Awaria DSG
Re: Awaria DSG
Ok, jak chwilę nad tym się zastanowić to ma to sens, dzięki.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Jerzy - stosujac autohold niestety jest jak przypuszczasz. Mam jedno miejsce parking gdzie jest duzr wzniesienie. Tam musze wrzucac N, zaciagnac reczny a dopiero potem P. Inaczej niestety blokuje skrzynie.
Re: Awaria DSG
Z autoholdem jest ok, zero strzałów ale na wzniesieniu najpierw N, później ręczny, później P, tak koledzy pisali. Największym problem w automacie jest wymiana opon, bo przy tym nie unikniesz jeb...w skrzyni przy zapinaniu z P na R lub D przy zjeździe z podnośnika.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
K1cor - kombinacja ale da sie. Zostawiasz na podnośniku na N na czas wymiany i opuszczenia
Re: Awaria DSG
Jacekpolok ok kombinacja niezła, rozważałem pójście w tą stronę bo strasznie mnie boli jak skrzynia dostaje po dupie ale jest jeden problem, wtedy na czas wymiany musi zostać na włączonym silniku
Re: Awaria DSG
Wymieniaj tam gdzie mają podnośniki podnoszące całe auto - na takich zawsze każą zostawiać na N bez ręcznego
Podsumowując, czyli poprawna sekwencja jest taka?
1) wrzucić N,
2) zaciągnąć ręczny,
3) puścić nożny,
4) wrzucić P,
5) zgasić.
Podsumowując, czyli poprawna sekwencja jest taka?
1) wrzucić N,
2) zaciągnąć ręczny,
3) puścić nożny,
4) wrzucić P,
5) zgasić.
Re: Awaria DSG
No tak. Ale ja dla pewności zamieniam 2 z 3, ale wtedy i tak muszę jeszcze raz wcisnąć hamulec bo inaczej nie wrzucę na P.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Awaria DSG
Zawsze wymieniam tam gdzie podnośnik podnosi całe auto, gadałem z gościem mówi żeby wrzucać na P i ręczny, ASO mówi, że robią tak samo. Tj. mówię nie ma znaczenia jak jedzie do góry i tak musisz zgasić silnik, na N nie zgasisz auta. Chyba że wymieniają Ci gumy przy odpalonym aucie, co jest raczej nie możliwe. Nawet N, ręczny, poluzowanie śrub, później P i do góry + zdjęcie kół, nic nie da, bo problem się pojawia jak założymy zmienione gumy i dokręcamy koła na dole.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sekwencja jest ok ale jak puścimy nożny to nie wrzucimy P z N , bo przechodzimy przez R -> każde przejście przez R wymaga wciśnięcia guzika na skrzyni i pedału hamulca, więc jeszcze raz hamulec najpierw i P.
Re: Awaria DSG
W tym czy będzie głośne przełączanie największe znaczenie ma zatrzymanie samochodu przy parkowaniu a nie ruszanie później...mmmjanas pisze: ↑30.05.2019, 05:49Bardzo dziękuję za wszystkie opinie i uwagi.
Stojąc na postoju i trzymając hamulec nożny auto stoi w miejscu i bawiąc się przytym w przerzucanie przekładni raz na P później na R czy na D i z powrotem na P słychać właśnie takie donośne kliknięcia. To właśnie mnie niepokoi. Nie jest też to za każdym razem, ale tak w 80% przypadków. Popróbuję jeszcze z Autoholdem, może będzie trochę ciszej.
Jeżeli "źle" się zatrzymasz to potem "źle" będzie działać DSG...
Re: Awaria DSG
Nigdy nie kombinowałem panowie z hamulcem postojowym by rzucić mu P - trzymam go na roboczym hamulcu , rzucam P i .. to wszystko, żadnych szarpnięć żadnych odbić i stuków nie odnotowuje.. może póki co - ale raczej skrzynia nie sprawia wrażenia jakby ten sposób był dla niej problematyczny..