Nieźle ja już dawno w swoim BiTdi nie widziałem takiego wyniku średnie spalanie mam 8 litrów i nie jeżdżę po mieście. Wynik 5,4 niezły ale znajomy ma mercedesa e-klasa z silnikiem diesla 192 km i 9 stopniowa skrzynia biegów i on miał spalanie prawie jak lupo 4 litry/100 ja nie wiem jak to niemcy zrobili A trasa też do chorwacji dokładnie na KRK
Spalanie
Re: Spalanie
Re: Spalanie
Może jechal jak emeryt o kropelce ale co to za przyjemność z jazdy.
Jechałem dwoma mercami jeden starszy i nowy, oba tragiczne autoamty, wolne, na kic down reakacja dopiero po 2 sec. - tragedia. - śa wolnijesze skrzynie jak merca ?
Jechałem dwoma mercami jeden starszy i nowy, oba tragiczne autoamty, wolne, na kic down reakacja dopiero po 2 sec. - tragedia. - śa wolnijesze skrzynie jak merca ?
Re: Spalanie
Tak po prawdzie to DSG ma takiego laga, że jakakolwiek negatywna opinia na temat konkurencji akurat w tym aspekcie jest deko zabawna. A już lag DSG przy dojeździe do skrzyżowania i przy chęci szybkiego ruszenia jest niebezpieczna dla użytkowników. Sorry taka prawda. Ma oczywiście sporo zalet jak szybkość zmian do góry, czy spalanie ale LAG jest i ciężko to wypominać konkurencji.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: Spalanie
Mnie także to irytuje. Po wszystkich opiniach, ktore do tej pory słyszałem skrzynia rozczarowuje.
Reakcja na gaz przy ruszaniu w ruchu miejskim wymaga sporej dozy analityki. Zdążę czy nie zdązę? Nie tego spodziewałem się po nowym aucie za 200tyś. Kilka miesiecy temu jezdzilem A4 z tym samym silnikiem 190 tdi i także z napedem na obie osie i z tamtej jazdy zapamietałem właśnie ruszanie z miejsca. A4 startowała jak z procy. Byc moze bylo to pierwsze wrazenie bo krotka przejazdzka to nie to samo co jazda na co dzien. Zresztą na jezdzie próbnej Arteonem takze tego laga nie zauwazylem. A jest. Ups odbiegamy od tematu.
Reakcja na gaz przy ruszaniu w ruchu miejskim wymaga sporej dozy analityki. Zdążę czy nie zdązę? Nie tego spodziewałem się po nowym aucie za 200tyś. Kilka miesiecy temu jezdzilem A4 z tym samym silnikiem 190 tdi i także z napedem na obie osie i z tamtej jazdy zapamietałem właśnie ruszanie z miejsca. A4 startowała jak z procy. Byc moze bylo to pierwsze wrazenie bo krotka przejazdzka to nie to samo co jazda na co dzien. Zresztą na jezdzie próbnej Arteonem takze tego laga nie zauwazylem. A jest. Ups odbiegamy od tematu.
Re: Spalanie
Jeździłem A5 kumpla. Silnik benzynowy 190 KM. Taki sam lag. Żadnej różnicy.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Spalanie
Musze przekonac sie chyba do tsi. Przeszkadzalo mi zawsze kręcenia wysokich obrotow i brqk momentu przy 2.5k obrotow. Wysokie obroty toleruje w moto oraz w autach typu rs6. Ale zaczynm juz ppzytywnie myslec o tsi. Musze sie przejechać chyba
Re: Spalanie
Niestety nie koniecznie, nie wiem jak to zrobił Mercedes jego diesle są na ta chwilę bezkonkurencyjne jeśli idzie o spalanie, brat miał na weekend E-klasse nową i oczy przecierał ze zdumienia jeśli idzie o spalanie.
Zobaczcie sobie testy
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... ia-paliwa/
i wiekszy silnik
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... ia-paliwa/
-
- Junior Member
- Posty: 31
- Rejestracja: 18.05.2018, 15:50
Re: Spalanie
Właśnie TSI fajnie ciągnie od spodu i równo w pełnym zakresie i w mojej ocenie skrzynia niepotrzebnie tak szybko redukuje biegi, w trybie manualnym można jeździć dynamiczniej z zachowaniem niższego spalania "dusząc" go do 2.5k - tak niby działa skrzynia w trybie oco tylko tam dodatkowo obcina jeszcze gaz i auto zamula... ogólnie ja fan skrzyni manualnej jestem zadowolny z DSG w 190TSI. To co denerwuje to brak zrozumienia i wynikający lag przy chęci wyprzedzania jeśli skrzynia nie zrzuci wystarczająco nisko biegu lub sam fakt ze zrzuca, a nie musi, ale właśnie po to mamy manetki przy kierownicy.Jacekpolok pisze: ↑15.10.2018, 22:09Musze przekonac sie chyba do tsi. Przeszkadzalo mi zawsze kręcenia wysokich obrotow i brqk momentu przy 2.5k obrotow. Wysokie obroty toleruje w moto oraz w autach typu rs6. Ale zaczynm juz ppzytywnie myslec o tsi. Musze sie przejechać chyba
Re: Spalanie
Najgorsze są właśnie momenty gdy toczymy się i nagle chcemy szybko ruszyć. Jak kupowałem auto dlatego właśnie wybrałem 4x4 i co z tego jak czas reakcji wynosi tyle co reklama na polsacie. Sorry ale miałem leona 200 ps / 460nm w dieslu 4x4 manual i nigdy nie bałem się włączać do ruchu a tu auto mi wywinęło kilka sytuacji gdzie teraz nie wiem czy auto ruszy jak z procy czy potoczy się. Ponadto czułość kontroli trakcji też jest do bani na niewielkich zakrętach z nierównościami odcina moc silnika nawet jak obroty silnika wynoszą tylko 1500 rpm. Nie wiem czy inni też tak mają ale skrzynia się gubi przy agresywnej jeździe na 1 biegu potrafi wystrzelić jak z procy po czym trzyma do odcinki przez 2 sekundy i włącza 2 bieg brzy takim strzale jakby sprzęgło się miało zaraz zerwać. przy wyższych biegach też się to zdarza. Zwłaszcza gdy jedziemy np 100km/h gwałtownie hamujemy do 50 i gaz w podłogę.Rkarcz pisze: ↑15.10.2018, 16:35Tak po prawdzie to DSG ma takiego laga, że jakakolwiek negatywna opinia na temat konkurencji akurat w tym aspekcie jest deko zabawna. A już lag DSG przy dojeździe do skrzyżowania i przy chęci szybkiego ruszenia jest niebezpieczna dla użytkowników. Sorry taka prawda. Ma oczywiście sporo zalet jak szybkość zmian do góry, czy spalanie ale LAG jest i ciężko to wypominać konkurencji.