Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Łukasz
Member
Posty: 76
Rejestracja: 22.08.2017, 20:22

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Łukasz » 25.10.2017, 17:19

na ten moment 2.0 tsi 190 jest nie do ruszenia boxem

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 25.10.2017, 20:19

Ostatnio zmieniony 25.10.2017, 20:19 przez d7d, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: MarcinJ » 25.10.2017, 20:25

To wszystko pięknie wygląda na papierze, a w rzeczywistości jest tak, że jak myślałem o box do RS3, to też były wyniki po boxie rzędu 410KM (seria 367), ale nikt nie odnosił tego do rzeczywistej mocy z bonusem (około 385-390KM). Czyli za około 20-25KM mogłem zapłacić około 2500 netto - podziękowałem. Niby Nm poszedł też w górę i w optymalnym zakresie, ale dla mnie to była gra nie warta świeczki.

http://www.audi-sport.net/xf/threads/8v ... te.255173/

Warto zatem obejrzeć wykres, bo jeśli w użytecznym zakresie obrotów ten wzrost jest bardziej odczuwalny niż przy KMmax, to kto wie. Z innej beczki, jeździłem w 2015r. na testach Cuprą 285KM i do 4 nie dało się tym jechać na mokrym, ktoś tu pisał nawet, że już pasek 220KM mocno rwie.
Ostatnio zmieniony 25.10.2017, 20:30 przez MarcinJ, łącznie zmieniany 1 raz.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 25.10.2017, 22:18

Ja pisałem, na mokrym 220km i 350Nmi oska to nieporozumienie, m.in dlatego wymienilem 2 letniego passata B8 na Arteona 4motion. Tu nie ma problemu z trakcja...
Myslslem nad boxem ale nie wiem jak skrzynia to zniesie bo dla silnika to niewielkie obciazenie. Niby dq 381 powinna zniesc 370-380Nm ale mysle ze jak by tak bylo to vw dal by tyle tak jak w golfie R albo leonie, a tu ocieli do 350 i to na niskich obrotach czuc tym bardziej ze skrzynia na normal jest nastawiona na jak najnizsze obroty...
Pozatym gdzies czytalem ze fachowcy od tuningu juz mowia ze stara dsg dq 250 6 biegow byla wytrzymslsza od obecnej dq 381
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

Piotr Tmk
Junior Member
Posty: 40
Rejestracja: 04.09.2017, 02:32
Lokalizacja: Arteon R TSI 190

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Piotr Tmk » 25.10.2017, 23:20

dq 381 - 420Nm

Serax
Member
Posty: 56
Rejestracja: 16.07.2017, 15:41

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Serax » 26.10.2017, 02:28

Nie wiem skąd wzieliście informacje i jakich tunerów pytaliście ale dq381 wytrzymuje moce spokojnie do 550NM a nawet słyszałem do ponad 600+, wszystkie modzone golfy R jak i audi s3 śmigają na tej skrzyni a tam osiągają pod 500 koni. Skrzynia jest pancerna to jest pewne, nawet HGP zrobiło na niej arteona 480/615nm. Znajomy aktualnie ma soft w golfie na 450 i 550 momentu, jeździ juz bez problemu 20 tyś km.
Ostatnio zmieniony 26.10.2017, 02:43 przez Serax, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: MarcinJ » 26.10.2017, 07:43

Ja odpuszczam temat z pewnością, przy ośce nie chcę się potem wkurzać na brak trakcji od 1 do 3.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: k1coR » 26.10.2017, 11:24

Dokładnie, skrzynia wytrzyma znacznie więcej niż 400Nm, bez problemu się go zrobi po zmianie softu na 220-240KM, po zmianie turbo zapewne dociągnie do 280KM, pytanie po co ośkę kręcić do takich mocy. Jeździłem 3 dni 220KM paskiem i tak jak kolega kriss555 wspominał mieli kołami na mokrym przy mocnym wciśnięciu gazu ale w trasie zbierał się ciut lepiej.

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: MarcinJ » 26.10.2017, 11:58

Jedyna opcja, wg mnie, to niestety program (i utrata gwarancji), bo dobry tuner potrafi odpowiednio poprowadzić krzywą momentu, żeby np nie osiągał max od razu przy 1700-2000, a ciut później. Taka zabawa pozwala na uniknięcie mielenia kołami od startu, a na drogach szybkiego ruchu i tak zawsze się redukuje bieg czy dwa do wyprzedzenia. W Accordzie 2.2 dtec miałem zrobione 197KM ze 150 programem, momentu niestety nie pamiętam, ale z pewnością >400Nm i jeździło się przyjemnie, a auto cięższe jak Arteon 190tsi.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

RE: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 26.10.2017, 12:49

Ta skrzynia to nie dq 500,500Nm to ja szybko zabije...w opisach podaja 370-380Nm. Wiadomo ze sie nie rozpadnie przez 10-20tys km( no chyba ze ktos bedzie caly czas korzystal z LC) ale pozniej moze zaczac szarpac i sprzegla moga pojsc. Generalnie malo tego jeszcze jezdzi z chipami/boxami zeby ocenic
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion

ODPOWIEDZ