drzewko pisze: ↑18.10.2018, 22:45
Nie wiem czy inni też tak mają ale skrzynia się gubi przy agresywnej jeździe na 1 biegu potrafi wystrzelić jak z procy po czym trzyma do odcinki przez 2 sekundy i włącza 2 bieg brzy takim strzale jakby sprzęgło się miało zaraz zerwać. przy wyższych biegach też się to zdarza. Zwłaszcza gdy jedziemy np 100km/h gwałtownie hamujemy do 50 i gaz w podłogę.
U siebie zauważyłem, że akurat ruszam z jedynki i bardzo szybko wrzuca 2. Tak sam włączając się do ruchu nie wrzuci 1, tylko ciągnie od dołu na 2.
Ja to omijam manetkami, generalnie używam ich jak się spieszę. Wtedy ciężko o laga jak z wyprzedzeniem redukuje się bieg.
To skrzynia ręczna, nie należy o tym zapominać, a właściwie 2 skrzynie. I są zapięte do góry, czyli jak masz 1 to masz już przygotowane 2.
Jak 3 to 4, a nie jak 3 to 2. I stąd lag w sytuacji redukcji, kickdown'a, czy włączania się do ruchu.
Argument to spalanie, jest genialnie niskie jak na automat, moc, masę. I same koszty napraw też porażające nie są.
Do 1000 regeneracja mechatroniki czy 4000 komplet sprzęgieł. Naprawdę rozważam użytkowanie tego auta do 200-250 kkm.
Nawet po gwarancji i końcu leasingu.Właśnie przez te koszty.
Automatem klasycznym bym się nie zdecydował chyba właśnie przez "losowość" uszkodzeń i kosztów.
Bo ten samochód ma parę minusów jak każdy, ale jest wielki, wygodny, z wielkim bagażnikiem, zap...la i dość skutecznie hamuje bez modyfikacji.