Cześć wszystkim, właśnie się zarejestrowałem na forum i, mam nadzieję, jest to odpowiedni wątek dla mojego pytania. Właśnie pozbywam się Audi RS3 8V, którym jeździłem prawie 2 lata i poszukuję nowego samochodu. Po wszelkich analizach dostępnych możliwości oraz określeniu granic cenowych, na placu boju został Superb i Arteon. Tiguana nie chcę, bo nie mogę się przekonać do jazdy crossoverem/SUVem, Passat jest "nudny" wg partnerki i stwierdziła, że już woli Superba. Ogólnie wymagania mam na tyle sprecyzowane co do samochodu, że ciężko znaleźć japończyka, który będzie mi odpowiadał (brak webasto czy mułowate silniki), a marki premium już nie wchodzą w grę (po przebojach z Audi rezygnuję z tej marki w przyszłości w ogóle, Mercedesy mi się nie podobają, nowa 5 jest zwyczajnie za droga, 3 stara).
Generalnie sprawa rozbija się o silnik. Przyzwyczajony do haldexa w RS3 nie mogę sam siebie przekonać, że 2.0tsi 190km będzie wystarczający (i to nie chodzi o moc, bo teraz szukam auta, które będzie relatywnie mało palić przy spokojnej jeździe - robię większe przebiegi ostatnio i różnica pomiędzy RS Pb98 a normalnym samochodem z Pb95 będzie znacząca). Z drugiej strony nie chcę brać 280km, bo będzie za bardzo kusiło do przyciskania. Wygląda więc na to, że będę wybierał pomiędzy dieslem bitdi a benzyna 190km. Roczne przebiegi około 30kkm, głównie trasa (A4 i drogi lokalne). Oglądałem testy spalania tego bitdi na YT, oczywiście są to satysfakcjonujące wartości przy tym, co auto oferuje. Z drugiej strony znajomy ma 1.8tsi w superbie i przy normalnej jeździe pali mu niewiele. RS w drodze do i z pracy palił mi 8.5-10l, w zależności jak dużo wyprzedzałem po drodze. Liczę, że ten 190 spali 7-8 przy takiej samej jeździe.
Samochody mają być w salonach końcem czerwca i dopóki nie obejrzę i się nie przejadę, to nie zamówię. Zastanawiam się też czy zamawiać od razu w lipcu czy poczekać do jesieni i zamówić z rokiem produkcji 2018 (być może coś do tego czasu jeszcze wpadnie z wyposażenia). Co do rabatów, to się nie wypowiadam, liczyłem 8% i to by mnie satysfakcjonowało, choć w innym temacie widziałem już 10,5%.
Czy ktoś z Was może wypowiedzieć się co do awaryjności tego bitdi? Samochód będzie na 5 lat, wydłużoną gwarancję wykupię. Silnik jest już trochę na rynku, oczywiście jeśli odeślecie mnie na forum passata, zrozumiem :
Ogólnie wolę silnik benzynowy, ale z drugiej strony nie chcę rezygnować z 4x4. 280KM to za dużo na moje obecne potrzeby i wymagania, no i to będzie kusić (a wiem co piszę przesiadając się z auta prawie 400KM). ten 240bitdi byłby więc idealnym "kompromisem" dynamiki, spalania i ma 4x4, jedyne czego się obawiam, to problemów z osprzętem, dpf itp. itd. Jeździłem swego czasu Accordem 2.2dtec i dopóki użytkował go mój ojciec 4 lata, to problemów nie było (autostrady i drogi szybkiego ruchu, 90kkm rocznie). Jak ja się przesiadłem i zacząłem jeździć mniej i wolniej, dpf się zapchał w miesiąc.
Z góry dzięki za opinie i wszelkie rady