Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Wada nr 24.
Cytat "Auto w wersji 2.0 TSI Elegance odebrałem w połowie marca. Używam go głównie do 20 km dojazdów do pracy trasą S8 z podwarszawskiej wsi na Bemowo. Ma 6 tys. km przebiegu. Styl jazdy referuję spokojny, średnie spalanie waha mi się od początku między 8,1-8,2 l/100km.
Kilka dni temu po zwyczajnym dojeździe do pracy w Warszawie, pozostawieniu Arteona na parkingu, gdy po robocie zacząłem wracać do domu zaczęły hałasować hamulce . Dźwięk głośny, podobny do tego, gdy się kończą klocki. Po kilku kilometrach ścichł, ale utrzymuje się już stale, głównie przy nieco dłuższym użyciu hamulca. Sądziłem, że coś się może dostało w hamulce, umówiłem się do serwisu VW. Wczoraj z mechanikiem pojeździliśmy trochę, później auto poszło na podnośnik.
I tu dramat - tarcze hamulcowe przegrzane z przodu i z tyłu, wyraźnie bardziej z tyłu, tam prawie fioletowe. Mało tego, po prawej stronie z przodu na tarczy rant, jakby miała ze 20-30 tys przebiegu. Oczywiście gwarancja tego nie obejmuje, co z tego, że samochód ma kilka tys. przebiegu. Początkowo usłyszałem teksty w stylu, że chyba nie potrafię jeździć (mam 28 lat stażu kierowcy ), ale później już odpuścili widząc moją minę. Powiedzieli, że regułą stają się wymiany kompletów tarcze plus klocki co 20 tys km, szczególnie w SUV-ach VW. Sprawdzili w systemie VW czy jest coś na ten temat dla serwisów - i owszem, było - informacja, by odrzucać wszystkie roszczenia klientów w ramach gwarancji, czy nawet nie udzielać zniżek na wymianę i części w ramach tzw. dobrej woli VW.
Cytat "Auto w wersji 2.0 TSI Elegance odebrałem w połowie marca. Używam go głównie do 20 km dojazdów do pracy trasą S8 z podwarszawskiej wsi na Bemowo. Ma 6 tys. km przebiegu. Styl jazdy referuję spokojny, średnie spalanie waha mi się od początku między 8,1-8,2 l/100km.
Kilka dni temu po zwyczajnym dojeździe do pracy w Warszawie, pozostawieniu Arteona na parkingu, gdy po robocie zacząłem wracać do domu zaczęły hałasować hamulce . Dźwięk głośny, podobny do tego, gdy się kończą klocki. Po kilku kilometrach ścichł, ale utrzymuje się już stale, głównie przy nieco dłuższym użyciu hamulca. Sądziłem, że coś się może dostało w hamulce, umówiłem się do serwisu VW. Wczoraj z mechanikiem pojeździliśmy trochę, później auto poszło na podnośnik.
I tu dramat - tarcze hamulcowe przegrzane z przodu i z tyłu, wyraźnie bardziej z tyłu, tam prawie fioletowe. Mało tego, po prawej stronie z przodu na tarczy rant, jakby miała ze 20-30 tys przebiegu. Oczywiście gwarancja tego nie obejmuje, co z tego, że samochód ma kilka tys. przebiegu. Początkowo usłyszałem teksty w stylu, że chyba nie potrafię jeździć (mam 28 lat stażu kierowcy ), ale później już odpuścili widząc moją minę. Powiedzieli, że regułą stają się wymiany kompletów tarcze plus klocki co 20 tys km, szczególnie w SUV-ach VW. Sprawdzili w systemie VW czy jest coś na ten temat dla serwisów - i owszem, było - informacja, by odrzucać wszystkie roszczenia klientów w ramach gwarancji, czy nawet nie udzielać zniżek na wymianę i części w ramach tzw. dobrej woli VW.
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Jacekpolok odnośnie wady 22:
Ad 1 i Ad 2 - proponuję zmienić opony na Michelin Pilot Sport 4. Droższe o ok. 100 PLN na sztuce, ale bez porównania lepsze.
Sorry ale te Pirelli PZero z 1 montażu to jest straszna lipa.. Ja tylko czekam aż się skończą i wymieniam.
Na pewno to sporo poprawi, jakkolwiek Arteon generalnie jest bardziej limuzyną do jazdy na wprost niż Golfem R.
No i nie porównujmy go z BMW - to VW, a nie Audi. Porównanie to Mazda ( ), Opel, Ford, KIA, czy Pug...
Zejdźmy na ziemię.. To że wersje najmocniejsze kosztują powyżej 200 k to tak naprawdę wersje do porównań kosztują 130-165 przy rabacie z ulicy.
2500 km zrobione to coś mogę napisać:
1.miejsce na telefon za male na galaxy s6 s7 s8.
