym niż wynika to z załączonego biegu, należy przytrzymać je hamulcem. I tyle. Moim zdaniem, takie zachowanie samochodu jest normalne i występowało u mnie w każdym wozie bez względu na rodzaj skrzyni (DSG, CVT). Dużą rolę odgrywają tu kąt wzniesienia i ciężar pojazdu. Warto dokładnie zapoznać się z "Instrukcją ..."PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 22:02wrzucam wsteczny trzymając hamulec, zaczynam puszczać hamulec i wtedy właśnie oczekuję że auto przytrzyma się bez osuwania i zacznie cofać pod górką. Nikt mi wcześniej nie tłumaczył że takie zachowanie (jak również odpowiednik kiedy jestem przodem do góry zatrzymany i zaczynam puszczać hamulec i auto nie osuwa się do tyłu tylko rusza pod górkę) żle wpływa na skrzynię. Wcześniej miałem inny samochód gdzie nie było Auto Hold i właśnie auto się w każdej opcji utrzymywało bez osuwania tak żebym mógł ruszać do przodu lub do tyłu pod górkę.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Ja w takich przypadkach na chwile wyłączam Auto Hold przyciskiem, później włączam z powrotem. Mam też zrobione zakodowanie żeby Auto Hold był aktywny automatycznie po każdym uruchomieniu, w razie gdybym o tym zapomniałPatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 22:02
Auto Hold za bardzo nie polubiłem bo wnerwiało mnie na przykład że jak przy parkowaniu dojeżdżałem do ściany/słupa i chciałem lekko hamować to często mnie całkiem zatrzymywał i wtedy jak z zatrzymania chciałem jeszcze dojechać to lekkie naciśnięcie gazu mogło spowodować relatywnie mocny ruch auta tak że skończyłbym na ścianie. A bez Auto Hold podjeżdżałem sobie spokojnie i jak jeszcze chciałem kawałeczek dojechać to puszczałem hamulec i auto dojeżdżało powoli aż do zatrzymania. Może to kwestia wyczucia które z czasem bym złapał a może coś robię źle i nikt mi nie wytłumaczył jak do tego podejść żeby leciutko z Auto Hold auto dojeżdżało na poprawkę.
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Zbigniewa, proszę nie odbieraj tego jako czepianie się ale moim zdaniem ja właśnie robię to co każe instrukcja. Kiedy auto się osuwa to nie używam pedału gazu żeby je utrzymać w jednym położeniu tylko właśnie przytrzymuje je hamulcem i potem zaczynam puszczać hamulec ale auto się osuwa więc muszę szybko przerzucić nogę na gaz i dodać gazu na tyle żeby auto nie walnęło w słupa z przodu tylko zaczęło cofać pod górkę tam gdzie chę zaparkować.Zbigniewa pisze: ↑10.11.2024, 08:53W tej chwili nie mam pod ręką "Instrukcji..." ale jest tam jasno określone, że operowanie pedałem gazu na wzniesieniu w celu utrzymania samochodu w miejscu, prowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów. Jeśli auto zjeżdża ze wzniesienia w kierunku przeciwnym niż wynika to z załączonego biegu, należy przytrzymać je hamulcem. I tyle. Moim zdaniem, takie zachowanie samochodu jest normalne i występowało u mnie w każdym wozie bez względu na rodzaj skrzyni (DSG, CVT). Dużą rolę odgrywają tu kąt wzniesienia i ciężar pojazdu. Warto dokładnie zapoznać się z "Instrukcją ..."PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 22:02wrzucam wsteczny trzymając hamulec, zaczynam puszczać hamulec i wtedy właśnie oczekuję że auto przytrzyma się bez osuwania i zacznie cofać pod górką. Nikt mi wcześniej nie tłumaczył że takie zachowanie (jak również odpowiednik kiedy jestem przodem do góry zatrzymany i zaczynam puszczać hamulec i auto nie osuwa się do tyłu tylko rusza pod górkę) żle wpływa na skrzynię. Wcześniej miałem inny samochód gdzie nie było Auto Hold i właśnie auto się w każdej opcji utrzymywało bez osuwania tak żebym mógł ruszać do przodu lub do tyłu pod górkę.
Re: Nietrzymająca skrzynia/hamulec i osuwanie się samochodu
Trochę pogubiłem się. Auto osuwa się w momencie przekładania stopy z pedału hamulca na gaz? Przecież to są ułamki sekundy i samochód nie zdąży ruszyć z miejsca. Albo coś źle robisz, albo sprzęgła w DSG są zużyte. W tym momencie oczywiście spekuluję, gdyż nie spotkałem się z takimiPatrykMAY pisze: ↑11.11.2024, 10:37Zbigniewa, proszę nie odbieraj tego jako czepianie się ale moim zdaniem ja właśnie robię to co każe instrukcja. Kiedy auto się osuwa to nie używam pedału gazu żeby je utrzymać w jednym położeniu tylko właśnie przytrzymuje je hamulcem i potem zaczynam puszczać hamulec ale auto się osuwa więc muszę szybko przerzucić nogę na gaz i dodać gazu na tyle żeby auto nie walnęło w słupa z przodu tylko zaczęło cofać pod górkę tam gdzie chę zaparkować.Zbigniewa pisze: ↑10.11.2024, 08:53W tej chwili nie mam pod ręką "Instrukcji..." ale jest tam jasno określone, że operowanie pedałem gazu na wzniesieniu w celu utrzymania samochodu w miejscu, prowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów. Jeśli auto zjeżdża ze wzniesienia w kierunku przeciwnym niż wynika to z załączonego biegu, należy przytrzymać je hamulcem. I tyle. Moim zdaniem, takie zachowanie samochodu jest normalne i występowało u mnie w każdym wozie bez względu na rodzaj skrzyni (DSG, CVT). Dużą rolę odgrywają tu kąt wzniesienia i ciężar pojazdu. Warto dokładnie zapoznać się z "Instrukcją ..."PatrykMAY pisze: ↑09.11.2024, 22:02wrzucam wsteczny trzymając hamulec, zaczynam puszczać hamulec i wtedy właśnie oczekuję że auto przytrzyma się bez osuwania i zacznie cofać pod górką. Nikt mi wcześniej nie tłumaczył że takie zachowanie (jak również odpowiednik kiedy jestem przodem do góry zatrzymany i zaczynam puszczać hamulec i auto nie osuwa się do tyłu tylko rusza pod górkę) żle wpływa na skrzynię. Wcześniej miałem inny samochód gdzie nie było Auto Hold i właśnie auto się w każdej opcji utrzymywało bez osuwania tak żebym mógł ruszać do przodu lub do tyłu pod górkę.
objawami. Być może, stajesz na podjeździe o dość znacznym kącie nachylenia i w takim przypadku jest to normalne. Proponuję wyszukać na Youtube filmiki instruktażowe o parkowaniu na podjazdach. Tam znajdziesz kilka porad, ale nie zastąpią one stosownych umiejętności. Powodzenia.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM