Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Kamil_87
Junior Member
Posty: 24
Rejestracja: 17.04.2022, 22:01

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Kamil_87 » 23.01.2025, 12:01

Art e on pisze:
14.01.2025, 11:31
Czy ktoś z forum robił mechatronike w DSG w dobrym/poleconym warsztacie w Warszawie/okolicach i może się podzielić kontaktem?
Ja robiłem tu: https://ms-group.pl, wzięte z poleceń z grupy facebookowej, opinie w googlu potwierdziły.
Było profi. Tylko oni poradzili, żeby wymienić całą mechatronikę i tak też robiłem. Koszt całego podzespołu to było, z tego co pamięta, ok. 2500-3000 brutto, a wymianę czujników znalazłem w Ożarowie po 1100 zł za sztukę. Można wymienić jeden i będzie taniej.
Całość z robotą, wymianą oleju, adaptacją itp. wyszło ok. 4500-5000 zł brutto.

Marcino
Member
Posty: 107
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Marcino » 23.01.2025, 13:12

Wg mnie nie ma potrzeby wymiany całości. Tam się psują czujniki. Mój majster mówił ze jak cos ma czujniki najnowszej generacji, do tego poprawił sposób lutowania. Sa tez firmy co się w tym specjalizują i robią naprawę wysyłkowo tzn samą mechatronikę wysyłasz. Ale wiadomo nie każdy ma możliwosci i umiejętnosci to zroić. Zwykły warsztat jak słyszy DSG to macha ręką. Ja akurat pracuje w developmencie skrzyń biegów i mechanike mam na codzień.

Kamil_87
Junior Member
Posty: 24
Rejestracja: 17.04.2022, 22:01

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Kamil_87 » 23.01.2025, 16:36

Rozmawiałem wtedy z firmą http://www.digitronik.eu, która zajmuje się tymi naprawami, jak piszesz. Powiedzieli mi, że nie ma żadnej udoskonalonej wersji tych czujników - jest co było i się je tylko wymienia, i że zamienniki są o kant dupy rozbić i tylko oryginał ma szansę być w miarę trwały.
Powiedzieli mi wtedy, że te czujniki to jest absolutna loteria, że one się nie zużywają, tylko po prostu niezależnie od przebiegu i wieku potrafią się popsuć i tyle. Nie ma reguły czy ten drugi się zepsuje, czy nie i kiedy to się stanie.

Nie twierdzę, że to co mówili jest prawdą, tylko że tak mi mówili :).

Wobec tego stanąłem przed wyborem: wymienić jeden czujnik za 1100 + demontaż i montaż mechatroniki + olej, wymienić dwa czujniki za 2200 + demontaż i montaż mechatroniki + olej lub wymienić całą mechatronikę za 2500 + demontaż i montaż mechatroniki + olej. Wybrałem tę ostatnią opcję. W razie czego mam starą mechatronikę, którą w razie "w" mogę uzdatnić.

ARTEK2018
Member
Posty: 52
Rejestracja: 16.11.2024, 09:06

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: ARTEK2018 » 24.01.2025, 12:09

U mnie na "D" na postoju odczuwa się delikatne drgania. Koledzy podpowie ktoś jak od A do Z sprawdzić czujniki ciśnień? Jakie powinny być, na ciepłym oleju czy zimnym itd... Mam vcds.
Auto mało jeżdżone, akumulator może być niedoładowany, może być tak, że jest duże odciążenie alternatora i stąd te drgania?
Ja mam wrażenie jakby obroty silnika były ciut na niskie. Na P też są wyczuwalne ale jakby trochę mniejsze...
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Marcino
Member
Posty: 107
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Marcino » 24.01.2025, 12:18

No to jak masz VCDS to
wchodzisz w skrzynie biegów
pomiary rozszerzone i tam musisz sobie znaleść - w wyszukiwarce wpisujesz pressure lub cieśnienie jak masz po polsku
I zaznaczasz ciśnienie sprzegła 1 - aktulana wartość, i drugi wartosc "specyfied" czyli zadana przez kompa, tak samo dla sprzęgła nr 2 wartość akualna i określona przez system. W spoczynku na N powinno być rzeczywiste 0.00bar lub bliskie zera i te które komputer zadaje też 0.00bar. JAk włączysz D to zmienia się wartośc rzeczywista i zadawana. Jak zmieniasz na R to wtedy chyba drugie sprzęgło zaczyna pracować.

