Strona 2 z 8

Re: Popularność modelu Arteon na Europie

: 13.03.2019, 16:29
autor: Salvatore
W Polsce ciągle jest kult samochodu, a na zachodzie się juz od tego odchodzi :)

EDYTA: Dodam jeszcze, że na zachodzie kto chce po prostu jeździć to kupuje Dustera, a kto chce mieć fajny samochód to kupuje premium. W Polsce tych drugich na premium nie stać, więc jeździmy Arteonami :)

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 14.03.2019, 14:36
autor: michnik
Ja sądzę że to wynik marketingu.
Moje zdanie jest takie. Arteon wygląda tak fantastycznie że panowie z VW się trochę przestraszyli.
O co mi chodzi. O to że za te pieniądze nie dostanie się nigdzie bryki o tak spektakularnym wyglądzie.
Byłem Arteonem dwa razy we Włoszech, noclegi w Austrii
Nikt nie zwracał uwagi na Audi, Merce czy BMW.
Widziałem za to kilka wycieczek oglądających Artka na parkingu.
Przy wyjmowaniu walizek przed hotelem podchodzi do mnie niemieckojęzyczna para i pytają co to samochód.
Stwierdzili, że wygląda spektakularnie.
To samo we Włoszech!
Tylko bilety sprzedawać.
W Polsce to samo.
Przed firmą stoi masa wypasionych bryk (każda z nich kosztuje tyle co 3-4 Artki) a na papierosie na dole słyszę, że komentowany jest tylko Arteon.
Cieszmy się bo to zajebista bryka.
I za te pieniądze nic mnie nie przekona do zmiany.
Oczywiście mówię o wyglądzie zewnętrznym. Do wielu rzeczy można się przyczepić ale wygląda fenomenalnie.
Audi A7 jest wręcz nudny przy nim. Bo wygląda jak milion innych Audi.

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 14.03.2019, 14:56
autor: gregmisz
Uderzyłeś w sedno michnik, ja tylko dodam, jak byłem w listopadzie w kołobrzegu, mój biały R-line stał na ulicy przy fajnej knajpie, z wymasionego mietka wysiadła rodzinka Rosjan a Pan rodziny na artka skazał : nu smatritie priekrasnyj nic dodać :D :P ;)

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 16.03.2019, 17:34
autor: MKM_Mobility
Spotkane Arteon-y (połowa lutego 2019) trasa:
Katowice - Gdańsk 1 szt.
Trójmiasto (3 dni jeżdżenia) 3 szt.
Gdańsk - Katowice 0 szt.

Skody Superb III, Passaty B8, Fordy Mondeo MK5 - masa

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 16.03.2019, 21:49
autor: Macevp
W czwartek w Krakowie. Kręciłem się cały dzień po mieście.
3xArteon pod M1 na parkingu (dwa białe jeden czarny + mój)
1x Arteon na Św Filipa + mój
Do tego kilka sztuk (4-5) minietych na ulicach w tym dwie kurkumy. Większość w pakiecie Rline.

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 17.03.2019, 08:04
autor: Auror
Arteon w europie za 2018 jest na 162 miejscu w sprzedaży (21 495 sztuk)
Jako ciekawostka T-roc na miejscu 28 (139 755 sztuk)
Nr 1 to oczywiście golf (445 303 sztuki)

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 17.03.2019, 17:53
autor: Blazio1946
Dla porównania 154 tys Passatów w 2018
W przypadku vw sprzedaż np Passata jest najniższa od 5 lat i to o ponad 50%

W styczniu 2019 - 1100 Arteonów i 9000 Passatów
W styczniu 2018 - 1900 Arteonów i 15 tys Passatów

Suv'y i podobne mocno zdobywają rynek.

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 18.03.2019, 06:28
autor: mmmjanas
Sprzedaż Passatów jest gorsza o połowę, bo nic nie można kupić przez WLTP (przez modę z SUV-ami też oczywiście). Z zakupem Arteona też problemów co nie miara. "Nie chcesz Diesla, to mamy dla pana TSI, ale tylko 272 KM za ponad 200 tys."
Oczywiście przesadzam, ale myślę, że aktualne problemy z zakupem aut też mają wpływ na niższe wyniki sprzedaży i co za tym idzie mniej ich jest na ulicach. Cieszę się, że Arteon to taki "egzotyk", bo wcześniej miałem Passaty B8 i cóż, naroiło się tego... Ale fakt też jest taki, że każdego Passata po roku sprzedawałem maksymalnie w ciągu 2 tygodni. Teraz zastanawiam się jak pójdzie że sprzedażą Arteona (w drugiej połowie tego roku), skoro to model, który cieszy się jednak mniejszym zainteresowaniem. Zobaczymy.

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 18.03.2019, 11:58
autor: k1coR
No i dobrze, im ich mniej na drogach tym lepiej :) ale to fakt w DE nie widać ich, a u nas jest całkiem sporo...

Re: Popularność modelu Arteon w Europie

: 18.03.2019, 13:28
autor: Jerzy
Ale mogą szybciej skończyć produkcję z powodu małego popytu i nieopłacalności.