Kodowanie samochodów

Art e on
Posting Freak
Posty: 876
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Art e on » 21.08.2019, 16:18

W moim przypadku dalej pozostaje na stanowisku, ze mi w miescie bardziej przeszkadza niz pomaga i zostal wylaczony.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Salvatore » 22.08.2019, 12:30

k1coR nie wyłącza Ci się LA w ostrzejszych zakrętach? Wyłacza = ikonka staje się pomarańczowa i przestaje skręcać, ale po zakręcie prowadzi znowu?
ToMili upewnij się, że masz czystą szybę przed kamerką.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: k1coR » 22.08.2019, 14:37

Salvatore pisze:
22.08.2019, 12:30
k1coR nie wyłącza Ci się LA w ostrzejszych zakrętach? Wyłacza = ikonka staje się pomarańczowa i przestaje skręcać, ale po zakręcie prowadzi znowu?
ToMili upewnij się, że masz czystą szybę przed kamerką.
Salvatore wyłącza się jeśli nie jest włączony ACC. Jak jedziesz na ACC i zakręt jest za ostry, sam zwolni i nie powinien wyłączyć LA, oczywiście każdy zakręt który jesteś w stanie przejechać z min. prędkością 60 km/h

Noetra
Senior Member
Posty: 298
Rejestracja: 09.10.2018, 10:00

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Noetra » 27.08.2019, 17:35

k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Salvatore wyłącza się jeśli nie jest włączony ACC. Jak jedziesz na ACC i zakręt jest za ostry, sam zwolni i nie powinien wyłączyć LA, oczywiście każdy zakręt który jesteś w stanie przejechać z min. prędkością 60 km/h
Weź Ty kolego zrób porządny test bo akurat jest tak jak mówi kolega Salvatore. Na LA nie pokonasz ostrego zakrętu nawet jeśli prędkość będzie odpowiednia dla ACC. 60km/h jest prędkością graniczną dla LA ale nie wtedy gdy masz ACC z TJA.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: k1coR » 28.08.2019, 11:11

Noetra pisze:
27.08.2019, 17:35
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Salvatore wyłącza się jeśli nie jest włączony ACC. Jak jedziesz na ACC i zakręt jest za ostry, sam zwolni i nie powinien wyłączyć LA, oczywiście każdy zakręt który jesteś w stanie przejechać z min. prędkością 60 km/h
Weź Ty kolego zrób porządny test bo akurat jest tak jak mówi kolega Salvatore. Na LA nie pokonasz ostrego zakrętu nawet jeśli prędkość będzie odpowiednia dla ACC. 60km/h jest prędkością graniczną dla LA ale nie wtedy gdy masz ACC z TJA.
Co rozumiesz pod pojęciem ostry zakręt, wiadomo że serpentyn w górach nie będzie Ci trzymał i nawrotek 180 st. Arteon nie jest autonomicznym autem.

Noetra
Senior Member
Posty: 298
Rejestracja: 09.10.2018, 10:00

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Noetra » 28.08.2019, 17:15

k1coR pisze:
28.08.2019, 11:11
Co rozumiesz pod pojęciem ostry zakręt, wiadomo że serpentyn w górach nie będzie Ci trzymał i nawrotek 180 st.
Czy Ty często używasz tych systemów ? Przecież nie trzeba ani serpentyny ani "nawrotki" aby auto z "zielonym" LA wyjechało poza linie.
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Salvatore wyłącza się jeśli nie jest włączony ACC.
Nie.
LA wyłączy się także jeśli jedziesz z ACC ale albo:
- system przestanie rozpoznawać linie
albo
- właśnie łuk/zakręt jest zbyt ostry i auto samo już nie skręci (ew. malowana wysepka itd itp)
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Jak jedziesz na ACC i zakręt jest za ostry, sam zwolni i nie powinien wyłączyć LA,
Przy założeniu, że nikt przed Tobą nie jedzie ACC zwolni tylko wtedy kiedy masz włączone w ustawieniach ACC dopasowanie do przebiegu drogi. Jeśli akurat dany zakręt nie jest uwzględniony jako ten w którym ACC ma zwolnić auto w zakręcie nie zwolni a jeśli dodatkowo zakręt jest ostrzejszy auto przetnie linie i wyłączy LA.
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
oczywiście każdy zakręt który jesteś w stanie przejechać z min. prędkością 60 km/h
Jeśli jest włączony ACC i auto ma TJA 60km/h nie jest prędkością graniczną dla LA. Tak się dzieje tylko wtedy gdy nie masz TJA lub jedziesz bez włączonego ACC.

