Z tym wchodzeniem bokiem to bardziej kwestia możliwości samochodu niż chęci robienia tego, mocno dynamiczna jazda jakoś bardziej mi pasuje po prostu do Rki niż do czegoś co tutaj pada jako alternatywa.Macevp pisze: ↑11.01.2021, 18:30Tutaj Cię wyprowadzę z błędu na temat Volvo. Pierwszy link to do ogłoszenia dealera. Mówimy o hybrydzie o oznaczeniu T8. Drugi link - test AS z danymi technicznymi. Jak widać T8 tez łamie 5 sekund.Soli pisze: ↑11.01.2021, 13:34S90 nie wiem jakie to poziomy rabatowania i Volvo jest dla mnie dość egzotyczne - ale to zupełnie inne auto, tak jak i 530i (jak pisałem przez R-perfrormance torque vectoring to i bokiem Artek pójdzie). Volvo tak na szybko patrząc wyszło mi 350k i ta wersja 314KM jedzie 6,2 0-100, a ARTEON łamie 5...
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s90 ... Dwceh.html
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/jgbb5j6
Natomiast Volvo przywołałem przypadkiem gdyż przed świętami jeździłem dwa dni i jest lepiej wykonany niż nasze arteony. Nie twierdzę, że to najlepszy wybór ale jest alternatywa. Chodzenie bokiem Rką? Serio? Może na torze ale nie w życiu codziennym. Poza tym to nie ta moc co w e53 czy e63 Amg żeby polatać na swobodzie
@Elvis_P 100% racji. Kiedy kupowałem rozważałem A5 i czuć było różnice w cenie i to przeważyło za Arteonem. Po zakończeniu leasingu tez kończę przygodę z VW. Albo zostanie Artek na rok dwa jeszcze po leasingu i zobaczę co dalej albo będzie od razu MB lub BMW. Skutecznie cenami VW zniechęca do zakupu. 200-400 złotych różnicy w racie to nie pieniądze a również można uzyskać dobre rabaty. Finansowanie niekoniecznie musi być bmw lub Mb.
Volvo ma inny charakter to limuzyna, ja chce dużego pseudosportowca i dlatego, wbrew pozorom ARTEON wciska się w tą lukę cenowa pomiędzy 250-300. Zgadzam się ze Volvo może być alternatywą, jechałem T8 w XC90 raz i ok ale i tak żadna forma hybrydy do mnie nie przemawia póki co, choć do wielu może. MB nie jest alternatywą dużo by mówić, dobrze skonfigurowana 540i przed rabatami to blisko 400k (często jest tak ze dostajesz 25% i finansowane zewnętrzne trzeba liczyć niecale 2% rocznie czyli jakieś 108% na 4 lata) i generalnie całkowity koszt samochodu to mniej więcej cena katalogowa minus 20%, gdzieś mi majaczy jeszcze Lexus na horyzoncie ale jutro biorę na dwa dni nowego shooting brake na testy, nienwiem czy ktoś z forumowiczów już ma ale w razie pytań mogę odpowiedzieć.
Na podsumowanie - owszem, polityka cenowa VW oczywiście oszalała ale stawiając sobie założenie -
Szybki sedan w okolicy 300k ARTEON jest cały czas wart rozważenia, myśle że będzie trzymał cenę całkiem rozsądnie, czy ktoś da za takiego 3latka 180k ? Bo w to bym celował w tej chwili - czas pokaże, dużo by dyskutować więc reasumując - Dostałem ofertę 268k na Rkę, katalogowo 302, finansowanie VW 35%/35 miesięcy / 15% wykup w klasycznym leasingu poniżej 101% - realnie 70k różnicy z 540i.