Silnik bitdi 240 KM
Re: Silnik bitdi 240 KM
Ok, przyznaje się że takie spalanie udało mi się uzyskać tylko 1 raz. Średnio dojazdy do pracy (25km) spalanie ok 7l/100km, przy dłuższych trasach (50-100km i więcej) i szarpanej jeździe (większa część trasy ok 90-110km/h, okresowo do 160km/h przy wyprzedzaniu) to 5,6l/100km.
Re: Silnik bitdi 240 KM
no tak, miałem Arteona BTDi, fajny moment, spalanie już nie takie fajne jak przy Pasku 150km, ale nadal 9-10 przy dużych prędkościach, nie jest źle.
Ale jedno mnie wkurzało.... auto za tyle kasy, a tu trekot, wibracje, dach otwarty a tu słychać silnik....
Dodatkowo 0-100 zauważalnej różnicy nie ma od 0-100- te 1s, przecież nikt ze świateł nie startuje non stop,
ale zobaczcie 0-200 to już 6,5s,
przy wyprzedzaniu 80-160 4s
Same wyniki BTDi nie są złe, ale TSI robi robotę.... po BTDi zamówiłem TSI
Ale jedno mnie wkurzało.... auto za tyle kasy, a tu trekot, wibracje, dach otwarty a tu słychać silnik....
Dodatkowo 0-100 zauważalnej różnicy nie ma od 0-100- te 1s, przecież nikt ze świateł nie startuje non stop,
ale zobaczcie 0-200 to już 6,5s,
przy wyprzedzaniu 80-160 4s
Same wyniki BTDi nie są złe, ale TSI robi robotę.... po BTDi zamówiłem TSI
Re: Silnik bitdi 240 KM
było zmienic olej aby to zminimalizowac i nie trolowac, kazdy rodzaj silnika ma swoja charakterystyke i trzeba sie z tym liczyc a nie spodziewac sie cudowbogol pisze: ↑23.11.2018, 21:04no tak, miałem Arteona BTDi, fajny moment, spalanie już nie takie fajne jak przy Pasku 150km, ale nadal 9-10 przy dużych prędkościach, nie jest źle.
Ale jedno mnie wkurzało.... auto za tyle kasy, a tu trekot, wibracje, dach otwarty a tu słychać silnik....
Dodatkowo 0-100 zauważalnej różnicy nie ma od 0-100- te 1s, przecież nikt ze świateł nie startuje non stop,
ale zobaczcie 0-200 to już 6,5s,
przy wyprzedzaniu 80-160 4s
Same wyniki BTDi nie są złe, ale TSI robi robotę.... po BTDi zamówiłem TSI
mam arteona tdi wolalem tsi nie bylo ale jak sie zdecydowalem na to co bylo to nie zaluje bo fakt ze klekocze rekompensuje mi lepszy moment i nizsze spalanie, moze juz skonczmy te pospolite porownania?
2.0tdi 190 fwd
Re: Silnik bitdi 240 KM
Kolego Yerzu, jednym z celów forum jest poznawanie opinii i odczuć innych użytkowników.
Ktoś zadaje pytanie- użytkownicy podają swój punkt widzenia, nie trzeba się z tym zgadzać, ale nie należy w ten sposób dyskredytować wypowiedzi.
Nie uważam aby mój komentarz był głupi, a pospolity może być bo to jest forum a nie sympozjum techniczne.
Trochę szacunku kolego.
Ktoś zadaje pytanie- użytkownicy podają swój punkt widzenia, nie trzeba się z tym zgadzać, ale nie należy w ten sposób dyskredytować wypowiedzi.
Nie uważam aby mój komentarz był głupi, a pospolity może być bo to jest forum a nie sympozjum techniczne.
Trochę szacunku kolego.
Re: Silnik bitdi 240 KM
Sory za ton mojej poprzedniej wypowiedzi. Nie chciałem Ciebie urazić, bardziej mi chodziło że są sposoby na minimalizację "klekotu" i ogolnie wiadomo że obojętnie ileby miał kosztować to diesel będzie taki a nie inny szczególnie zimny.bogol pisze: ↑24.11.2018, 07:44Kolego Yerzu, jednym z celów forum jest poznawanie opinii i odczuć innych użytkowników.
Ktoś zadaje pytanie- użytkownicy podają swój punkt widzenia, nie trzeba się z tym zgadzać, ale nie należy w ten sposób dyskredytować wypowiedzi.
Nie uważam aby mój komentarz był głupi, a pospolity może być bo to jest forum a nie sympozjum techniczne.
Trochę szacunku kolego.
2.0tdi 190 fwd
Re: Silnik bitdi 240 KM
Dzień dobry,
takie 2 skrajne sobie obrazki, ale oddają sens wyboru bitdi IMO.
pozdrowienia
takie 2 skrajne sobie obrazki, ale oddają sens wyboru bitdi IMO.
pozdrowienia
Re: Silnik bitdi 240 KM
Wszystko wg mnie jest kwestią ceny. 280TSI i 240TDI są bardzo dobrymi jednostkami do Aretona. Jeżeli miałbym dopłacić np. 10tys. do benzyny to się nie opłaca ale jak znowu benzyna jest 10tys. tańsza to się nie opłaca TDI.
Zawsze trzeba sobie przeliczyć przez pryzmat swojego użytkowania tzn. kiedy i przy jakim przebiegu sprzedamy auto oraz jak go użytkujemy. Trochę matemtyki pozwoli dokonać wyboru. Chyba, że Carpe Diem chce mieć szybko ciepło w zimę oraz szybkie auto a nie liczy się $ to wiadomo, że TSI.
