Kodowanie samochodów
-
- Junior Member
- Posty: 33
- Rejestracja: 06.04.2018, 19:00
Re: Kodowanie samochodów
Tak sobie dyskutujemy tutaj o kodowaniu auta i zmianie niektórych ustawień, a czy ktoś wie, co mogło kierować decyzją producenta, że niektóre funkcje, które nie mają wpływu na bezpieczeństwo, zostały przez niego ukryte? Mam tutaj na myśli chociażby opcję aktywacji/dezaktywacji świateł do jazdy dziennej. Przy ustawieniu pokrętła w pozycji "zero" one i tak świecą, a w komputerze można odblokować opcję wyłączającą je całkowicie w pozycji "zero". Wiadomo, że u nas trzeba jeździć 24H na światłach, ale przykładowo w Niemczech już nie i ktoś z tych lub innych powodów mógłby chcieć je wyłączyć. Albo opcja ze stoperem na Active Info Display, który też jest ukryty.
Tak się zastanawiam, czy to nie jest coś na zasadzie "wyprodukowaliśmy auto, zaprogramowaliśmy soft, ale niektóre funkcję gryzą się nawzajem i coś nawala, a że nie mamy czasu na ich naprawę to je ukryjmy i wypuszczajmy auto na rynek, bo hajs musi się zgadzać". Tych opcji jest dużo, których pewnie jeszcze nikt nie rozgryzł. Tak samo kolory LED ambiente - tylko 3 zamiast 10, które można odblokować, itd. itp.
Tak się zastanawiam, czy to nie jest coś na zasadzie "wyprodukowaliśmy auto, zaprogramowaliśmy soft, ale niektóre funkcję gryzą się nawzajem i coś nawala, a że nie mamy czasu na ich naprawę to je ukryjmy i wypuszczajmy auto na rynek, bo hajs musi się zgadzać". Tych opcji jest dużo, których pewnie jeszcze nikt nie rozgryzł. Tak samo kolory LED ambiente - tylko 3 zamiast 10, które można odblokować, itd. itp.
Re: Kodowanie samochodów
Zakładam że wynika to z tego że właśnie w PL jest to obowiązkowe a w DE nie, nie zdziwiłbym się jak auta wyprodukowane na rynek DE były 'przekodowane' przez dealera i powłączane te opcje.
Co do ambiente myślę że te same moduły lądują w AUDI a tam masz już pełny wachlarz kolorów z tego co wiem. Z reguły lepiej zrobić coś co ma więcej opcji niż robić dwa osobne produkty. ( z korzyścią dla nas )
Co do ambiente myślę że te same moduły lądują w AUDI a tam masz już pełny wachlarz kolorów z tego co wiem. Z reguły lepiej zrobić coś co ma więcej opcji niż robić dwa osobne produkty. ( z korzyścią dla nas )
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190
Re: Kodowanie samochodów
Z tego co mi wiadomo Ford miał taki etap, że wszystkie fotele przednie wypuszczane w danym modelu (chyba to była Fiesta poprzedniej generacji) miały podgrzewanie. W zależności od tego czy dokupiłeś opcję pojawiał się przełącznik i możliwość obsługi, ale mata była w fotelu zawsze.
Szukasz auta dla siebie? Zadzwoń, wynegocjujemy dobry rabat 732-193-702
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
Re: Kodowanie samochodów
Pewnie tańsze jest dołożenie np. tej maty ogrzewczej niż zrobienie i składowanie innego fotela.
Platforma MQB już poszła w tym kierunku że wszystko poza karoserią jest "takie same" w wielu modelach.
W Golfie R może być laptimer/ licznik do 320km/h ale w Passacie już to nie jest potrzebne.
Platforma MQB już poszła w tym kierunku że wszystko poza karoserią jest "takie same" w wielu modelach.
W Golfie R może być laptimer/ licznik do 320km/h ale w Passacie już to nie jest potrzebne.
Re: Kodowanie samochodów
Dokładnie tak jest, borykam sie z tematem na codzień. Przezbrajanie maszyn trwa 30min-4godzin, czas bardzo drogi gdy produkujesz 1-10 tys sztuk dziennie. A ficzery takie jak lap timer kosztują "nic" bo za rozwój softu klient płaci tylko raz. Utrzymywanie kilku wersji softu to ogromny bajzel i znowu przezbrajanie maszyn wgrywajacych sodt.
Re: Kodowanie samochodów
Tak mnie teraz naszło, jak to czytam. Czy ktoś z Was przerabiał temat ogrzewania tylnej kanapy? Zastanawia mnie, czy przypadkiem też nie ma zamontowanych już mat grzewczych.
-
- Junior Member
- Posty: 33
- Rejestracja: 06.04.2018, 19:00
Re: Kodowanie samochodów
W sumie wszyscy macie racje. Z głowy mi wyleciało, że VW to przecież cała grupa i zwyczajnie taniej im wsadzić coś, co już mają niż tworzyć nowe. Czyli bez obaw można kupić OBD od kolegi Eldara i kodzić
Re: Kodowanie samochodów
Polecam, fajny bajer dla grupy VAGlucasnetwork pisze: ↑18.05.2018, 10:35W sumie wszyscy macie racje. Z głowy mi wyleciało, że VW to przecież cała grupa i zwyczajnie taniej im wsadzić coś, co już mają niż tworzyć nowe. Czyli bez obaw można kupić OBD od kolegi Eldara i kodzić
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190
Re: Kodowanie samochodów
Witam. Czy zakodowanie App Connect i Obsługi głosowej też wchodzi w grę w DM?
2.0 TSI 190 KM
Re: Kodowanie samochodów
App connect na pewno nie. Z obsługą głosową można by powalczyć ale nie ma działającego gotowca.