ACC+TJA to jedne z najbardziej pożytecznych rzeczy których wcześniej nie miałem. Używam tego permanentnie ale rozumiem, że gdy ktoś używa raczej okazjonalnie nie rozumie niuansów działania tych systemów.

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Salvatore » 28.08.2019, 18:06

Zgadzam się Tobą Noetra, w Arteonie mam wszystkie systemy (które nawiasem mówiąc w Arteonie są bardzo tanie więc zdecydowanie warto brać) i mimo tego, że każdy z systemów ma swoje ograniczenia to z każdego jestem bardzo zadowolony.
Lane Assist z włączonym adaptacyjnym prowadzeniem po pasie ruchu ładnie prowadzi auto na pasie (oprócz wspomnianych większych zakrętów), Side Assist genialnie nie pozwala wjechać pod inne auto jadące pasem obok (tutaj działanie jest znakomite, nawet jak nie spojrzysz na lampkę ostrzegawczą to dostaniesz wyraźny sygnał na kierownicy), a z Trafic Jam Assist korzystam w każdym korku i odkąd go mam to zero nerwów w korkach :D Rear Traffic Alert jest w sumie zbędny, bo tam gdzie by się przydał zawsze korzystam w tylnej kamery ustawionej na 180 stopni i w niej wszystko widać.
No, czytanie znaków mogłoby działać lepiej, często trzeba korygować tempomat, no i brakuje opcji „przepisowa plus 10” którą ostatnio widziałem w jakimś innym aucie :D

Noetra
Senior Member
Posty: 298
Rejestracja: 09.10.2018, 10:00

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: Noetra » 29.08.2019, 11:37

Salvatore pisze:
28.08.2019, 18:06
Rear Traffic Alert jest w sumie zbędny, bo tam gdzie by się przydał zawsze korzystam w tylnej kamery ustawionej na 180 stopni i w niej wszystko widać.
Fakt, widać wszystko i ja też często z tego widoku korzystam. Trzeba się jednak do niego przyzwyczaić bo mocno zakłamuje odległość !
Salvatore pisze:
28.08.2019, 18:06
No, czytanie znaków mogłoby działać lepiej, często trzeba korygować tempomat,
Ja mam raczej wrażenie, że nie tyle z czytaniem znaku przez kamerę jest problem ile z ograniczeniami zapamiętanymi w nawigacji/systemie kiedy ustawi się ACC by uwzględniał ograniczenia prędkości. Używam tej funkcji tylko wtedy gdy jadę nieznaną mi całkiem drogą.
Salvatore pisze:
28.08.2019, 18:06
no i brakuje opcji „przepisowa plus 10” którą ostatnio widziałem w jakimś innym aucie :D
Hej @eldar
Może kodowaniem da się to obejść ? ;)

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: jni » 29.08.2019, 12:16

Ze wszystkich systemów akurat tempomat z opcją ustawiania prędkości do ograniczeń niestety działa tak sobie i z poniższych powodów ja go nie używam, bo powoduje więcej stresu niż ułatwień.

