RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
: 09.08.2017, 00:33
No to teraz ja parę słów. Aktualnie jeżdżę passatem B8, który zastąpił insignie (wielka różnica na korzyść VW). Samochód eksploatuje głównie w trasie, w większości na autostradach. Przebiegi roczne na poziomie 55-60 kkm, przebiegi jednorazowe również dłuższe, co najmniej dwa razy w miesiącu jednorazowy przelot powyżej 1000 km dziennie.
Samochód musi być więc komfortowy, cichy, dobrze wyposażony i dynamiczny. Nie musi być typem sportowca pokonujący zakręt w 0,02 sekundy szybciej, niż konkurencja. Ma połykać kilometry.
Jako, że zbliża mi się okres wymiany samochodu, szukam następcy. Arteon jest silnym faworytem. Wielka trójca (BMW, Audi i MB) jest poza zasięgiem cenowym przy podobnej konfiguracji. Jestem wielkim fanem MB i tutaj mógłbym trochę poświęcić by tylko mieć e-klasę, ale różnica jest po prostu zbyt duża, a zakup golasa też mija się z celem. Tutaj w zasadzie się dla mnie wybór kończy, gdyż nie toleruję francuskiej myśli motoryzacyjnej, japońska mi nie odpowiada (czemu wciąż robią niewygodne fotele?!). W zasadzie Arteon pozostaje sam na placu boju.
Mój konfig to: Elegance, biTDI 240 KM, oba pakiety, Discovery Pro, felgi 18 (tak, zmniejszyłem bo bardziej zależy mi na komforcie, a zawsze 2 kPLN w kieszeni), pakiet wyciszenia, pakiet drogowy plus i jakieś drobnostki typu ambiente, ciśnienie w oponach itd. Zaczynam wycieczki po salonach, zobaczymy jakie rabatowanie będzie i jak to się budżetowo skończy.
Najczęściej omawiany minus - wnętrze. Owszem, ja również uważam, że VW się nie popisał. Tym gorzej, że kolejne 3 lata będę się patrzył na to samo. Na plus mogę dodać, że wnętrze passata naprawde mi odpowiada, i jest na akceptowalnym poziomie. Szkoda, że nie pojawiła się jakaś konsola w środku, ten podłokietnik jest dla mnie zbyt mało wysuwany do przodu.
Fotele - ErgoComfort zasługują na medal, zresztą jakiś od niemieckiego stowarzyszenia ortopedów dostały. Są super, bardzo mi odpowiadają. Nawet po 1000 km nie mam problemów z plecami. Bałem się, że będą dostępne wyłącznie w pakiecie za + 6 kPLN, jednakże na szczęście są dostępne standardowo, tylko z manualnym ustawianiem.
Wyczytałem w wątku, że w Arteonie poprawili podświetlenie zegarów. Świetne info, mam AID w moim B8 2015 i rzeczywiście po kilku godzinach w nocy zaczynały boleć oczy. W discovery Pro po prostu wyłączałem ekran, ale AID się nie da. Dobra informacja, dzięki. Niech jeszcze poprawią stopniowanie głośności radia i oddzielne regulacje głośności dzwonka komórki i poziomu rozmowy - szlag mnie trafia wydzierający się dzwonek dlatego, że zakończyłem rozmowę na poziomie umożliwiającym słyszenie rozmówcy.
Wnętrze będzie jasne - na ile można to nazwać jasnym. Teraz mam w całości jasne, po 2,5 roku nadal wygląda w porządku. Te jasne fotele w Arteonie to namiastka. Szkoda. Wie ktoś, czy można liczyć na rozszerzenie oferty? W Niemczech jest jasna tapicerka w ofercie.
Kolor crimson red. Aktualnie taki mam, bardzo mi się podoba.
Czy to prawda, że bez easy open nie ma elektrycznej klapy? Mam nadzieję, że nie. Zapomniałem się zapytać w salonie, choć poziom wiedzy w salonach niestety nie przekracza często broszury reklamowej. Nie raz się o tym przekonałem.
Samochód musi być więc komfortowy, cichy, dobrze wyposażony i dynamiczny. Nie musi być typem sportowca pokonujący zakręt w 0,02 sekundy szybciej, niż konkurencja. Ma połykać kilometry.
Jako, że zbliża mi się okres wymiany samochodu, szukam następcy. Arteon jest silnym faworytem. Wielka trójca (BMW, Audi i MB) jest poza zasięgiem cenowym przy podobnej konfiguracji. Jestem wielkim fanem MB i tutaj mógłbym trochę poświęcić by tylko mieć e-klasę, ale różnica jest po prostu zbyt duża, a zakup golasa też mija się z celem. Tutaj w zasadzie się dla mnie wybór kończy, gdyż nie toleruję francuskiej myśli motoryzacyjnej, japońska mi nie odpowiada (czemu wciąż robią niewygodne fotele?!). W zasadzie Arteon pozostaje sam na placu boju.
Mój konfig to: Elegance, biTDI 240 KM, oba pakiety, Discovery Pro, felgi 18 (tak, zmniejszyłem bo bardziej zależy mi na komforcie, a zawsze 2 kPLN w kieszeni), pakiet wyciszenia, pakiet drogowy plus i jakieś drobnostki typu ambiente, ciśnienie w oponach itd. Zaczynam wycieczki po salonach, zobaczymy jakie rabatowanie będzie i jak to się budżetowo skończy.
Najczęściej omawiany minus - wnętrze. Owszem, ja również uważam, że VW się nie popisał. Tym gorzej, że kolejne 3 lata będę się patrzył na to samo. Na plus mogę dodać, że wnętrze passata naprawde mi odpowiada, i jest na akceptowalnym poziomie. Szkoda, że nie pojawiła się jakaś konsola w środku, ten podłokietnik jest dla mnie zbyt mało wysuwany do przodu.
Fotele - ErgoComfort zasługują na medal, zresztą jakiś od niemieckiego stowarzyszenia ortopedów dostały. Są super, bardzo mi odpowiadają. Nawet po 1000 km nie mam problemów z plecami. Bałem się, że będą dostępne wyłącznie w pakiecie za + 6 kPLN, jednakże na szczęście są dostępne standardowo, tylko z manualnym ustawianiem.
Wyczytałem w wątku, że w Arteonie poprawili podświetlenie zegarów. Świetne info, mam AID w moim B8 2015 i rzeczywiście po kilku godzinach w nocy zaczynały boleć oczy. W discovery Pro po prostu wyłączałem ekran, ale AID się nie da. Dobra informacja, dzięki. Niech jeszcze poprawią stopniowanie głośności radia i oddzielne regulacje głośności dzwonka komórki i poziomu rozmowy - szlag mnie trafia wydzierający się dzwonek dlatego, że zakończyłem rozmowę na poziomie umożliwiającym słyszenie rozmówcy.
Wnętrze będzie jasne - na ile można to nazwać jasnym. Teraz mam w całości jasne, po 2,5 roku nadal wygląda w porządku. Te jasne fotele w Arteonie to namiastka. Szkoda. Wie ktoś, czy można liczyć na rozszerzenie oferty? W Niemczech jest jasna tapicerka w ofercie.
Kolor crimson red. Aktualnie taki mam, bardzo mi się podoba.
Czy to prawda, że bez easy open nie ma elektrycznej klapy? Mam nadzieję, że nie. Zapomniałem się zapytać w salonie, choć poziom wiedzy w salonach niestety nie przekracza często broszury reklamowej. Nie raz się o tym przekonałem.