To fakt, ale Xiaomi Mi4X, czy Galaxy A3 wchodzą na luzie - także coś tak jednak wejdzie
2. Wygniecenia na skorze przy 2tys km (podobno wymieniaja cale fotelw na gwarancji)
Brak
3. Brak skladania foteli przycickiemw bagazniku jak to bylo w poprzednich vw
Bez przesady..
4. Problemy z car-net - aktualizacja jeszcze nie do konca sprawna ale miejmy nadzieje ze to szybjo naprawią
Wszystko działa jak należy
5. Obudowa akumulatora papierowa zamiast skrzynek ( w wersjach gdzie aku jest pod maską)
Mam w bagażniku
6. Chceck engine w wersjach diesel 190 i 240. Nie znaleziono jeszcze skutecznwgo rozwiazania
Nie dotyczy
7.szyby tyl otoeraja sie w 2/3 - wina jest konstrukcja drzwi
Ale przynajmniej ma ładny zadek przez wyprofilowanie nadkola i tych tylnych drzwi - coś za coś, najpierw rysowali a później włożyli szybę
8. Slabe audio - seriai dynaudio mala roznoca
Bardzo dobre jak na klasę auta, dla mnie nawet lepsze niż mam w domu
9. Brak chromow na przyciskach szyb
Po co mi to?
10. Schowek na napoje tył podlokietnik to dwie dziiry zamoast estetycznego pojemnika i schowka na apteczke ( jak w passat ,cc czy audi)
W poprzednim aucie były raczej identyczne. Pewnie w tej klasie to standard jakościowy.
11. Chromy z zewnatrz slabej jakosci ale wymieniaja na reklamacji
Cztery mycia na myjni bezdotykowej - cisza.
12. Przebijajace przy glosnikach led- ktos dodal zdkecia zle spasowan6ch elementow
Brak
13. Odskakujace listwy chrom orzy drzwiach kierowcy
Brak
14. Swisty ponadnormatywne - osobny wątek na forum
3 razy powyżej 200 coś świsnęło przy słupku B, pociągnąłem tapicerkę do siebie i nastała cisza. Pewnie jakaś pierdoła. Lusterka nie słyszę.
15.niska jakosc skory na obiciach oraz slabe wykonczenie schowkow na tylnej czesci gotelinkierowca i pasazer
Bo to nie skóra a jakaś skaja - dla wersji z Alcantarą.
16. Ostre krawedzie przy wyciaganiu zaglowkow
Muszę sprawdzić
17. Kiepski wynik podczas testu łosia w porownaniu z innymi pojazdami klasy
Wynika to zapewne z kilku rzeczy - opon oraz pewnie z małego rozstawu kół do masy pojazdu.
Dystanse 10-20 mm na pewno by to poprawiły, a zapas w błotnikach jest spory, więc jak ktoś się boi to 500 PLN i po problemie.
18. Słabo wyciszony tył arteona
Moja żona jest tak zadowolona z komfortu i ciszy że przez 2 tygodnie będąc 2 razy na Mazurach za każdym razem spała.
A wolno nie jeżdżę, więc może coś poprawili - produkcja 2018.05.09
19. Brak pamieci trybow jazdy
Poza wybraniem S wajchą i trybu SPORT dla DCC pamięta tryby jakie były przed wyłączeniem silnika.
O to chodziło?
20. Trzeszczące prawe drzwi ( u mnie przy 1500obr/min )
Brak
21. Trzeszczący lewy nawiew przy glosnikach wysokotonowych ( nierownosci )
Brak
Zobaczymy co będzie po 20 kkm. Pewnie coś potwierdzę.
A tu moje "wady" czy niedogodności:
25. Po wybraniu trasy nie można wybrać znowu jednej z 3 propozycji.
26. Nie ma głupich fotoradarów. Od razu widać, że to mapa Here na interfejsie Googla z korkami TomToma..
27. Lewy zegar tylko spalanie od uruchomienia - czemu tego nie można zmienić?
28. Fotele kubełkowe Rline - powyżej 24-25'C z pleców mi się leje - rozważam wycięcia na bokach u tapicera..
29. DSG - delikatnie szarpie i ma sporego laga - ale znając budowę wiem, że no sorry to nie automat a ręczna skrzynia.
30. Uboga konfiguracja ogrzewania postojowego z poziomu CarNet - nie mogę zmienić czasu pracy, trybu pracy.
Pozdrawiam też moich fanów z Mazda6forum.pl.
Cytujcie do woli. Tym bardziej jeżeli jakakolwiek wada Arteona jeszcze bardziej utwierdza was w przekonaniu że Mazda to super wóz klasy Premium.
