Strona 7 z 28

Re: Sprawy olejowe

: 26.03.2019, 11:42
autor: Art e on
Jerzy, nie do konca to 20 w 0w20 z norma 508 dotyczy zakresu temperatur-poszukaj na forum Subaru watku-tam jest to dokladnie opisane, wlacznie z tym ze chlopaki oddawali olej do laboratorium zeby sprawdzac parametry przed i po wymianie.

Re: Sprawy olejowe

: 26.03.2019, 15:56
autor: k1coR
Salvatore pisze:
25.03.2019, 19:05
k1coR pisze:
25.03.2019, 11:24
Jedno jest pewne oryginał zalany w fabryce to inna bajka niż nawet butle w ASO, a co dopiero beczka.
Możesz rozwinąć? Że niby lepiej chodzi na fabrycznym? Może zalany w fabryce to 508 0w20 a Ty wlałeś 504 5w30?
Ja jestem ciągle w rozterce co nalać :D W moim ASO w ramach pakietu przeglądów leją 504, bo zwyczajnie jest tańszy, ale niby zalecają 508 :D
Oryginał nie ubył ani o 1mm a auto było na dotarciu. Dodatkowo chodził bardzo płynnie na zimnym, teraz lekko klekocze jakby na ssaniu przez ok 1 min po czym chodzi jak powinien. Interwał się zmienił diametralnie bo znikło 10k km do wymiany więc wnioskuje że jednak jest jakiś czujnik badający stan oleju w silniku. Oczywiście wniosek jeden albo przy każdej wymianie lepiej przepłukać silnik jakimś środkiem czyszczącym albo zalać dobrą jakościowe Oliwę. Temat do spr.

Re: Sprawy olejowe

: 30.03.2019, 18:16
autor: Blazio1946
Blazio1946 pisze:
07.03.2019, 09:01
Stare normy, nowe normy... wleją każdy jaki przywieziesz zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00

Każdy z użytkowników ma swój "ulubiony " i go leje, poleca innym.
Mam motul 8100 x-clean 5W30 i jest spoko, nie dolewam między wymianami, temp oleju niższa niż na fabrycznym.
W nawiazaniu do mojego wczesniejszego posta i temperatury oleju. Dzisiaj 50km non stop 200km/h temperatura oleju 99° -100° wynik bardzo dobry i nie dolewam między wymianami co 15tkm.

Re: Sprawy olejowe

: 30.03.2019, 19:56
autor: Rkarcz
Największa temperatura oleju to częsty but/hamowanie 80-140 - bardzo kręta górska droga dla przykładu. Ja wyciągnąłem 119'C w takich warunkach. Wtedy kiedy są wysokie obroty silnika a nie ma dużego przepływu powietrza przez chłodnicę. 200 to idealne warunki dla silnika. :)

Re: Sprawy olejowe

: 30.03.2019, 22:45
autor: jni
Ja właśnie zmieniłem olej w 2.0 TSI 190KM po 15kkm na Eurol Syntence LV 0W-20 z normą 508.00/509.00, filtr i korek z ASO. Weszło jakieś 5,7-5,8 litra i wcale nie jest na maksimum na bagnecie.

Re: Sprawy olejowe

: 31.03.2019, 08:10
autor: marcel232
Rkarcz pisze:
30.03.2019, 19:56
Największa temperatura oleju to częsty but/hamowanie 80-140 - bardzo kręta górska droga dla przykładu. Ja wyciągnąłem 119'C w takich warunkach. Wtedy kiedy są wysokie obroty silnika a nie ma dużego przepływu powietrza przez chłodnicę. 200 to idealne warunki dla silnika. :)
Ja w B8 1.8TSI na wspinaczce na Grossglocknerstrasse zagrzałem olej do max 115st ('zwykły' Castrol).
Zobaczymy ile w tym roku osiągnie Arteon 272.

Re: Sprawy olejowe

: 03.04.2019, 20:00
autor: Art e on
Pany, jakie otrzymaliscie ceny za wymiane oleju (olej wlasny-serwis robocizna + filtr) w Wwa?
Pytam bo Pan z serwisu na Okeciu zabil mnie dzis info z kwota ok 700 pln... najlepsze dalej-z ich olejem od 800 pln w zaleznosci od klasy oleju hahahahaaaha

Re: Sprawy olejowe

: 03.04.2019, 20:05
autor: Noetra
250 albo 270 (dokładnie nie pamiętam) powiedzieli mi na Radzymińskiej. Własny olej+wymiana+filtr+korek.

Re: Sprawy olejowe

: 03.04.2019, 20:23
autor: Elninjo
~250 zł Warszawa Zasada na Grochowskiej...
Ich olej, filtry, śruba spustowa i robota... Olej LongLife VW.

Re: Sprawy olejowe

: 04.04.2019, 12:16
autor: Art e on
No to widze ze Panow na Okeciu kompletnie po3,14dolilo...
Dzieki za info.