Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Ok. Tylko korek i filtr. Resztę to doliczyli jakiś zmywacz 0.5 l i kosmiczną cenę za 5.7 l oleju. Gdzieś widziałem w necie komplet; korek spustowy + końcówka do odkręcania.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Sprawy olejowe
Jerzy na stronie Motula masz preferowany olej 0w20 (https://motul.lubricantadvisor.com/advi ... a9537b01d0) , ja po dcoierce w serwisie vw miałem longlife 4 wlany tez w 0w 20 ( ale 5w30 tez jest akceptowany)
Re: Sprawy olejowe
Ok. Tylko trzeba pamiętać że druga wartość odpowiada temp. zewnętrznej przy której olej zachowuje właściwą lepkość w swoich 100 °C. Taki olej jest dobry na okres jesień-zima.
Mam drugiego X5 ze słonecznej Kalifornii i pomimo że dedykowany jest do tych silników 5W30 tam zalany był 5w40.
Przy naszym klimacie i silniku uturbionym chyba lepszy jest 5w30.
Mam drugiego X5 ze słonecznej Kalifornii i pomimo że dedykowany jest do tych silników 5W30 tam zalany był 5w40.
Przy naszym klimacie i silniku uturbionym chyba lepszy jest 5w30.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Sprawy olejowe
A ja dalej nie wiem jaki wlać, 0w20 czy 5w30 Mogliby jednoznacznie napisać w instrukcji, a nie...
Czy są jakieś minusy wlania 5w30, poza gorszymi spalinami? Czy np. nie będzie za grubego do tego silnika filmu olejowego w zimie?
Wiem, gadam jak potłuczony, no ale nie mogę się zdecydować
Czy są jakieś minusy wlania 5w30, poza gorszymi spalinami? Czy np. nie będzie za grubego do tego silnika filmu olejowego w zimie?
Wiem, gadam jak potłuczony, no ale nie mogę się zdecydować
Re: Sprawy olejowe
W moim przypadku na lato nie mam problemu bo 30 uważam, że będzie jak najbardziej ok a na zimę się zastanowię. Olej zmieniam 2x w roku bo rocznie robię między 30 a 40 k km.
Nie mniej w naszych warunkach uważam, że 5W30 będzie lepiej się sprawdzał patrząc, że zimy od lat u nas nie było porządnej.
Nie mniej w naszych warunkach uważam, że 5W30 będzie lepiej się sprawdzał patrząc, że zimy od lat u nas nie było porządnej.
Re: Sprawy olejowe
Hmm. Co masz na myśli pisząc o spalinach? Przecież to są nowe samochody. Jak coś będzie nie tak walnie błędem z drugiej sondy za katem. Jeżeli chcesz być pewnym na 100% zostaw to serwisowi. I jeden i drugi to pełny syntetyk. Tylko że oba różnią się znacząco lepkością w różnych temperaturach. Jak pałujesz auto, robisz długie trasy bez przystanków, wakacje na południu gdzie dobrze rozgrzeje się samochód. to najlepszy będzie ten wyższy numer. W sportach motorowych stosuje się nawet wartości 50 i 60. A jeżeli jazda "kapeluszowa" to ten niższy będzie też ok. Ale trzeba pamiętać że jak by coś nie daj boże ,stało się po twojej wymianie,to czy na pewno serwisant uzna olej 0w20 za właściwy. Zagłębiając temat to zalecany zakres pracy tego oleju, to jakieś -30 / +15. Tak że nie dziwię się że np. serwis leje taki w okresie jesień/zima. Ja wymieniałem w lutym na serwisie przy 6 tyś. i wlali 5w30 LLSalvatore pisze: ↑18.03.2019, 12:50A ja dalej nie wiem jaki wlać, 0w20 czy 5w30 Mogliby jednoznacznie napisać w instrukcji, a nie...
Czy są jakieś minusy wlania 5w30, poza gorszymi spalinami? Czy np. nie będzie za grubego do tego silnika filmu olejowego w zimie?
Wiem, gadam jak potłuczony, no ale nie mogę się zdecydować
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Sprawy olejowe
No yoo. Jak już zacznie brać. To może lepiej wtedy lać rzepak, będzie pachnieć kotletami
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Sprawy olejowe
I wtedy będzisz miał najlepsze ekologiczne spaliny
Re: Sprawy olejowe
Srali muchi bedzie wiosna w zasadzie juz jest.
Zaglebilem sie w temat i generalnie chodzi tu o parametr pt. HTHS czyli wskaznik wysokotemperaturowych oporow scinania i musi byc w przedziale 2,6 do 2,9 mPas wg. normy VW 508 i 509. Do tego obnizona lotnosc oleju NOACK (ma wplyw na opoznienie starzenia sie oleju i utracania jego parametrow w duzym skrocie).
Na dzis taki olej ma nie tylko Castrol (ktory jest lany pod marka VW w serwisach) ale tez Motul, Total i Millers ktory chwali sie tym ze jest rowniez w kolorze niebieskim jak oryginal VW
Patrzac na nasze warunki optymalnie byloby lac 5W40 czyli od -35 do +40 (z tymi mrozami to przegiecie, moze gdzies przy wschodniej granicy albo w gorach sa jeszcze takie mrozy), a +40 latem u nas dochodzi w ostatnich latach (i byc moze bedzie jeszcze cieplej...). Chyba ze pojdziemy w obled i bedzie specjalny olej na lato i zime jak opony
I tak kazdy bedzie lal co lubi i jemu pasuje wiec problem olejowy bedzie sie ciagnal w nieskonczonosc w tym watku.
Z ciekawostek-zadalem pytanie dystrybutorowi Millersa na PL jaki olej bedzie wlasciwy biorac pod uwage nasza strefe klimatyczna, zalecenia VW i inne paramerty i...
od blisko 2 tygodni cisza hahahaha.
Zaglebilem sie w temat i generalnie chodzi tu o parametr pt. HTHS czyli wskaznik wysokotemperaturowych oporow scinania i musi byc w przedziale 2,6 do 2,9 mPas wg. normy VW 508 i 509. Do tego obnizona lotnosc oleju NOACK (ma wplyw na opoznienie starzenia sie oleju i utracania jego parametrow w duzym skrocie).
Na dzis taki olej ma nie tylko Castrol (ktory jest lany pod marka VW w serwisach) ale tez Motul, Total i Millers ktory chwali sie tym ze jest rowniez w kolorze niebieskim jak oryginal VW
Patrzac na nasze warunki optymalnie byloby lac 5W40 czyli od -35 do +40 (z tymi mrozami to przegiecie, moze gdzies przy wschodniej granicy albo w gorach sa jeszcze takie mrozy), a +40 latem u nas dochodzi w ostatnich latach (i byc moze bedzie jeszcze cieplej...). Chyba ze pojdziemy w obled i bedzie specjalny olej na lato i zime jak opony
I tak kazdy bedzie lal co lubi i jemu pasuje wiec problem olejowy bedzie sie ciagnal w nieskonczonosc w tym watku.
Z ciekawostek-zadalem pytanie dystrybutorowi Millersa na PL jaki olej bedzie wlasciwy biorac pod uwage nasza strefe klimatyczna, zalecenia VW i inne paramerty i...
od blisko 2 tygodni cisza hahahaha.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce