Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
VW zatrzymuje produkcje Arteona i Passata 2.0 TDI ze względu na problemy z silnikiem.
Volkswagen musi opracować aktualizację oprogramowania dla silnika 2.0 TDI związaną z "check engine" - termin to 4 kwartał 2018.
"Pojazdy, które zostały już wyprodukowane, nie mogą być już dostarczane klientom ani użytkownikom końcowym".
Można ewentualnie zamienić na wersje z silnikiem benzynowym, w ramach rekompensaty 4MOTION gratis.
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 08676.html
Jakby tego było mało to weszła w życie nowa procedura testowania jakości spalin "WLTP", w niemieckim konfiguratorze jest już
informacja podczas składania auta na nowy rok modelowy (cenniki niebawem):
"Aufgrund der Umstellung auf das neue Zulassungsverfahren nach WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) kann das von Ihnen gewählte Modell bei Auslieferung nach Modelljahreswechsel hinsichtlich technischer Eigenschaften und Ausstattungen abweichen. Für weitere Informationen besuchen Sie www.volkswagen.de/wltp oder fragen Sie Ihren Handelspartner."
https://www.vwuzytkowe.pl/pl/ukryte-str ... /wltp.html
Pewnie ma to coś wspólnego z aplikowaniem GPF'a do silników benzynowych 2.0 280 KM ciekawe co zrobią z 2.0 190 KM ?
Volkswagen musi opracować aktualizację oprogramowania dla silnika 2.0 TDI związaną z "check engine" - termin to 4 kwartał 2018.
"Pojazdy, które zostały już wyprodukowane, nie mogą być już dostarczane klientom ani użytkownikom końcowym".
Można ewentualnie zamienić na wersje z silnikiem benzynowym, w ramach rekompensaty 4MOTION gratis.
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/d ... 08676.html
Jakby tego było mało to weszła w życie nowa procedura testowania jakości spalin "WLTP", w niemieckim konfiguratorze jest już
informacja podczas składania auta na nowy rok modelowy (cenniki niebawem):
"Aufgrund der Umstellung auf das neue Zulassungsverfahren nach WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) kann das von Ihnen gewählte Modell bei Auslieferung nach Modelljahreswechsel hinsichtlich technischer Eigenschaften und Ausstattungen abweichen. Für weitere Informationen besuchen Sie www.volkswagen.de/wltp oder fragen Sie Ihren Handelspartner."
https://www.vwuzytkowe.pl/pl/ukryte-str ... /wltp.html
Pewnie ma to coś wspólnego z aplikowaniem GPF'a do silników benzynowych 2.0 280 KM ciekawe co zrobią z 2.0 190 KM ?
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Ja otrzymałem informację, że 2.0 TSI 190KM nie będzie produkowany od 30 do 48 tygodnia i najprawdopodobniej wróci z filtrem.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
W piątek brat zamawiał Passata 2.0 TDi w salonie nic nie wiedzieli na ten temat oprócz przerwy wakacyjnej. Wstępny termin 35 tydzień
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Witam Salvatore, wygląda na to że postój urlopowy w Emden potrwa cały lipiec, a sierpień i wrzesień postój technologiczny związany z aplikowaniem GPF'a do benzyny a teraz dodatkowo problemy z silnikiem 2.0 TDI
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Cześć Blazio1946, w tej chwili jest zbyt mało szczegółów na temat tej informacji, te które znalazłem dotyczą wstrzymania prod. tylko silnika 2.0 TDI 190 KM (140kW) i z napędem na przednią oś z DSG. Być może dealerzy jeszcze nie wiedzą (informacja jest z piątku) albo Twój brat zamawia 2.0 150 KM. Dodatkowy problem to GPF'y do benzyny 280/190 KM, czyli w gamie silników na następne kilka m-cy zostaje TSI 1.5 150 KM (ten już posiada GPF) i wersje 2.0 TDI 240/150 KM.Blazio1946 pisze: ↑27.05.2018, 23:38W piątek brat zamawiał Passata 2.0 TDi w salonie nic nie wiedzieli na ten temat oprócz przerwy wakacyjnej. Wstępny termin 35 tydzień
Ostatnio zmieniony 28.05.2018, 18:38 przez EX_, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Na to wygląda EX_. Oczywiście wszystko to tylko plotki.
Osobiście najbardziej wątpię w skrzynie ZF w Arteonie w Europie. Wg danych katalogowych Arteon ze skrzynią ZF z USA pali o ponad litr więcej w mieście niż europejski z DQ 381. Wg branżowych gazet w Arteonie w USA będzie ZF ponieważ Amerykanie preferują płynniejszą pracę skrzyni. Obecnie w Tiguanie w USA jest montowana ZF, w europie DQ 381. Wg mnie w Arteonie będzie tak samo.
Osobiście najbardziej wątpię w skrzynie ZF w Arteonie w Europie. Wg danych katalogowych Arteon ze skrzynią ZF z USA pali o ponad litr więcej w mieście niż europejski z DQ 381. Wg branżowych gazet w Arteonie w USA będzie ZF ponieważ Amerykanie preferują płynniejszą pracę skrzyni. Obecnie w Tiguanie w USA jest montowana ZF, w europie DQ 381. Wg mnie w Arteonie będzie tak samo.
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Różnice w spalaniu pomiędzy US a EU mogą często wynikać z innego sposobu pomiaru, etc. - stąd często różnice w mocy, etc.
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Z tego co mi wiadomo, to ma być montowana dokładnie taka sama skrzynia ja w Tuaregu. Oznaczenia nie podam, bo nie znam..
Szukasz auta dla siebie? Zadzwoń, wynegocjujemy dobry rabat 732-193-702
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Różnice w mocy wynikają przede wszystkim z różnicy jednostek - BHP i KM to nie to samo. Ale tak, może być dokładnie tak jak piszesz.
Ta sama skrzynia być nie może, bo w Touaregu silnik będzie montowany wzdłużnie, a w Arteonie jest poprzecznie. Chyba, że VW chce do Arteona wpakować silnik wzdłużnie. To by było ciekawe, prawdziwe 4x4 zamiast Haldexa. Tylko czy da się zamontować silnik wzdłużnie do MQB?
Re: Zatrzymanie produkcji Arteon/Passat
Nie da sie, a na pewno nie malym kosztem. Tez watpie zeby zezygnowali z dsg ale kto to wie...
Co do tdi190km przy napedzie 4x4 jest wieksza norma emisji spalin dopuszczalna przez EU i dlatego tego nie wstrzymali
Co do tdi190km przy napedzie 4x4 jest wieksza norma emisji spalin dopuszczalna przez EU i dlatego tego nie wstrzymali
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion