TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
-
- Junior Member
- Posty: 31
- Rejestracja: 18.05.2018, 15:50
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Jeśli cena zakupu taka sama to brałbym 2.0 TDI 150 km, ma więcej momentu i bez problemu zrobisz program na 190 koni, do tego to już sprawdzony i niezawodny silnik, który przy okazji spali Ci ok 20%-30% mniej paliwa względem 1.5 jeśli przyjdzie Ci korzystać z tej mocy.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
O 2.0 TSI 190 zapomnij, przerabiałem temat. W "normalnych " pieniądzach znalazłem tylko elegance z 2017 ale ja szukałem Rline dlatego się nie zdecydowałem. Wszyscy odpisywali że w tym roku nie będzie 2.0 TSI 190, na stanie też brak, jedynie możesz jakaś demowke upolować.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Jak pisałem w innych wpisach miałem juz wcześniej 2 passaty b6 i b7 przed artkiem. B7 na suchym DSG. Bardzo fajnie to jeździ i przyjemnie ale dwumasa się szybko zużywa i sporo kosztuje wymiana. Gwarancja tego nie obejmuje.Suche DSG wcale nie jest bardziej awaryjne od mokrej, na forum passata też były podobne teorie ale się nie potwierdziły. Nie nadaje się do chipowania ze względu na mały max moment.
Poza tym masz gwarancje, do 150-200tys na pewno wytrzyma - pźźniej to już nie Ty będziesz się martwił.
Po gwarancji (trakcie też) możesz naprawić poza aso za ułamek ich ceny.
Znajomy ma Q7 padło coś w skrzyni w aso odrzucili naprawę w ramach gwarancji i wycenili to na 15tys zł, udał się do warsztatu specjalność VW-AUDI i za 2,5tys na częściach nowych ma zrobione.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
A we Wroclawiu maja taka biala demowke w RLine. Moze warto zapytacolek1305 pisze: ↑25.11.2018, 10:25O 2.0 TSI 190 zapomnij, przerabiałem temat. W "normalnych " pieniądzach znalazłem tylko elegance z 2017 ale ja szukałem Rline dlatego się nie zdecydowałem. Wszyscy odpisywali że w tym roku nie będzie 2.0 TSI 190, na stanie też brak, jedynie możesz jakaś demowke upolować.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Dlatego pisałem że jedynie demo wchodzi w gre, tylko tam już masz leasing 105% zamiast 101% chyba że zewnętrzny, pakiet gwarancyjny i przeglądów już musisz wziąć taki jaki jest przypisany do samochodu o ile jest.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
1.5 TSI jest żwawym silnikiem do 140, mało pali bo niecałe 7l w trasie przy skrzyni DSG tylko... ja tu mówię o Golfie w Combi.
2.0TDI 150 KM będzie znacznie lepszym wyborem. Zrobiłem 1300km w Pasku B8 z tym silnikiem w DSG i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Do 200 w miarę się rozpędza, auto jest oszczędne bo przy dynamicznej jeździe w trasie paliło niecałe 7l i jakoś specjalnie mocno mocy nie brakowało.
Jeżeli taka sama cena to nie ma co się zastanawiać. Mniejsze spalanie, większa elastyczność i łatwiejsza oraz droższa sprzedaż jest na plus w TDI.
TSI mogłoby się wybronić jedynie znacznie niższą ceną ale i tak chyba wolałbym dołożyć do TDI przy takim dużym aucie jak Arteon.
2.0TDI 150 KM będzie znacznie lepszym wyborem. Zrobiłem 1300km w Pasku B8 z tym silnikiem w DSG i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Do 200 w miarę się rozpędza, auto jest oszczędne bo przy dynamicznej jeździe w trasie paliło niecałe 7l i jakoś specjalnie mocno mocy nie brakowało.
Jeżeli taka sama cena to nie ma co się zastanawiać. Mniejsze spalanie, większa elastyczność i łatwiejsza oraz droższa sprzedaż jest na plus w TDI.
TSI mogłoby się wybronić jedynie znacznie niższą ceną ale i tak chyba wolałbym dołożyć do TDI przy takim dużym aucie jak Arteon.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Dorth pisze: ↑25.11.2018, 19:401.5 TSI jest żwawym silnikiem do 140, mało pali bo niecałe 7l w trasie przy skrzyni DSG tylko... ja tu mówię o Golfie w Combi.
2.0TDI 150 KM będzie znacznie lepszym wyborem. Zrobiłem 1300km w Pasku B8 z tym silnikiem w DSG i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Do 200 w miarę się rozpędza, auto jest oszczędne bo przy dynamicznej jeździe w trasie paliło niecałe 7l i jakoś specjalnie mocno mocy nie brakowało.
Golf jest duużo mniejszy od Arteona - jeździłem taką zastępczą VII z 1.5TSi 125KM DSG - po rozbiciu Passata 1.8TSi 180KM DSG przez 2 pierwsze dni wydawało mi się, że ten golf lata. Normalnie dzik.
Passata B8 TDI 150KM DSG dobrze znam i faktycznie mocy mu nie brakuje, Arteon minimalnie większy więc tu też będzie ok. Ten TDi, ktoś tu też wspomniał, spokojnie można na 190KM programem zrobić - silnik i skrzynia DQ381 idealnie się nadaje.
Ja jestem zwolennikiem benzyny ale biorąc pod uwagę niedostępność TSi to pewnie bym się musiał przeprosić z dieslem.
-
- Junior Member
- Posty: 31
- Rejestracja: 18.05.2018, 15:50
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Ja teraz śmigam zastępczą octavia III 1.4 150 koni w manualu i mocy w ogóle nie brakuje, ale to auto waży ok 1200kg, za automatem też nie tęsknie - ten silnik jest tak elastyczny że można spokojnie wrzucać za każdy razem o 2 biegi wyżej. Przy prędkościach autostradowych pali chyba tyle samo co arteon, ale w mieszanej wychodzi do 1.5 l mniej.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Przyjemność z jazdy i spalanie będzie na korzyść TDI myślę że to jednak najważniejsze w aucie jest ( ten sam model a inny silnik). Mam w superb 2,0 tdi, jest wystarczający na nasze zatłoczone drogi. 1,5TSI nie jeździłem, jechałem natomiast na jeździe próbnej artonem 2,0TSI 190KM i byłem rozczarowany.
Re: TSI 1.5 czy TDI 2.0 150KM
Mam Arteona 1,5 EVO tsi DSG, 150km, 80% jazdy to miasto. Na trasie z 4-osobową rodziną oraz bagażami ma zadawalające osiągi. Nigdy nie miałem problemów z wyprzedzaniem kolumny samochodów, szybko się zbiera (ma turbodoładowanie), płynnie przełącza biegi a jak włącze tryb SPORT to też wciska w fotel. Na tym trybie niewiele brakuje mu do 2.0, 190km Tsi w trybie "Normal" (testowałem demo) i pewnie w "ślepym teście" wielu miałoby problem ze wskazaniem wersji silnika - chociaż pewnie tym stwierdzeniem narażę się niektórym kolegom ;-0
Jestem bardzo zadowolony chociaż w mieście w korkach spala średnio 9,6- 10l, trasa najmniej miałem 6,8 średnio 7,5
Jestem bardzo zadowolony chociaż w mieście w korkach spala średnio 9,6- 10l, trasa najmniej miałem 6,8 średnio 7,5