Ad 1 i Ad 2 - proponuję zmienić opony na Michelin Pilot Sport 4. Droższe o ok. 100 PLN na sztuce, ale bez porównania lepsze.
Sorry ale te Pirelli PZero z 1 montażu to jest straszna lipa.. Ja tylko czekam aż się skończą i wymieniam.
Na pewno to sporo poprawi, jakkolwiek Arteon generalnie jest bardziej limuzyną do jazdy na wprost niż Golfem R.
No i nie porównujmy go z BMW - to VW, a nie Audi. Porównanie to Mazda ( ), Opel, Ford, KIA, czy Pug...
Zejdźmy na ziemię.. To że wersje najmocniejsze kosztują powyżej 200 k to tak naprawdę wersje do porównań kosztują 130-165 przy rabacie z ulicy.
2500 km zrobione to coś mogę napisać:
1.miejsce na telefon za male na galaxy s6 s7 s8.
To fakt, ale Xiaomi Mi4X, czy Galaxy A3 wchodzą na luzie - także coś tak jednak wejdzie
2. Wygniecenia na skorze przy 2tys km (podobno wymieniaja cale fotelw na gwarancji)
Brak
3. Brak skladania foteli przycickiemw bagazniku jak to bylo w poprzednich vw
Bez przesady..
4. Problemy z car-net - aktualizacja jeszcze nie do konca sprawna ale miejmy nadzieje ze to szybjo naprawią
Wszystko działa jak należy
5. Obudowa akumulatora papierowa zamiast skrzynek ( w wersjach gdzie aku jest pod maską)
Mam w bagażniku
6. Chceck engine w wersjach diesel 190 i 240. Nie znaleziono jeszcze skutecznwgo rozwiazania
Nie dotyczy
7.szyby tyl otoeraja sie w 2/3 - wina jest konstrukcja drzwi
Ale przynajmniej ma ładny zadek przez wyprofilowanie nadkola i tych tylnych drzwi - coś za coś, najpierw rysowali a później włożyli szybę
8. Slabe audio - seriai dynaudio mala roznoca
Bardzo dobre jak na klasę auta, dla mnie nawet lepsze niż mam w domu
9. Brak chromow na przyciskach szyb
Po co mi to?
10. Schowek na napoje tył podlokietnik to dwie dziiry zamoast estetycznego pojemnika i schowka na apteczke ( jak w passat ,cc czy audi)
W poprzednim aucie były raczej identyczne. Pewnie w tej klasie to standard jakościowy.
11. Chromy z zewnatrz slabej jakosci ale wymieniaja na reklamacji
Cztery mycia na myjni bezdotykowej - cisza.
12. Przebijajace przy glosnikach led- ktos dodal zdkecia zle spasowan6ch elementow
Brak
13. Odskakujace listwy chrom orzy drzwiach kierowcy
Brak
14. Swisty ponadnormatywne - osobny wątek na forum
3 razy powyżej 200 coś świsnęło przy słupku B, pociągnąłem tapicerkę do siebie i nastała cisza. Pewnie jakaś pierdoła. Lusterka nie słyszę.
15.niska jakosc skory na obiciach oraz slabe wykonczenie schowkow na tylnej czesci gotelinkierowca i pasazer
Bo to nie skóra a jakaś skaja - dla wersji z Alcantarą.
16. Ostre krawedzie przy wyciaganiu zaglowkow
Muszę sprawdzić
17. Kiepski wynik podczas testu łosia w porownaniu z innymi pojazdami klasy
Wynika to zapewne z kilku rzeczy - opon oraz pewnie z małego rozstawu kół do masy pojazdu.
Dystanse 10-20 mm na pewno by to poprawiły, a zapas w błotnikach jest spory, więc jak ktoś się boi to 500 PLN i po problemie.
18. Słabo wyciszony tył arteona
Moja żona jest tak zadowolona z komfortu i ciszy że przez 2 tygodnie będąc 2 razy na Mazurach za każdym razem spała.
A wolno nie jeżdżę, więc może coś poprawili - produkcja 2018.05.09
19. Brak pamieci trybow jazdy
Poza wybraniem S wajchą i trybu SPORT dla DCC pamięta tryby jakie były przed wyłączeniem silnika.
O to chodziło?
20. Trzeszczące prawe drzwi ( u mnie przy 1500obr/min )
Brak
21. Trzeszczący lewy nawiew przy glosnikach wysokotonowych ( nierownosci )
Brak
Zobaczymy co będzie po 20 kkm. Pewnie coś potwierdzę.
