Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Ja leje 0w30 do 2.0 TSI. Już 2 wymiana na Motul X-Clean+ EFE
			
			
									
									
						Re: Sprawy olejowe
Koledzy planuję wymianę oleju w silniku mam pytanie korek spustu oleju jest na inbusa czy na klucz bo w widzę w ofercie hurtowni długi korek na klucz i krótki na inbus 45
			
			
									
									
						Re: Sprawy olejowe
TSI ma plastikową miskę i korek w zasadzie jednorazowy. Ja duzym śrubokretem odkrecam
			
			
									
									
						Re: Sprawy olejowe
W sprawie korka miski silnik DNNA /2022 190 KM z informacji serwisu nr kat. N 911 679 01  korek metalowy plus uszczelka Febi 103344
			
			
									
									
						Re: Sprawy olejowe
Witam wszystkich!
Może pytanie takie trochę nieprofesjonalne ale jestem posiadaczem arteona od niedawna i jak robię sprawy olejowo-filtrowe na bieżąco tak mam za sobą serwis olejowy skrzyni DSG i tutaj właśnie moje pytanie.
Wiadomo wymieniamy olej w silniku wiadomo do wymiany olej w skrzyni DSG, olej wymieniamy również w haldexie, ale z tego co kojarzę olej powinno się wymieniać jeszcze gdzieś jeśli chodzi o napęd nie wiem czy to nie chodzi przypadkiem o mosty i to jest zupełnie inna sprawa niż haldex i chciałbym zapytać czy tak faktycznie jest A jeśli jestem w błędzie to gdzie ten olej jeszcze należy wymieniać i najważniejsze pytanie przy jakich interwałach mam za sobą wymianę oleju w DSG jakieś 10 000 km temu ale chciałem zapytać jakie interwały ma wymiana oleju w haldexie właśnie i w tym moście ewentualnie w innym punkcie. Aktualnie mam 91000 przebiegu I z tego co pamiętam olej w haldeksie będzie do wymiany przy 120 tysiącach ponieważ był wymieniany przy 60 i niby ten olej właśnie wymienia się co 60 000 km No i pytanie o ten most czy tam się wymienia olej i przy jakim przebiegu bo przyznam szczerze że tutaj nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany.
Słyszałem że olej wymienia się oczywiście w haldexie, tylnym moście oraz w tzw torque splitter ale nie wiem co to jest. Czy ktoś z was może mi objaśnić gdzie wymieniamy olej pomijając DSG oraz silnik i jakie są koszta poszczególnych wymian zarówno w haldex, tylny most oraz w tym torgue splitter
			
			
									
									
						Może pytanie takie trochę nieprofesjonalne ale jestem posiadaczem arteona od niedawna i jak robię sprawy olejowo-filtrowe na bieżąco tak mam za sobą serwis olejowy skrzyni DSG i tutaj właśnie moje pytanie.
Wiadomo wymieniamy olej w silniku wiadomo do wymiany olej w skrzyni DSG, olej wymieniamy również w haldexie, ale z tego co kojarzę olej powinno się wymieniać jeszcze gdzieś jeśli chodzi o napęd nie wiem czy to nie chodzi przypadkiem o mosty i to jest zupełnie inna sprawa niż haldex i chciałbym zapytać czy tak faktycznie jest A jeśli jestem w błędzie to gdzie ten olej jeszcze należy wymieniać i najważniejsze pytanie przy jakich interwałach mam za sobą wymianę oleju w DSG jakieś 10 000 km temu ale chciałem zapytać jakie interwały ma wymiana oleju w haldexie właśnie i w tym moście ewentualnie w innym punkcie. Aktualnie mam 91000 przebiegu I z tego co pamiętam olej w haldeksie będzie do wymiany przy 120 tysiącach ponieważ był wymieniany przy 60 i niby ten olej właśnie wymienia się co 60 000 km No i pytanie o ten most czy tam się wymienia olej i przy jakim przebiegu bo przyznam szczerze że tutaj nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany.
Słyszałem że olej wymienia się oczywiście w haldexie, tylnym moście oraz w tzw torque splitter ale nie wiem co to jest. Czy ktoś z was może mi objaśnić gdzie wymieniamy olej pomijając DSG oraz silnik i jakie są koszta poszczególnych wymian zarówno w haldex, tylny most oraz w tym torgue splitter
Re: Sprawy olejowe
To nie polonez zeby był tylny most  ale fakt jest deferencjał
  ale fakt jest deferencjał
1. Haldex (5. generacji – MQB platforma)
Wymiana oleju: co 30 000–40 000 km lub co 3 lata – zależnie od stylu jazdy i warunków eksploatacji.
Filtr pompy Haldex: warto wymieniać razem z olejem, mimo że niektóre ASO tego nie zalecają – filtr może się zapychać i powodować awarie pompy. [youtube.com]
Objawy zużycia: brak dołączania tylnej osi, błędy w komputerze, spadek trakcji – często bez widocznych objawów dla kierowcy. [vw-arteon.pl]
2. Tylny most / dyferencjał
Wymiana oleju: co 60 000–100 000 km, zależnie od zaleceń producenta i warunków eksploatacji.
Typ oleju: najczęściej syntetyczny przekładniowy (np. 75W-90 GL-5), ale warto sprawdzić w dokumentacji technicznej konkretnego modelu.
3. Torque Splitter (dotyczy wersji Arteon R z 4MOTION R-Performance Torque Vectoring)
Opis działania: system rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między lewe i prawe tylne koło, dzięki dwóm niezależnym sprzęgłom wielopłytkowym. [vwvortex.com]
Serwis:
VW zaleca kontrolę jakości oleju co 30 000 km (lub 20 000 mil) – np. przez diagnostykę komputerową.
W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana oleju w samym mechanizmie torque splitter, jeśli jest oddzielny od Haldexa. [vwatlasforum.com]
			
			
									
									
						 ale fakt jest deferencjał
  ale fakt jest deferencjał1. Haldex (5. generacji – MQB platforma)
Wymiana oleju: co 30 000–40 000 km lub co 3 lata – zależnie od stylu jazdy i warunków eksploatacji.
Filtr pompy Haldex: warto wymieniać razem z olejem, mimo że niektóre ASO tego nie zalecają – filtr może się zapychać i powodować awarie pompy. [youtube.com]
Objawy zużycia: brak dołączania tylnej osi, błędy w komputerze, spadek trakcji – często bez widocznych objawów dla kierowcy. [vw-arteon.pl]
2. Tylny most / dyferencjał
Wymiana oleju: co 60 000–100 000 km, zależnie od zaleceń producenta i warunków eksploatacji.
Typ oleju: najczęściej syntetyczny przekładniowy (np. 75W-90 GL-5), ale warto sprawdzić w dokumentacji technicznej konkretnego modelu.
3. Torque Splitter (dotyczy wersji Arteon R z 4MOTION R-Performance Torque Vectoring)
Opis działania: system rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między lewe i prawe tylne koło, dzięki dwóm niezależnym sprzęgłom wielopłytkowym. [vwvortex.com]
Serwis:
VW zaleca kontrolę jakości oleju co 30 000 km (lub 20 000 mil) – np. przez diagnostykę komputerową.
W niektórych przypadkach może być konieczna wymiana oleju w samym mechanizmie torque splitter, jeśli jest oddzielny od Haldexa. [vwatlasforum.com]
Re: Sprawy olejowe
Ja mam inne pytanie kupujecie może olej na allegro ? Jest się czego bać ? Kupuje ten olej LM 0w20 Top TEC 6200 w warsztacie płacę za 4l/340zł a kupuje 2 sztuki zwykle i mam na kolejna wymianę pół. Ale tutaj trafiłem na taka cenę i zastanawiam się https://allegro.pl/oferta/olej-silnikow ... 6632794209
			
			
									
									
						Re: Sprawy olejowe
Ja kupuje na allegro albo w sprawdzonych miejscach szukam dobrej ceny - filtry Oleje Gdansk jest na allego, kolegaBerlin ma oleje albo ostanio ProChoice wysyłkowo.  Do DSG kupiłem np na warsztat i nr klienta w Intercarsie
			
			
									
									
						