Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Mój mechanik, co na VAGach zęby zjadł, też nie ma dobrej opinii o koledze Grzegorzu. Miałem nawet przestrzegać tu na forum, ale jakoś zeszło.
-
- Member
- Posty: 72
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Na Śląsku polecam WALKEmotorsport w Gliwicach.
Ja tam robiłem silnik i skrzynię i jestem zadowolony.
Ja tam robiłem silnik i skrzynię i jestem zadowolony.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Jak wrażenia po programie ? Skąd jesteś ? 190KM lepiej jedzie ?Marcusfff pisze: ↑30.09.2025, 08:33Przekleję fragment swojej opinii z Google:
Dwa lata temu robiłem program do silnika 2.0TSI DNUA + skrzynia. Temat tak bazowy powinie być przewałkowany przez tunera na dziesiątą stronę. Ale nie, jak się okazało.
Zamówiłem bezpieczny program na codzień, żeby odmulić samochód, który ma fatalny program skrzyni. Nie ukrywam, banan na twarzy był, bo wpadło ponad 350KM i 450 niutów. Gregor zadowolony i klepnął temat. Zapytałem, czy wykres nie jest zbyt spiczasty, na co odpowiedział, że taki ma program i tak się te silniki robi. (skan wykresu z hamowni załączam)
Po trzech miesiącach zaczęło walić błędem sondy. Gregor powiedział, że bywa tak w tych silnikach i sondę trzeba wyłączyć. Okeeeej... rozbijamy termometr, by nie mieć gorączki. No ale uznany tuner, więc chyba wie co robi. Pojechałem, zrobił na poczekaniu i za darmo. Także plus za obsługę i gwarancję. Po tym zabiegu zaczęło jednak coraz częściej śmierdzieć niedopalonym paliwem podczas dużego obciążenia., zwłaszcza przy ciepłej pogodzie. Najpierw sporadycznie, potem coraz częściej. Na to Gregor poradził, że trzeba sportowy kat i intercooler oraz przy okazji nowy program. Koszt 10k zł. I przyznaję, że już byłem umówiony, ale na szczęście omówiłem temat z moim mechanikiem. To bardzo doświadczony zakład specjalizujący się w VAGach. Powiedzieli, że pomysł jest poroniony i problem się tylko pogorszy i w ogóle mają przejścia z samochodami od Gregora. Polecili Comp Sport.
Pojechałem do Bielska Białej i zrobiłem program od nowa (wykres w załączniku. Kto umie czytać, ten od razu zauważy różnicę). Moment jest wyższy, dostępny niżej i kompletnie płaski. Samochód przyjemniej, równomiernie przyspiesza z dołu a nie robi nagłego odjazdu. Przestało śmierdzieć, sonda jest włączona. Do tego pali 1,5 l/100km mniej. Problemem programów Gregora jest zalewanie paliwem przy niskich obrotach. Tak mi wytłumaczono.
Generalnie w każdym aspekcie jest lepiej i tak, jak powinno być zrobione od początku. Pan Grzegorz nie wydaje się godzien swojej opinii, jeżeli kładzie dokumentnie tak podstawowe tematy.
Rzetelnie oceniam- dwie gwiazdki za miły kontakt, chęć podjęcia gwarancji i dobry program skrzyni.
EDIT: Pan Grzegorz skontaktował się ze mną zasmucony negatywną opinią. Bardzo doceniam i za to ogromny plus! Wytłumaczył swoje podejście i wybór takiego nie innego programu. Nie wiem, są to rozważania dla specjalistów. Opisałem jedynie swoje wrażenia na teraz. Co przyniesie program od konkurencji zobaczymy z czasem. Z Gregorem rozstaliśmy się w uprzejmej atmosferze wzajemnego zrozumienia
Tyle z mojej opinii. Smutne, że w opiniach każdy wrzuca fotki swoich RS-ek, Golfów i Superbów a mało kto wykresy. Najwyżej suche liczby, takie, które się podaję kumplom przy piwie. A jak już znajdziesz parę przebiegów momentu, to nie wygląda to jakoś oszałamiająco. Poniżej moje.
![]()
![]()
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Na pewno będzie lepiej jechało, ale nigdy nie miałem styczności z zawirusowaną 190-ką
A jestem z Krakowa.

A jestem z Krakowa.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
U mnie po programie skrzyni nie mam narzie powracającgo błędu P0420 zwiazanego z katalizatorem. Ciekawe czy za niskie obroty na biegach mogły miec na to wpływ.
Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Mój dawno temu miał 190 Km, pierwszy wirus i wyszlo 270 KM plus soft skrzyni i auto zaczęło fajnie latać.
Później dużo zmian i finalnie ponad 350 KM i miazga jest-tak jak trzeba umieć latać mocnym napędem na tył to jest to samo z wersją na przód, potrafi przestraszyc
Generalnie polecam stage 1 bo auto już fajnie lata a koszty i ingerencja są niewielkie. Tylko u dobrego człowieka z polecenia żeby nie narobił kaszany.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 

Re: Zmiana oprogramowania/remap fabrycznej DQ381 na Śląsku
Ma któryś z kolegów może namiar na dobrego ,rzetelnego, godnego polecenia człowieka od takich tematów w okolicach Poznania?