Strona 2 z 28

Re: Sprawy olejowe

: 27.07.2018, 09:34
autor: Rkarcz
Nie no poproszę o jakieś profesjonalne źródło.. :)
VW też wmawia, że olej zmienia się co 30 kkm.
Wszystko w imię zaspokojenia zarządzających flotami i ich kosztów całkowitych.
Przy tych super bezstratnych pierścieniach co nie wywołują żadnych oporów.
A ten olej co się spali i zasyfi to co ponownie trafi na ścianki cylindra to nie problem.. :)

Obecne silniki są wykonane z dużo większą dokładnością. Ok. Z tym nawet nie polemizuję.
Ale też wiem jakie były temperatury oleju przed i po zmianie.
110 vs. 103-105. Samo to powoduje że olej wstępny szybciej się degraduje.
Poza tym pływa w nim błoto z wszystkich elementów ciernych silnika.
Nie opiłki wielkości uciętego paznokcia a błotko, takie od polerowania. Wątpię aby filtr to wyłapał.
I zamiast oleju nasz silnik smaruje deko przegrzany olej i błotko stalowo coś tam.. :)
Mógłbym podać link, którego nie mam i nie znam, ale to podstawy mechaniki..

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 18:33
autor: Art e on
Czesc,

Podbijam temat w kwestii oleju do 2.0 tsi 190KM bo mam dylemat. Norma VW 508.00 i 0w20-chcialbym zmienic olej na Millers ale jesli dobrze czytam to 0 ze olej jest do -40 stopni, a 20 do +15? Wydaje mi sie ze zle to odczytuje to raz. Dwa kazdy inny olej 0w20 spelniajace ta norme ma komentarz, ze spelnia wymogi VW niskiego wspolczynnika HTHS 2,6-2,9 mPas-tu juz zupelnie glupieje...
Mam na oku Millers nanodrive NT CFS 5w40 (zeby pracowal w szerokim zakresie temeperatur i nie zrywal filmu olejowego) ale za chiny nie wiem czy moge go wlac do tego silnika.
Podpowiecie cos? Jakie oleje stosujecie w swoich tsi?

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 18:46
autor: Rkarcz
Ravenol 0w30.

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 19:21
autor: mmks423
A może Liqui Moli Top Tec 4200. Spełnia normy VW 504 i 507.00 5 w30???

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 19:30
autor: gregmisz
Do benzyny MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W30 504/507.00 LL-04 spełnia normy VW, w rozsadnej cenie do kupienia

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 19:36
autor: Art e on
Dzieki za info. Sek w tym, ze wiekszosc spelnia stare normy VW tj. 504.00 i 507.00. W Artku jest 508.00 dla benzyny i 509.00 dla diesla.
Wychodzi na to ze szykuje sie powrot Millersa 5w30.

Re: Sprawy olejowe

: 06.03.2019, 23:07
autor: Sniles
Motul wg swojej strony do 2.0 tsi dedykuje 0w20

Re: Sprawy olejowe

: 07.03.2019, 09:01
autor: Blazio1946
Stare normy, nowe normy... wleją każdy jaki przywieziesz zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00

Każdy z użytkowników ma swój "ulubiony " i go leje, poleca innym.
Mam motul 8100 x-clean 5W30 i jest spoko, nie dolewam między wymianami, temp oleju niższa niż na fabrycznym.

Re: Sprawy olejowe

: 07.03.2019, 13:33
autor: Pietras
Ciekawe te normy, kiedyś lało się albo syntetyk albo półsyntetyk o mineralnym nie wspomnę i samochody jeździły, ba i robiły po 1 mln kilometrow np w124.

Teraz normy, cuda i bóle głowy. Ciekawe czy jak mamy gwarancje i coś się stanie z silnikiem to olej jedzie do laboratorium i robią jakieś analizy czy coś.

Wg mnie musi być zdrowy rozsądek, wymiana co określony czas i będzie dobrze.

Re: Sprawy olejowe

: 07.03.2019, 14:02
autor: Dorth
Panowie naprawdę szkoda czasu na te wielkie dywagacje.

Wymieniajcie olej co 15tys. Km na markowy 5w30 i będzie ok. Przynajmniej do 250tys. ;)

Najgorzej dla silnika robi stary filtr i olej. Reszta to już kombinacje jakby były jakieś ultra trudne warunki użytkowania. ;)