Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Auto jeździ idealnie. Zero błędów. Tylko spalanie wzrosło znacząco.
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
dobry trop:)
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Przy wypalaniu DPF nie ma błędów ani żadnej informacji.
W moim przypadku auto straciło ok połowę mocy ,bardzo wzrosło spalanie paliwa.
Tak jak jest napisane w instrukcji obsługi , wyjechałem na trasę szybkiego ruchu rozpędzałem się do ok 120(zużycie pokazywał 12,3/100km) następnie zwalniałem do 80 i tak kilka razy .. Po ok 20 km auto nabrało mocy i zużycie paliwa wróciło do normy .
Elegance 2.0 TSI DKZA DSG 2020
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Nie pomaga to. Gpf wypalałem vagiem i też bez rezultatów
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
To chciałem zacytować. W wolnej chwili sprawdzę u siebie, a moze i wyjmę te pokrywki i zobaczymy.shaman82 pisze: ↑24.06.2025, 14:27Sprawdździe proszę czy to czasem nie jest ten temat: https://www.facebook.com/EKGAutoSerwis/ ... 893802318/
Da się w vcds / obd11 sprawdzić jaki jest zadany kąt wyprzedzania wałków a jaki jest wykonywany. Może też czasem kąt faluje.
Wg mnie jest możliwe wysokie spalanie gdy wałek zostaje "na dużych krzywkach" a przegonienie może zmusić układ zmiennych faz do rozpacowania przycięcia.
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Ojciec ma model z 2024 roku. Miasto 9-10 litrów, trasa poniżej 6 litrów.
2024 Arteon 2.0 TSI 190 KM DSG Elegance Liftback
Remix by Arty: https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w
Remix by Arty: https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 603
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Duży problem ze spalaniem TSI 2.0 190KM
Ostatnio zrobiłem przegląd przeglądów i coś odkryłem
To konkretne autko ma blisko 6lat, 2.0TSI, 190KM. Mieliśmy zrobiony przez pierwsze 4 lata komplet przeglądów w ASO w ramach podstawowych i dodatkowych wykupionych pakietów. Wymieniano w ich ramach różne rzeczy... olej, filtr kabinowy, płyn hamulcowy... itd, itp. Nie znalazłem tam jednak jednej ważnej rzeczy: filtra powietrza silnika.
Okazało się, że zalecany interwał wymiany to... 90tyś km... Można wymienić na życzenie wcześniej ale trzeba: a) o tym wiedzieć, b) zapłacić ponad 300PLN . Ja nie wiedziałem, że nie wymieniają, a kiedy to wyłapałem to natychmiast kupiłem i wymieniłem sam (8 wkrętów torx i gotowe).
Spalanie wróciło sobie do poziomów sprzed 2-3lat, czyli średnio jakieś 0,6-0,8L/100km mniej. Codziennie pokonywane 60km Miasto->autostrada->Miasto. Średnia prędkość z całości trasy to około 70-80km/h. Do tej pory 6,3-6,5L/100, obecnie 5,5-5,7L/100km. POLECAM!

To konkretne autko ma blisko 6lat, 2.0TSI, 190KM. Mieliśmy zrobiony przez pierwsze 4 lata komplet przeglądów w ASO w ramach podstawowych i dodatkowych wykupionych pakietów. Wymieniano w ich ramach różne rzeczy... olej, filtr kabinowy, płyn hamulcowy... itd, itp. Nie znalazłem tam jednak jednej ważnej rzeczy: filtra powietrza silnika.
Okazało się, że zalecany interwał wymiany to... 90tyś km... Można wymienić na życzenie wcześniej ale trzeba: a) o tym wiedzieć, b) zapłacić ponad 300PLN . Ja nie wiedziałem, że nie wymieniają, a kiedy to wyłapałem to natychmiast kupiłem i wymieniłem sam (8 wkrętów torx i gotowe).
Spalanie wróciło sobie do poziomów sprzed 2-3lat, czyli średnio jakieś 0,6-0,8L/100km mniej. Codziennie pokonywane 60km Miasto->autostrada->Miasto. Średnia prędkość z całości trasy to około 70-80km/h. Do tej pory 6,3-6,5L/100, obecnie 5,5-5,7L/100km. POLECAM!
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem 