@mikuta Weź wytrzyj te kurze. Mikrofibra i jedziesz z koksem.
Zawsze trzeba sobie przeliczyć przez pryzmat swojego użytkowania tzn. kiedy i przy jakim przebiegu sprzedamy auto oraz jak go użytkujemy. Trochę matemtyki pozwoli dokonać wyboru. Chyba, że Carpe Diem chce mieć szybko ciepło w zimę oraz szybkie auto a nie liczy się $ to wiadomo, że TSI.
@mikuta Weź wytrzyj te kurze. Mikrofibra i jedziesz z koksem.
Re: Silnik bitdi 240 KM
Wg mnie nikt nie kupuje tych aut za gotówkę i 10 tys na 36mce to będzie jakieś 300zl więcej, i gdyby bdtdi było droższe (ale nie jest) o te 10 tys to wystarczy 4tys miesięcznie i różnica w racie a między spalaniem się zwróci.Dorth pisze: ↑28.11.2018, 23:53Wszystko wg mnie jest kwestią ceny. 280TSI i 240TDI są bardzo dobrymi jednostkami do Aretona. Jeżeli miałbym dopłacić np. 10tys. do benzyny to się nie opłaca ale jak znowu benzyna jest 10tys. tańsza to się nie opłaca TDI.
Zawsze trzeba sobie przeliczyć przez pryzmat swojego użytkowania tzn. kiedy i przy jakim przebiegu sprzedamy auto oraz jak go użytkujemy. Trochę matemtyki pozwoli dokonać wyboru. Chyba, że Carpe Diem chce mieć szybko ciepło w zimę oraz szybkie auto a nie liczy się $ to wiadomo, że TSI.
@mikuta Weź wytrzyj te kurze. Mikrofibra i jedziesz z koksem.
Po drugie TSI280km jest droższe w cenniku o jakieś 4 tys, więc ze względu na spalanie jego koszty utrzymania będą wyższe i to myślę że odczuwalnie.
Re: Silnik bitdi 240 KM
A co w przypadku, kiedy korzystamy z bitdi 240 KM przez długi okres do sklepu, który jest oddalony o 3-4 km. Codzienne trasy na takich małych odległościach ma znaczenie?
Re: Silnik bitdi 240 KM
Zrobiłem B8-ką z tym silnikiem ponad 100k km (przebieg pół na pół miasto/autostrada głównie DE), powiem tak: na chwilę obecną, nie ma na rynku samochodu dającego porównywalny fun z codziennego użytkowania w cenie poniżej 250k (mówię o doposażonym aucie) więc argument, że audi czy bmw do mnie nie przemawia.
Zamówiłem we wrześniu Arteona z bitdi i w związku z opóźnieniami próbowałem sam siebie przekonać do zmiany, testując przeróżne opcje: Kia, Skoda ze 190k dieslem, Renault, Mazda i nawet Volvo przy ich polityce silnikowej "nie jeździ". Dodatkowo w większości przypadków brak 4x4, które uważam za must have przy momencie przekraczającym 400Nm. Zamawianie z kolei TSi 280 uważam za bezsensowne, skoro autostradowe prędkości powodują znaczący wzrost spalania, tankowanie 3 razy na dystansie 1200km, słabo.
Wracając do samego B8, żadnych awarii, ani razu problemu ze świecącą kontrolką dpf, spalanie średnie na 85 000km 8,5l (fuel tracker), 260 licznikowe osiągnięte na autostradzie, "przelotowa" prędkość 200-220 uzyskiwana bez jakiejkolwiek zadyszki, to zalety.
Jeżeli chodzi o wady, to osobiście nie mam się do czego przyczepić, jasne DSG mogło by lepiej pracować, praca zimnego silnika też nie zachwyca, jakieś tam skrzypienia i głośne zawieszenie, jednak nic co w porównaniu z większością ww konkurencji było by zauważalnie gorsze, a wprost przeciwnie. No może volvo jest lepiej poskładane i z lepszych materiałów ale konfigurując podobnie wyposażone auta to w cenie jednak widać "premium" chińskiej marki.
Zamówiłem we wrześniu Arteona z bitdi i w związku z opóźnieniami próbowałem sam siebie przekonać do zmiany, testując przeróżne opcje: Kia, Skoda ze 190k dieslem, Renault, Mazda i nawet Volvo przy ich polityce silnikowej "nie jeździ". Dodatkowo w większości przypadków brak 4x4, które uważam za must have przy momencie przekraczającym 400Nm. Zamawianie z kolei TSi 280 uważam za bezsensowne, skoro autostradowe prędkości powodują znaczący wzrost spalania, tankowanie 3 razy na dystansie 1200km, słabo.
Wracając do samego B8, żadnych awarii, ani razu problemu ze świecącą kontrolką dpf, spalanie średnie na 85 000km 8,5l (fuel tracker), 260 licznikowe osiągnięte na autostradzie, "przelotowa" prędkość 200-220 uzyskiwana bez jakiejkolwiek zadyszki, to zalety.
Jeżeli chodzi o wady, to osobiście nie mam się do czego przyczepić, jasne DSG mogło by lepiej pracować, praca zimnego silnika też nie zachwyca, jakieś tam skrzypienia i głośne zawieszenie, jednak nic co w porównaniu z większością ww konkurencji było by zauważalnie gorsze, a wprost przeciwnie. No może volvo jest lepiej poskładane i z lepszych materiałów ale konfigurując podobnie wyposażone auta to w cenie jednak widać "premium" chińskiej marki.