Strona 2 z 5
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 06.05.2018, 22:41
autor: Salvatore
Szukam sobie informacji to tym "nowym" Arteonie i z tego co widzę to Arteon na rynek amerykański będzie miał właśnie ośmiobiegowy klasyczny automat, bo DSG za mocno szarpie amerykańskiego klienta
Czy VW zrezygnuje z DSG na europejskim rynku - szczerze wątpię, ale kto wie.
EDIT: Znalazłem źródło które podaje, że DSG nie będzie tylko w Ameryce:
http://autoweek.com/article/car-reviews ... -german-gt
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 00:29
autor: pablo_bios
Salvatore pisze: ↑06.05.2018, 22:41
Szukam sobie informacji to tym "nowym" Arteonie i z tego co widzę to Arteon na rynek amerykański będzie miał właśnie ośmiobiegowy klasyczny automat, bo DSG za mocno szarpie amerykańskiego klienta
Czy VW zrezygnuje z DSG na europejskim rynku - szczerze wątpię, ale kto wie.
EDIT: Znalazłem źródło które podaje, że DSG nie będzie tylko w Ameryce:
http://autoweek.com/article/car-reviews ... -german-gt
Czyli S-Tronic/Tip-Tronic w Arteonie od sierpnia w USA? W sumie spoko skrzynia, ciekawe jak się przyjmie
Ja tam się cieszę, że mam jeszcze 280KM bez DPF i z większą mocą
DSG też lubię
Myślę, że na rynku wtórnym wersje sprzed zmiany mogą dobrze trzymać cenę, ale pożyjemy, zobaczymy
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 00:42
autor: Salvatore
S-Tronic to też DSG ale przystosowana do silnika montowanego wzdłużnie.
Z tego co na razie wyczytałem to ten 8-biegowy to klasyczny automat na konwerterze momentu produkowany (tylko?) na rynek amerykański, obecnie stosowany także w amerykańskiej wersji Tiguana.
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 00:48
autor: pablo_bios
Salvatore pisze: ↑07.05.2018, 00:42
S-Tronic to też DSG ale przystosowana do silnika montowanego wzdłużnie.
Z tego co na razie wyczytałem to ten 8-biegowy to klasyczny automat na konwerterze momentu produkowany (tylko?) na rynek amerykański, obecnie stosowany także w amerykańskiej wersji Tiguana.
Hmm... Myślałem, że przy okazji chcą zunifikować swoje skrzynie, a o tej jeszcze jednej nie wiedziałem
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 00:57
autor: Salvatore
Ja też nie wiedziałem
Póki co nie znalazłem informacji, żeby była montowana gdzieś poza Ameryką.
Od września ze Skody wypadają 1.8 TSI 180KM i 2.0 TSI 220KM na rzecz 2.0 TSI 190KM w ramach unifikacji, ciekawe czy do Skody też trafi skrzynia DQ 381 zamiast wysłużonej DQ 250.
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 13:22
autor: pmag
Złożyłem zamówienie na ten silnik 4 maja . Dealer przyjął i wbił do systemu. Ciekawe czy jeszcze przyjmą do produkcji czy odrzucą.
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 07.05.2018, 16:59
autor: Salvatore
Albo dostaniesz 272KM i jeszcze każą dopłacić... Nie wiem jaką masz umowę, ale w większości jest zapis o dozwolonych "nieistotnych" (hehe) zmianach parametrów i podwyżce ceny o x% jeśli nastąpi zmiana w cennikach...
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 11.05.2018, 17:03
autor: pmag
Zamówienie 4 maja. Dzisiaj dealer przekazał, że system pokazuje produkcję na 24 tydzień roku. Czyli odbiór pewnie na przełomie czerwca/lipca.
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 11.05.2018, 17:36
autor: Trex67
Czyli nowy arteon spada o pare ps to jeszcze automat z dwu na zwykłego hydrokinetyka ? jeśli tak to osiągi spadną i to wyraźnie.
Re: Koniec produkcji arteon 280 Km i dsg
: 11.05.2018, 17:41
autor: Rkarcz
Ale z drugiej strony trwałość całości będzie taka że w końcu będzie można powiedzieć że to trwały VW.