mariusz123a pisze: ↑09.01.2020, 23:44
Pięknie ładuje 14,7V po wpięciu wtyczki spadło u mnie do 14V. Szybciej bez tej inteligencji naładuje.
Po za tym to gówn... MOLL wytrzymuje gwarancje i zaraz po skończeniu jej pada i czeka Cię zakup nowego aku.
Czyli różnica jest bardzo wyraźna. 0,7V to dziesiątki amperów w natężeniu prądu.
Jak sam pokazujesz może ładować za szybko/za wolno. W moich doświadczeniach
odłączenie tej informacji dla sterownika (np. 300C) powodowało, że ładowanie
spadało do około 13,8V.
W tym przypadku inteligentne=optymalne. System sam ma wiedzieć i decydować co jest najlepsze dla założonego celu.
Optymalizacja=funkcja celu. Celem może być max. żywotności podzespołów, max. moc czy min. spalanie... albo inne podejście wielowymiarowe.
Nie znam algorytmów jakie VW zaimplementował w sterowaniu.
W moich poprzednich doświadczeniach napięcie spadało. 14,4V to granica gazowania akumulatora kwasowego więc
układ ładowania przechodził poniżej tej granicy. Komponenty elektroniczne samochodu były (są?) projektowane
na napięcia wejściowe do 16-17V (np. napięcia kondensatorów w filtrach obwodów zasilających). Być może teraz jest to
trochę podniesione ze względu na fakt, że akumualtory wykonane w technologi Ca/Ca mogą być ładowane napięciami
nawet 16,2V. Ogólnie idzie się w kierunku obwodów 48V dzięki czemu można dostarczyć większe moce przy niższych
natężeniach...
MOLL to całkiem dobra firma. VW też ma bardzo upierdliwy proces selekcji
akumulatorów na 1 montaż (poczytajcie sobie o klasach i selekcji akumulatorów, o tym co jest dostępne w aftermarkecie).
Nie wiem też, czy w Arteonie mam klasycznego kwasioka z elektrolitem płynnym czy jest to AGM?
Ze wstydem przyznam, że w żadnym z tych samochodów jeszcze nie podniosłem maski
Dla entuzjastów akumulatorów polecam kanał:
https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP ... MoTg8h23vw
Szczególnie wcześniejsze filmy przekazują w prosty sposób dużo cennej wiedzy praktycznej.