Serio, nic się nie dzieje. W ogóle auto zrobiło się strasznie mądre i jak masz włączony start stop, zostawisz je na parking z włączonym silnikiem to najpierw wyłączy silnik a potem jeszcze zapłon - pojawia się komunikat, że zapłon wyłączony, żeby oszczędzać akumulator. Trzeba naprawdę się postarać, żeby coś zepsuć.
Tak czy inaczej - pytanie jest zasadne i wypiszę rzeczy, które były nieoczywiste nawet z instrukcją albo po prostu nielogiczne:
1) Przyciski dotykowe na kierownicy (szczególnie głośność, ale każde góra-dół i lewo-prawo) działają na naciśnięcie i na przeciągnięcie (tak jak przesuwanie po tablecie). Przeciąganie po głośności daje efekt jak pokrętło, nawet haptyczny.
2) Połowa przycisków na klawiaturze ma drugą funkcję po długim przytrzymaniu. Przykładowo długie przytrzymanie obsługi głosowej z włączonym Android Auto/CarPlay włącza rozmowę z Asystentem Google zamiast z autem, a długie przytrzymanie "View" pozwala wybrać tryb widoku.
3) Na końcu przełącznika kierunkowskazów jest przycisk, który jest skrótem do systemów asystujących - da się do tego menu dojść z kierownicy, ale przycisk działa bez względu na aktywny widok.
4) Żeby włączyć "Travel Assist" (to samo co IQ.Drive) trzeba najpierw włączyć aktywny tempomat (ACC). Czyli najpierw przycisk na górze lewej części kierownicy a potem ten niżej. Travel Assist w porównaniu z samym ACC trzyma auto na środku pasa, zwalnia przed zakrętami i skrzyżowaniami, na podstawie odczytanych znaków, skręca zgodnie z linią zakrętu itd. - system autonomiczny 2 poziomu. NIE ROZPOZNAJE SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ.
Samo ACC też wykrywa linie i się od nich odbija, ale nie stara się trzymać środka pasa.
W opcjach systemów astystujących polecam (przynajmniej dla ludzi jeżdżących po Bstoku) wyłączyć w travel assist dopasowanie do odczytanych znaków, bo potrafi zwolnić ze 90km/h na obwodnicy na 30km/h przez jakiś znak ze zjazdu. Zawał kierowcy poprzedzającego auta gwarantowany, a nadal będzie potrafił zwalniać przed skrzyżowaniami i zakrętami jeżeli są na mapie w nawigacji dobrze oznaczone (nie wszystkie są).
5) Front Assist działa bardzo późno - realnie zareagował mi tylko raz z hamowaniem i pasami: w razie hamowania zatrzyma się na centrymetry. To w porównaniu do innych aut powoduje, że rzadziej daje fałszywy alarm, ale testowanie tego na drodze jest bardzo trudne i ryzykowne.
6) Jeżeli dostajesz komunikat bodajże "Przewidywanie przebiegu trasy nieaktywne" czy jakoś tak, to zwykle nie oznacza, że zepsuł się radar albo kamerka, tylko że droga którą jedziesz nie jest jeszcze na mapie w nawigacji.
7) Na dużym zbliżeniu nawigacja (i cockipt i tablet) pokazuje niektóre ważne budynki w 3D, nawet ładnie to wygląda.
8) W domyślnym fotelu R-Line jest regulacja podparcia kolan (po lewej stronie, taką samą wajchą jak przesuwanie fotela, tylko po przeciwnej stronie). Znalazłem to po 1500km...
9) Jeżeli ustawimy tryb jazdy na Individual i wybierzemy menu Ośw. Ambiente, ustawimy tryb na ręcznie i wybierzemy kolor - ten kolor zostanie przypisany do indywidual nawet po powrocie do trybu automatycznego. Fajnie sobie ustawić inny kolor, żeby od razu wiedzieć jaki jest tryb (przy okazji ta ikonka w górnej części digital cockpit to nie "dużo zakrętów" tylko tryb jazdy)
10) Ikona "Eco" na digital cockipt oznacza "tryb żeglowania" (tak jakby jazda na luzie, skrzynia odpięta od auta. Tej informacji nie ma w instrukcji niestety. Tryb działa na pewno w Normal, Comfort, Individual i Eco, nie zdarzyło mi się w Sport. Jeżeli patrzy się wtedy na chwilowe spalanie wyświetla się tam tekst "bieg jałowy".
