I co wtedy? Ładowanie jest? Nie ma? Jakieś konsekwencje przewidujesz?Osfald pisze: ↑09.01.2020, 18:46Arteon ma tzw inteligentne ładowanie akumulatora (system kontroluje obciążenia w systemie elektrycznym, temperatury... i steruje pracą alternatora). Pomiar napięcia akumulatora realizowany przez tę wtyczkę odcina informacje o napięciu baterii nie tylko dla systemu start/stop.mariusz123a pisze: ↑09.01.2020, 18:38Rozwiń się w tym temacie, co rozumiesz przez zarządzanie energia?
Kodowanie samochodów
Re: Kodowanie samochodów
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Kodowanie samochodów
Jest. Tylko "tępe". W ładowaniu inteligentnym napięcia ładowania mogą przekraczać nawet 15V. Kiedy system nie wie jakie napięcie ma akumulator będzie pracował pewnie na stałym, bezpiecznym poziomie. Jednym słowem akumulator będzie ładowany wolno. Dla tych, którzy poruszają się po najczęściej w mieście to może być konkretna różnica. Prawdopodobnie nie będzie także optymalnego sterowania klimatyzacją, ogrzewaniem krzeseł, szyb czy lusterek... to już trzeba sprawdzić na własnej skórze.coulignon pisze: ↑09.01.2020, 21:31I co wtedy? Ładowanie jest? Nie ma? Jakieś konsekwencje przewidujesz?Osfald pisze: ↑09.01.2020, 18:46Arteon ma tzw inteligentne ładowanie akumulatora (system kontroluje obciążenia w systemie elektrycznym, temperatury... i steruje pracą alternatora). Pomiar napięcia akumulatora realizowany przez tę wtyczkę odcina informacje o napięciu baterii nie tylko dla systemu start/stop.mariusz123a pisze: ↑09.01.2020, 18:38Rozwiń się w tym temacie, co rozumiesz przez zarządzanie energia?
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Kodowanie samochodów
Pojeżdżę parę dni. Może jakiś woltomierz wepnę w zapalniczkę. Choć wydaje mi się że usterka , w sumie ważnego obwodu ładowania, powinna też wyskoczyć jako błąd.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Kodowanie samochodów
Pięknie ładuje 14,7V po wpięciu wtyczki spadło u mnie do 14V. Szybciej bez tej inteligencji naładuje.
Po za tym to gówn... MOLL wytrzymuje gwarancje i zaraz po skończeniu jej pada i czeka Cię zakup nowego aku.
Po za tym to gówn... MOLL wytrzymuje gwarancje i zaraz po skończeniu jej pada i czeka Cię zakup nowego aku.
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Kodowanie samochodów
Czyli różnica jest bardzo wyraźna. 0,7V to dziesiątki amperów w natężeniu prądu.mariusz123a pisze: ↑09.01.2020, 23:44Pięknie ładuje 14,7V po wpięciu wtyczki spadło u mnie do 14V. Szybciej bez tej inteligencji naładuje.
Po za tym to gówn... MOLL wytrzymuje gwarancje i zaraz po skończeniu jej pada i czeka Cię zakup nowego aku.
Jak sam pokazujesz może ładować za szybko/za wolno. W moich doświadczeniach
odłączenie tej informacji dla sterownika (np. 300C) powodowało, że ładowanie
spadało do około 13,8V.
W tym przypadku inteligentne=optymalne. System sam ma wiedzieć i decydować co jest najlepsze dla założonego celu.
Optymalizacja=funkcja celu. Celem może być max. żywotności podzespołów, max. moc czy min. spalanie... albo inne podejście wielowymiarowe.
Nie znam algorytmów jakie VW zaimplementował w sterowaniu.
W moich poprzednich doświadczeniach napięcie spadało. 14,4V to granica gazowania akumulatora kwasowego więc
układ ładowania przechodził poniżej tej granicy. Komponenty elektroniczne samochodu były (są?) projektowane
na napięcia wejściowe do 16-17V (np. napięcia kondensatorów w filtrach obwodów zasilających). Być może teraz jest to
trochę podniesione ze względu na fakt, że akumualtory wykonane w technologi Ca/Ca mogą być ładowane napięciami
nawet 16,2V. Ogólnie idzie się w kierunku obwodów 48V dzięki czemu można dostarczyć większe moce przy niższych
natężeniach...
MOLL to całkiem dobra firma. VW też ma bardzo upierdliwy proces selekcji
akumulatorów na 1 montaż (poczytajcie sobie o klasach i selekcji akumulatorów, o tym co jest dostępne w aftermarkecie).
Nie wiem też, czy w Arteonie mam klasycznego kwasioka z elektrolitem płynnym czy jest to AGM?
Ze wstydem przyznam, że w żadnym z tych samochodów jeszcze nie podniosłem maski
Dla entuzjastów akumulatorów polecam kanał: https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP ... MoTg8h23vw
Szczególnie wcześniejsze filmy przekazują w prosty sposób dużo cennej wiedzy praktycznej.
Ostatnio zmieniony 10.01.2020, 08:08 przez Osfald, łącznie zmieniany 1 raz.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Kodowanie samochodów
Jestem Nowy nie moge znaleść tematu. Czy ktoś może rozkodować mi błąd ? Ewentualnie gdzie danego błędu szukać ?
Re: Kodowanie samochodów
Panowie, czy da się zakodować światła dzienne z przodu na obu paskach LED? Chodzi mi o wykorzystanie kierunkowskazów również jako świateł dziennych. W czasie użycia kierunkowskazu oczywiście ten segment zmieniałby kolor na pomarańczowy pulsujący. Jest to możliwe?
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Kodowanie samochodów
To zależy od diod zastosowanych w kierunkowskazie. Z tego co ja wiem są to diody jednokolorowe. Czyli nie.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Kodowanie samochodów
To właśnie było pośrednio moje pytanie. Zainteresowało mnie to, bo np. paski w ambiente są RGB, a kolory fabrycznie do wyboru tylko trzy.
Czy ktoś może potwierdzić, czy paski kierunków z przodu są tylko pomarańczowe a nie RGB?