Arteon - hamulce

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 17.12.2019, 19:58

Nie ma problemu, nawiercane Zimmermanny to sporty-nic wiecej nie daja oprocz halasu przez te wlasnie dziury.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

jarode
Junior Member
Posty: 7
Rejestracja: 13.06.2018, 21:02
Lokalizacja: Brzeg

Re: Arteon - hamulce

Post autor: jarode » 18.12.2019, 12:36

Hej, mam Arteona od ponad roku i ten sam problem z hamulcami. W katalogu ATE widzę dwa rozmiary tarcz - 300 (takie mam) i 310mm (wentylowane). Czy da się łatwo wymienić na wentylowane, jeśli tak to co jeszcze potrzeba?

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 18.12.2019, 17:44

Malo zrozumiale pytanie-jaka masz moc auta? Problem jest z tylem w wersjach 190 km-tam sa tarcze nie wentylowane. Rozmiary ktore podajesz to przod-tam bez wzgledu na moc sa wentylowane. Tarcze dobierasz po nr VIN na stronie producenta-jak nie ma takiej opcji zadzwon pod nr tel ktory podalem 2 posty wyzej.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jerzy » 18.12.2019, 17:48

Wszystko się da. Żeby zwiększyć tarcze, to musisz wymienić jarzma. Trzeba odsunąć zaciski. Ale już wtedy lepiej wszystko, łącznie z gumowymi przewodami hamulcowymi na w stalowych oplotach.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 18.12.2019, 18:07

Jarzma, zaciski i kupe innych gratow plus montaz i zrobi sie taka kwota, ze juz lepiej zrobic porzadnego swapa z np. S czy RS.
Jak sie nie obrocisz dupa zawsze z tylu 🙃
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

jarode
Junior Member
Posty: 7
Rejestracja: 13.06.2018, 21:02
Lokalizacja: Brzeg

Re: Arteon - hamulce

Post autor: jarode » 18.12.2019, 19:52

@Art e on - chodziło o tarcze na tył, to z czym sporo osób ma tu problem. Silnik 190KM TSI, ale to nie ma znaczenia jak przy każdym hamowaniu z prędkości powyżej 130 z tylu huczy jakby miały koła odpaść... potem prawie każde kolejne hamowanie (nawet z miejszych prędkości) jest już takie samo :@

Jutro dopytam w zaprzyjaźnionym warsztacie o cenę wymiany całego tyłu na tarcze 310mm wentylowane. Sprawdziłem w ETKA dla Paska i różnica jest tylko zacisku oraz tarczach - reszta (nawet klocki) jest ten sam PN. Liczę że tu jest tak samo i koszt będzie rozsądny ...

Art e on
Posting Freak
Posty: 877
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Art e on » 18.12.2019, 21:26

Ktos wczesniej pisal, ze to nie tylko zaciski i tarcze ale jarzma i kilka innych elementow-radzilbym podpytac w serwisie zeby nie bylo niespodzianek. Nie wiem czy ktos tu finalnie dokonal tej zmiany-jesli tak to moze sie "pochwali"? Wydaje mi sie, ze gdyby to bylo na zasadzie "plug&play" to sporo osob zrobiloby w ten sposob i problem z glowy z hukiem i brakiem hamowania...
Dalej-majac auto na gwarancji tracisz ja na te elementy i masz pojedynek z aso na kazdym kroku jak chodzi o hamulce (zmienilem wszystkie klocki na DS2500 + tarcze z przodu na EBC i juz zaczely sie wojenki z aso, ze "nieoryginalne" czesci zostaly uzyte).
Jesli leasing i oddajesz auto to olac, jesli jest Twoje mozna powalczyc, szczegolnie jesli minela gwarancja.
Btw-jaka cene dostales na taka zmiane?
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Rkarcz » 19.12.2019, 08:23

Wojenki o co? Wymieniłeś na nieoryginalne i na nie nie rościsz sobie praw do odpowiedzialności VW. Całą reszta jest bez zmian. Może warto zmienić serwis. Mam nieoryginalne tarcze i klocki przód i nikt słowem się nie zająknął, że ma z tym problem. Zresztą co wokół tych elementów ma się popsuć? Zacisk? Piasta? A może łożysko koła. Przy reklamacji niech ci przedstawią jakąś ekspertyzę ponad "wydaje nam się" że to wina "nie oryginalnej" tarczy czy klocka.

Jak dla mnie do zmiany są jarzma i osłona przeciwpyłowa czy tam termiczna. Zacisk może też bo tarcza jest ponad centymetr grubsza. Ale nie zdziwiłbym się jak są dokładnie te same. Klocki te same. Zasada działania elektrycznego ręcznego taka sama. Nie ważne co się podepnie pod kabel będzie działało. Do wielu samochodów istnieją BBKity na tył z elektrycznym ręcznym. I są uniwersalne do wielu marek samochodów a różnią się tylko adapterem montażowym. Dlatego tym bardziej zacisk VW będzie spokojnie działał.
Wersja tył 300x12mm
https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 93/615500/
Wersja tył 310x22mm
https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 93/615600/
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 19.12.2019, 14:44

W umowie gwarancyjnej jest zapis o uzywaniu wylacznie oryginalnych czesci vw. Kazdy kto odebrał samichid sie na to zgodził. Gwarancja to przywilej a nie obowiazek. Dlatego aso ma prawo odmowic naprawy gwarancyjnej podajac powod nieoryginalnych czesci. Skoro nie potrafimy wyegzekwowac od aso usuniecia wady hamulcoe, swistow, we connect itd to odpowiedz na pytanie co bedzie w przypadku usterki - jest prosta.

Liczyc mozna wylacznie na "gest handlowy".

Jacekpolok
Senior Member
Posty: 621
Rejestracja: 22.12.2017, 21:50

Re: Arteon - hamulce

Post autor: Jacekpolok » 19.12.2019, 14:48

Kazdy kto prowadzi naprawe w aso lub poza aso (ma prawo poza aso) np. Wymieniajac zawieszenie na aibach, ingerujac w oprogramowanie start-stop, wymiane turbin, osiwetlenia lusterek itd musi sie liczyc z ryzykiem utraty gwarancji bo zgodzil sie na zapisy umowy gwarancyjnej.

ODPOWIEDZ