1) brak opcji "przepisowa +10" lub nawet +20 powoduje niestety, że prowadzi się (zwłaszcza w terenie zabudowanym) peleton i wszyscy za nami mają mord w oczach oraz czują się niejako uprawnieni, czy wręcz zmuszeni do ryzykownego wyprzedzania. Można niby podnieść prędkość ręcznie, ale to pomaga na chwilę.

2) czytanie znaków działa różnie, może to wina logiki systemu albo sposobu, w jaki rozmieszczone są znaki, ale np. na autostradzie potrafi odczytać ograniczenie dotyczące zjazdu, a nie głównej nitki autostrady i przyhamować dość gwałtownie ze 140km/h do np. 70km/h. Przy stylu jazdy na naszych autostradach taki manewr przy normalnym ruchu to gwarancja najechania na tył przez jakiegoś glonojada.

3) ograniczenia prędkości zapisane w bazie nawigacji mają jakieś błędy, kilka razy pojawiło mi się na wyświetlaczu bez żadnego powodu ograniczenie do 10/20km/h, gdybym używał tempomatu pewnie byłoby mocne hamowanie z normalnej prędkości miejskiej i ktoś zaparkowałby mi w bagażniku.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Kodowanie samochodów

Post autor: k1coR » 30.08.2019, 12:06

Noetra pisze:
28.08.2019, 17:15
k1coR pisze:
28.08.2019, 11:11
Co rozumiesz pod pojęciem ostry zakręt, wiadomo że serpentyn w górach nie będzie Ci trzymał i nawrotek 180 st.
Czy Ty często używasz tych systemów ? Przecież nie trzeba ani serpentyny ani "nawrotki" aby auto z "zielonym" LA wyjechało poza linie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nigdy auto mi nie wyjechało za linie na zielonym, raz miałem sytuacje z wysepkami i 100'ką na blacie bez ACC, oczywiście przy tej prędkości zrobił tą przeszkodę ale tak że myślałem, że polecę bokiem, systemy wyprowadziły go ale sytuacja mocno ryzykowana, więc tj mówię trzyma u mnie linię jak jest widoczna.
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Salvatore wyłącza się jeśli nie jest włączony ACC.
Nie.
LA wyłączy się także jeśli jedziesz z ACC ale albo:
- system przestanie rozpoznawać linie
albo
- właśnie łuk/zakręt jest zbyt ostry i auto samo już nie skręci (ew. malowana wysepka itd itp)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wiadomo, było pisane
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
Jak jedziesz na ACC i zakręt jest za ostry, sam zwolni i nie powinien wyłączyć LA,
Przy założeniu, że nikt przed Tobą nie jedzie ACC zwolni tylko wtedy kiedy masz włączone w ustawieniach ACC dopasowanie do przebiegu drogi. Jeśli akurat dany zakręt nie jest uwzględniony jako ten w którym ACC ma zwolnić auto w zakręcie nie zwolni a jeśli dodatkowo zakręt jest ostrzejszy auto przetnie linie i wyłączy LA.
k1coR pisze:
22.08.2019, 14:37
oczywiście każdy zakręt który jesteś w stanie przejechać z min. prędkością 60 km/h
Jeśli jest włączony ACC i auto ma TJA 60km/h nie jest prędkością graniczną dla LA. Tak się dzieje tylko wtedy gdy nie masz TJA lub jedziesz bez włączonego ACC.

ACC+TJA to jedne z najbardziej pożytecznych rzeczy których wcześniej nie miałem. Używam tego permanentnie ale rozumiem, że gdy ktoś używa raczej okazjonalnie nie rozumie niuansów działania tych systemów.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
w sumie też wiadomo, nie komentuje. Natomiast TJA hmm, wiesz że ACC działa do zera ? Nie widzę sensu żeby mi trzymał linie w korku przy np. 20km/h, jak mi się nie chce operować pedałami w korku to włączam ACC, jak stoi za długo to RES z kierownicy i tyle, także TJA sorry nie.

ODPOWIEDZ