A tu moje "wady" czy niedogodności:
25. Po wybraniu trasy nie można wybrać znowu jednej z 3 propozycji.
26. Nie ma głupich fotoradarów. Od razu widać, że to mapa Here na interfejsie Googla z korkami TomToma..
27. Lewy zegar tylko spalanie od uruchomienia - czemu tego nie można zmienić?
28. Fotele kubełkowe Rline - powyżej 24-25'C z pleców mi się leje - rozważam wycięcia na bokach u tapicera..
29. DSG - delikatnie szarpie i ma sporego laga - ale znając budowę wiem, że no sorry to nie automat a ręczna skrzynia.
30. Uboga konfiguracja ogrzewania postojowego z poziomu CarNet - nie mogę zmienić czasu pracy, trybu pracy.
Pozdrawiam też moich fanów z Mazda6forum.pl.
Cytujcie do woli. Tym bardziej jeżeli jakakolwiek wada Arteona jeszcze bardziej utwierdza was w przekonaniu że Mazda to super wóz klasy Premium.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Witam
Arteona posiadam od Października 2017 z silnikiem 2.0 w benzynie, przejechałem nim właśnie 25 tysięcy to mogę coś powiedzieć na jego temat. Od 17 tysięcy trzeszczy mi plastik (obudowa kamery przedniej szyby ) jak po stoi na słońcu to jeszcze gorzej . Serwis przy zgłoszeniu za 4 razem stwierdził że tak musi być:). Drzwi kierowcy w chwili obecnej skrzypią , lusterko kierowcy gdy się składa do góry , słychać silniczek który hałasuje .OD 2 tysięcy km zaczyna powoli trzeszczeć gdzieś po środku Panorama gdy jest zamknięta . Posiadam alcantarę i alla skórę na niej na której już widać załamania, czekam aż popęka . Ten kto wymyślił funkcje START/STOP w tym aucie to nie wyspał się z rana. Osobiście mam wrażenie że START/STOP źle działa, zbliżając się do samochodu i hamując auto potrafi już się wyłączyć (przy małej prędkości), podobna sytuacja jest przy śpiącym policjancie , zwalniam żeby powoli przejechać a Arteon sobie gaśnie . Auto nie jest warte 200 tysi , raczej z 140 tysi.
Arteona posiadam od Października 2017 z silnikiem 2.0 w benzynie, przejechałem nim właśnie 25 tysięcy to mogę coś powiedzieć na jego temat. Od 17 tysięcy trzeszczy mi plastik (obudowa kamery przedniej szyby ) jak po stoi na słońcu to jeszcze gorzej . Serwis przy zgłoszeniu za 4 razem stwierdził że tak musi być:). Drzwi kierowcy w chwili obecnej skrzypią , lusterko kierowcy gdy się składa do góry , słychać silniczek który hałasuje .OD 2 tysięcy km zaczyna powoli trzeszczeć gdzieś po środku Panorama gdy jest zamknięta . Posiadam alcantarę i alla skórę na niej na której już widać załamania, czekam aż popęka . Ten kto wymyślił funkcje START/STOP w tym aucie to nie wyspał się z rana. Osobiście mam wrażenie że START/STOP źle działa, zbliżając się do samochodu i hamując auto potrafi już się wyłączyć (przy małej prędkości), podobna sytuacja jest przy śpiącym policjancie , zwalniam żeby powoli przejechać a Arteon sobie gaśnie . Auto nie jest warte 200 tysi , raczej z 140 tysi.
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
U mnie jest dokladnie ten sam problem ze skrzypieniem obudowy lusterka wstecznego jsk sie nagrzeje na sloncu. Rozebralem sam i tez nie mam pomyslu co zrobic.
A start stop wylacz kodowaniem i bedziesz mial spokoj, ja tak od razu po zakupie zeobilem
A start stop wylacz kodowaniem i bedziesz mial spokoj, ja tak od razu po zakupie zeobilem
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Mam dosyć nietypowe pytanie. Czy ktoś z was ma problem z drętwieniem nogi podczas jazdy? W żadnym poprzednim aucie nie miałem takich problemów. Majstrowałem przy ustawieniu fotela na wszelkie sposoby - problem nie znika. Po 20 minutach trzymania nogi na gazie przestaję ja czuć. Jeśli to znany problem z tymi fotelami to oszczedze sobie poczekalni u lekarza.
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Sprawdz czy nie masz za bardzo podniesionego fotela z przodu siedziska(podparcie pod uda). Ja jak wzialem za wysoko to tez cos takiedo zaczalem czuc
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Poprobuj z ustaleniami fotela, głównie regulacji ledzwiowej i ustawieniu siedziska. Masz wysunięta podporke pod kolana i udo oparte na calej dlugosci? Może to kwestia ucisku zewnętrznej części kolana o elementy tunelu... przejsciowe zaburzenia ułatwienia kończyny...albo problem z kręgosłupem. Przyczyn może być dużo.
2.0 TSI 190 KM
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Arteon: Wady i Usterki Jakosciowe
Musisz obniżyć przednią część fotela albo podnieś wyżej tylną.