Co do drgań na D ja też mam minimalne, musze zobaczyć jak teraz jest po moich adaptacjach ale wydaje mi się ze jest lepiej sczegówlnie przy tych małych predkościach

Marcino
Member
Posty: 107
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Marcino » 24.01.2025, 12:20

No to jak masz VCDS to
wchodzisz w skrzynie biegów
pomiary rozszerzone i tam musisz sobie znaleść - w wyszukiwarce wpisujesz pressure lub cieśnienie jak masz po polsku
I zaznaczasz ciśnienie sprzegła 1 - aktulana wartość, i drugi wartosc "specyfied" czyli zadana przez kompa, tak samo dla sprzęgła nr 2 wartość akualna i określona przez system. W spoczynku na N powinno być rzeczywiste 0.00bar lub bliskie zera i te które komputer zadaje też 0.00bar. JAk włączysz D to zmienia się wartośc rzeczywista i zadawana. Jak zmieniasz na R to wtedy chyba drugie sprzęgło zaczyna pracować.

Co do drgań na D ja też mam minimalne, musze zobaczyć jak teraz jest po moich adaptacjach ale wydaje mi się ze jest lepiej sczegówlnie przy tych małych predkościach

Kamil jak masz stara elektronike to pewnie. Zawsze mozesz miec ja w zapasie. I zgodzę się ze te czujnujniki to loteria.

ARTEK2018
Member
Posty: 52
Rejestracja: 16.11.2024, 09:06

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: ARTEK2018 » 24.01.2025, 12:46

Dzięki WIELKIE. Sprawdzę po pracy. U mnie delikatne drgania tylko na postoju na D. A może jestem po prostu przewrażliwiony 😉
PS. A czy temperatura oleju w skrzyni przy sprawdzaniu ma znaczenie?

ARTEK2018
Member
Posty: 52
Rejestracja: 16.11.2024, 09:06

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: ARTEK2018 » 24.01.2025, 15:38

Czy 0.5 bara różnicy w zadanym i rzeczywistym to bardzo źle?

Marcino
Member
Posty: 107
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: Marcino » 27.01.2025, 09:12

No u mnie przy 0.55 jak się zagrzał skrzynia głupiała w tiguanie i miałem tyko połowę biegów.

rm0l
Junior Member
Posty: 2
Rejestracja: 26.02.2025, 20:34

Re: Awaria skrzyni biegów - dalsza jazda mozliwa

Post autor: rm0l » 26.02.2025, 20:41

Jestem tutaj nowy. Mam podobny błąd tj. brak biegu wstecznego i biegów parzystych.

Przeczytałem cały wątek i zastanawiam się czy ktoś z Was samodzielnie wymieniał czujnik/czujniki? A jeśli tak to jeden czy od razu oba?

Na YT są filmy jak zdemontować mechatronikę i przelutować czujniki. Te 2 operacje nie wyglądają na trudne. Dlatego zastanawiam się czy oprócz tego trzeba jeszcze coś zrobić z mechatroniką: jakieś testy, programowanie, strojenie, jakieś inne działania, które nie są pokazane na filmach i stanowią know-how firm?

Czy dobrze myślę, że można zaoszczędzić czas i jakieś tam pieniądze jeśli się samemu wlutuje nowy czujnik? Najbardziej chodzi mi o ten czas bo samemu można to zrobić w 1 dzień a wysyłka i czekanie na naprawę wg tego co piszą serwisy to 2-10 dni.

Dzięki z góry.

ODPOWIEDZ