Sprawy olejowe

Marcino
Member
Posty: 209
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Sprawy olejowe

Post autor: Marcino » 22.08.2025, 08:38

Ja leje 0w30 do 2.0 TSI. Już 2 wymiana na Motul X-Clean+ EFE

apm16
Junior Member
Posty: 25
Rejestracja: 15.02.2024, 14:03
Lokalizacja: WWL

Re: Sprawy olejowe

Post autor: apm16 » 28.08.2025, 13:04

Koledzy planuję wymianę oleju w silniku mam pytanie korek spustu oleju jest na inbusa czy na klucz bo w widzę w ofercie hurtowni długi korek na klucz i krótki na inbus 45

Marcino
Member
Posty: 209
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Sprawy olejowe

Post autor: Marcino » 28.08.2025, 15:59

TSI ma plastikową miskę i korek w zasadzie jednorazowy. Ja duzym śrubokretem odkrecam

apm16
Junior Member
Posty: 25
Rejestracja: 15.02.2024, 14:03
Lokalizacja: WWL

Re: Sprawy olejowe

Post autor: apm16 » 29.08.2025, 10:15

W sprawie korka miski silnik DNNA /2022 190 KM z informacji serwisu nr kat. N 911 679 01 korek metalowy plus uszczelka Febi 103344

chester
Junior Member
Posty: 26
Rejestracja: 03.11.2024, 14:37

Re: Sprawy olejowe

Post autor: chester » 29.08.2025, 13:13

apm16 pisze:
29.08.2025, 10:15
W sprawie korka miski silnik DNNA /2022 190 KM z informacji serwisu nr kat. N 911 679 01 korek metalowy plus uszczelka Febi 103344
Tak. Potwierdzam. Mam taki silnik i korek jest normalny metalowy z podkładką.

RoganJin
Member
Posty: 143
Rejestracja: 07.02.2025, 18:53

Re: Sprawy olejowe

Post autor: RoganJin » 22.10.2025, 20:56

Witam wszystkich!

Może pytanie takie trochę nieprofesjonalne ale jestem posiadaczem arteona od niedawna i jak robię sprawy olejowo-filtrowe na bieżąco tak mam za sobą serwis olejowy skrzyni DSG i tutaj właśnie moje pytanie.

Wiadomo wymieniamy olej w silniku wiadomo do wymiany olej w skrzyni DSG, olej wymieniamy również w haldexie, ale z tego co kojarzę olej powinno się wymieniać jeszcze gdzieś jeśli chodzi o napęd nie wiem czy to nie chodzi przypadkiem o mosty i to jest zupełnie inna sprawa niż haldex i chciałbym zapytać czy tak faktycznie jest A jeśli jestem w błędzie to gdzie ten olej jeszcze należy wymieniać i najważniejsze pytanie przy jakich interwałach mam za sobą wymianę oleju w DSG jakieś 10 000 km temu ale chciałem zapytać jakie interwały ma wymiana oleju w haldexie właśnie i w tym moście ewentualnie w innym punkcie. Aktualnie mam 91000 przebiegu I z tego co pamiętam olej w haldeksie będzie do wymiany przy 120 tysiącach ponieważ był wymieniany przy 60 i niby ten olej właśnie wymienia się co 60 000 km No i pytanie o ten most czy tam się wymienia olej i przy jakim przebiegu bo przyznam szczerze że tutaj nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany.

Słyszałem że olej wymienia się oczywiście w haldexie, tylnym moście oraz w tzw torque splitter ale nie wiem co to jest. Czy ktoś z was może mi objaśnić gdzie wymieniamy olej pomijając DSG oraz silnik i jakie są koszta poszczególnych wymian zarówno w haldex, tylny most oraz w tym torgue splitter

Marcino
Member
Posty: 209
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Sprawy olejowe

Post autor: Marcino » 24.10.2025, 08:30

To nie polonez zeby był tylny most :) ale fakt jest deferencjał

1. Haldex (5. generacji – MQB platforma)

Wymiana oleju: co 30 000–40 000 km lub co 3 lata – zależnie od stylu jazdy i warunków eksploatacji.
Filtr pompy Haldex: warto wymieniać razem z olejem, mimo że niektóre ASO tego nie zalecają – filtr może się zapychać i powodować awarie pompy. [youtube.com]
Objawy zużycia: brak dołączania tylnej osi, błędy w komputerze, spadek trakcji – często bez widocznych objawów dla kierowcy. [vw-arteon.pl]


2. Tylny most / dyferencjał

Wymiana oleju: co 60 000–100 000 km, zależnie od zaleceń producenta i warunków eksploatacji.
Typ oleju: najczęściej syntetyczny przekładniowy (np. 75W-90 GL-5), ale warto sprawdzić w dokumentacji technicznej konkretnego modelu.


3. Torque Splitter (dotyczy wersji Arteon R z 4MOTION R-Performance Torque Vectoring)

Opis działania: system rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między lewe i prawe tylne koło, dzięki dwóm niezależnym sprzęgłom wielopłytkowym. [vwvortex.com]
Serwis:

VW zaleca kontrolę jakości oleju co 30 000 km (lub 20 000 mil) – np. przez diagnostykę komputerową.
W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana oleju w samym mechanizmie torque splitter, jeśli jest oddzielny od Haldexa. [vwatlasforum.com]

Awatar użytkownika
mr.lynx
Member
Posty: 113
Rejestracja: 01.07.2021, 17:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Sprawy olejowe

Post autor: mr.lynx » 24.10.2025, 12:54

Ja mam inne pytanie kupujecie może olej na allegro ? Jest się czego bać ? Kupuje ten olej LM 0w20 Top TEC 6200 w warsztacie płacę za 4l/340zł a kupuje 2 sztuki zwykle i mam na kolejna wymianę pół. Ale tutaj trafiłem na taka cenę i zastanawiam się https://allegro.pl/oferta/olej-silnikow ... 6632794209

Marcino
Member
Posty: 209
Rejestracja: 30.10.2024, 14:10

Re: Sprawy olejowe

Post autor: Marcino » 28.10.2025, 08:31

Ja kupuje na allegro albo w sprawdzonych miejscach szukam dobrej ceny - filtry Oleje Gdansk jest na allego, kolegaBerlin ma oleje albo ostanio ProChoice wysyłkowo. Do DSG kupiłem np na warsztat i nr klienta w Intercarsie

ODPOWIEDZ