Witam Szanownych Kolegów,
Czy ktoś już miał poniższy przypadek, co to może oznaczać?
Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
Błąd wyskoczył podczas jazdy i objawił się komunikatem usterki świateł? Ja mam tak czasami przy większych mrozach
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
Dokładnie tak było. Też myślałem, to może przez mróz. Ale co będzie przy np -20 jak przy - 7 takie cuda się dzieją…
R-Line TDI 200KM, 2021r.
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
Może ktoś jeszcze się znajdzie, kto ma podobny problem. Co ciekawe, dzięki Panu, który nie rozróżnia kolorów świateł, mam drugi komplet reflektorów i problem nie został wyeliminowany. Zgaduję więc, że jest to dosyć powszechne.
Niestety, Artek nie ma najlepszych reflektorów w porównaniu z innymi w ogóle, a uchome światła to raczej martwa gałąź rozwoju. Nawet Passat i Superb mają normalne matrixy
Niestety, Artek nie ma najlepszych reflektorów w porównaniu z innymi w ogóle, a uchome światła to raczej martwa gałąź rozwoju. Nawet Passat i Superb mają normalne matrixy
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
U mnie pojawił się ten sam problem tylko przy temperaturze około 10 stopni na plus. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem?
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
Podobna sytuacja spotkała znajomego. Facet podjechał do prywatnego warsztatu na badanie auta po trzech latach eksploatacji, w celu uzyskania potwierdzenia sprawności w dowodzie rejestracyjnym. Na miejscu diagnosta przystąpił do ustawiania świateł i dopiero po kilku tygodniach właściciel zorientował się, że nie działa DLA. Podczas wizyty w ASO stwierdzono zablokowanie silniczka sterującego światłami w wyniku wadliwej regulacji. Kosztowało to kilkaset złotych, a przecież badania okresowe w ASO są w takiej samej cenie jak w innych stacjach obsługi. Oczywiście, w Waszych przypadkach przyczyna może być zupełnie inna.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Błąd silnika nastawczego dynamicznych świateł kierowanych
[/quote]
Podobna sytuacja spotkała znajomego. Facet podjechał do prywatnego warsztatu na badanie auta po trzech latach eksploatacji, w celu uzyskania potwierdzenia sprawności w dowodzie rejestracyjnym. Na miejscu diagnosta przystąpił do ustawiania świateł i dopiero po kilku tygodniach właściciel zorientował się, że nie działa DLA. Podczas wizyty w ASO stwierdzono zablokowanie silniczka sterującego światłami w wyniku wadliwej regulacji. Kosztowało to kilkaset złotych, a przecież badania okresowe w ASO są w takiej samej cenie jak w innych stacjach obsługi. Oczywiście, w Waszych przypadkach przyczyna może być zupełnie inna.
[/quote]
I wcale się nie dziwię. Regulacja mechaniczna (śrubami nastawczymi) powinna być robiona dopiero po wprowadzeniu reflektorów komputerem w nastawy podstawowe. Dopiero potem regulacja mechaniczna. Po regulacji mechanicznej system zapamiętuje ustawienia i wszystko powinno działać jak należy. Niestety stacje diagnostyczne w praktycznie nie posiadają takich urządzeń (bo są drogie) mimo, iż większość nowych samochodów posiada już reflektory led z dynamiczną regulacją oświetlenia (np matrix led, czy przysłony jak w Arteonie). Sam musiałem regulować swoje reflektory w ASO, bo "wycinały" mi wiązkę światła nie bezpośrednio przed samochodem poprzedzającym, a za bardzo w prawo (na pobocze). Poniżej macie link jak to powinno wyglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=HONOnn_PIjA
Podobna sytuacja spotkała znajomego. Facet podjechał do prywatnego warsztatu na badanie auta po trzech latach eksploatacji, w celu uzyskania potwierdzenia sprawności w dowodzie rejestracyjnym. Na miejscu diagnosta przystąpił do ustawiania świateł i dopiero po kilku tygodniach właściciel zorientował się, że nie działa DLA. Podczas wizyty w ASO stwierdzono zablokowanie silniczka sterującego światłami w wyniku wadliwej regulacji. Kosztowało to kilkaset złotych, a przecież badania okresowe w ASO są w takiej samej cenie jak w innych stacjach obsługi. Oczywiście, w Waszych przypadkach przyczyna może być zupełnie inna.
[/quote]
I wcale się nie dziwię. Regulacja mechaniczna (śrubami nastawczymi) powinna być robiona dopiero po wprowadzeniu reflektorów komputerem w nastawy podstawowe. Dopiero potem regulacja mechaniczna. Po regulacji mechanicznej system zapamiętuje ustawienia i wszystko powinno działać jak należy. Niestety stacje diagnostyczne w praktycznie nie posiadają takich urządzeń (bo są drogie) mimo, iż większość nowych samochodów posiada już reflektory led z dynamiczną regulacją oświetlenia (np matrix led, czy przysłony jak w Arteonie). Sam musiałem regulować swoje reflektory w ASO, bo "wycinały" mi wiązkę światła nie bezpośrednio przed samochodem poprzedzającym, a za bardzo w prawo (na pobocze). Poniżej macie link jak to powinno wyglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=HONOnn_PIjA