11) Przed włączeniem "Launch Control" warto sprawdzić w digital cockpit temperaturę oleju, jest takie wskazanie dostępne tam gdzie spalanie itd. Włącza się wszędzie tak samo: ESP off, tryb sport, hamulec i gaz do dechy i puszczasz hamulec.
12) Ogrzewanie przedniej szyby to taki malutki przycisk w widoku klimatyzacji na tablecie. Ogrzewanie kierownicy to przycisk na kierownicy. Wbrew narzekaniom dosłownie wszystkich recenzentów, nie trzeba naciskać go trzy razy żeby to wyłączyć - przytrzymanie przycisku dłużej wyłącza ogrzewanie kierownicy. Ogrzewanie kierownicy włączy się samo jeżeli będzie włączone przy wyłączaniu zapłonu i po chwili zapłon znów się włączy.
13) Muzyka z pendrive nie działa z hubem USB (jakby ktoś znalazł działający sposób na podłączenie kamerki i pendrive chętnie skorzystam
). Działają piosenki FLAC, można im dodać w metadata nawet okładki albumów.
14) Po lifcie sloty SD nie działają, to fake.
15) Tylną klapę da się otwierać i zamykać z pilota i z przycisku w drzwiach kierowcy - trzeba go długo przytrzymać i być w zasięgu. Z daleka nie działa i nie działa z drzwi z wyłączonym zapłonem. Możliwe, że są jakieś inne warunki też, bo zwykle otwieram i zamykam nogą.
16) Jeżeli auto zostanie zamknięte kluczykiem a potem naciśnięte na klamkę (albo odwrotnie xD) to wyłączy się keyless - będzie dało się otworzyć tylko przyciskiem pilota, nie pociągnieciem za klamkę.
17) Ten SAFE o którym ciągle ostrzega auto oznacza, że zamkniętego auta nie da się otworzyć od środka.
18) Dźwięk Harman/Kardon nie ma trybu "całkowicie bez poprawiaczy dźwięku". Polecam wybrać jakiś najbardziej pasujących na wyzerowanych ustawieniach i potem dopasować (ja mam teraz Energy -1 0 3 3).
19) Działa pełna synchronizacja z Android Auto - autor/tytuł piosenki, obrazek albumu, asystent głosowy, nawet nawigacja (nie pokazuje mapy, ale wskazówki kiedy skręcić itd są wyświetlane w digital cockipt)
20) Włączenie świateł drogowych włącza to AFL/matrix coś, czyli same się włączają/wyłączają i wycinają kierowców z przodu. Oznaczone jest to zielonym symbolem z A w środku.
21) Silnik w 190KM po lificie to: EA888 Evo4 (DNNA). Kompletnie nie mam pojęcia czym się różni od Evo3, wydaje mi się, że może nie mieć cyklu Budacka. Jedyne info jakie o nim znalazłem to:
https://www.skodacommunity.de/threads/2 ... -4.136505/
22) Asystenta głosowego wybudza "Hej Volkswagen". Jak komuś opowiadamy o aucie w trakcie jazdy warto to wyłączyć w ustawieniach
23) Emergency Assist włącza się dość szybko jeżeli nie dotyka się kierownicy przez chwilę (wystarczy lekko, jest pojemnościowa). Po czerwonym komunikacie zacznie ciągnąć pasami i hamować, więc warto zareagować.
24) Area View ma tryb "wyjazdu z miejsca parkingowego". Polecam przeklikać sobie wszystkie przyciski, widok 3D jest raczej bezużyteczny, ale wyjazd z miejsca parkingowego daje szerokokątny widok na oba boki z tyłu - używam tego na co dzień do wyjazdu z parkingu, razem z czujnikami kolizji bocznej jest super użyteczne.
25) Według instrukcji w podsufitce jest jakiś przycisk od oświetlenia ambiente ale go nie znalazłem ¯\_(ツ)_/¯
26) Kluczyk mobilny nie chce mi działać (nawet kupiłem starego pobitego samsunga, żeby to sprawdzić - nie da rady go wygenerować). Jakby komuś się udał ten proces chętnie posłucham. Według instrukcji można użyć też tej karty, ale mi też nie działa - przy okazji jak zapytam w ASO to zaktualizuję.
27) Razem z felgami 20" dają od razu te śmieszne śruby (albo mi dali). Nie kupujcie dodatkowych (a jak bardzo chcecie to mam na sprzedaż, bo najpierw kupiłem a potem sprawdziłem:( )
Więcej nie pamiętam, trochę to losowo, bo pisałem tak jak mi się przypominało.