Strona 83 z 97
Re: Kodowanie samochodów
: 08.09.2020, 14:31
autor: johnyPL
twinsen pisze: ↑08.09.2020, 10:49
johnyPL pisze: ↑07.09.2020, 23:10
Twins jeszcze Cię tu brakowało
Na Autokąciku nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na moje pytania, a tu taki @eldar przyszedł i wszystko wiadomo ;-)
Tamten wątek jest tak za-spamowany że nawet do niego nie zaglądam :-)
Re: Kodowanie samochodów
: 03.11.2020, 16:39
autor: B4rtek
Pytanie do osób które od nowości miały XDS, posiadam obd11 i chcę odkodował xds do 190 tsi. Jak podłączacie obd11 to na jakim poziomie macie w standardzie?
Re: Kodowanie samochodów
: 04.11.2020, 00:50
autor: PLASTI
Z tego co się orientuje zawsze jest na NORMAL... ale chętnie się dowiem, jaka jest różnica po zmianie na hard... Ew Soft.
W skodzie SIII miałem zmienione na HARD i mocno wciągała w zakręt.korygujac sile odśrodkowa...
Jak zachowuje się Artek? Ktoś to testował?
Re: Kodowanie samochodów
: 04.11.2020, 09:46
autor: B4rtek
Ja pomimo tego ze w specyfikacji zakupu (kupiłem z placu) nie mam XDS to na OBD11 tez mam na normal. Czy to oznacza że mam jednak XDS?
Re: Kodowanie samochodów
: 04.11.2020, 10:06
autor: Osfald
XDS to kwestia softu bo część sprzętową każdy Arteon ma. Realizowane jest to oparciu o pracę zacisków hamulcowych. Możesz sobie włączyć i wyłączyć przez OBD11. Są powszechnie dostępne kodowania.
Eldar pisze: ↑04.01.2018, 21:34
Jeśli ktoś ma OBDeleven i dostęp do Arteona to może sprawdzić opis (trzeba ustawić język bazy danych na angielski) w sterowniku hamulców (03) / adaptacje/kanał nr 67. Jedynka pod tym kanałem powinna oznaczać włączone XDS.
Radzę tylko uważać z wyborem trybu/siły działania XDS aby nie przesadzić:
barszcz2 pisze: ↑18.08.2020, 07:15
Eldar pisze: ↑31.12.2018, 00:37
Rkarcz pisze: ↑30.12.2018, 13:47
Jakby ktoś planował kodowanie XDS to ustawienie maksymalne wyłącza zarzucanie tyłu.
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
Samochód staje się silnie podsterowny. Na mokrych zakrętach wywala przodem bez zarzucania. Zobaczę jak działa minimalny XDS.
Ale z drugiej strony ciekawe jakby z takim ustawieniem przeszedłby testy łosia.
Nie możliwe... Powinno być zupełnie odwrotnie niż mówisz
Edit.
Jak Ci zarzuca tył to nie odejmuj gazu w zakręcie.
Potwierdzam, po włączeniu XDS na max na pierwszej mokrej trasie wyjechalem 2 razy z zakretu przodem - cale szczescie nic nie jechalo z naprzeciwka bo juz bym nie pisal sobie tu. Zazwyczal przy pokonywaniu zakretu bez lub na minimalnym gazie - najzwyczjaniej skrecasz koła a auto nadal jedzie prosto wydając przy tym harczacy dzwiek jakby ABS odpalil.
Re: Kodowanie samochodów
: 04.11.2020, 23:15
autor: PLASTI
No to może inaczej zapytam
Skoro jak jest na HARD wyjeżdża przodem... to co się dzieje jak jest na SOFT? Wylatuje tyłem?
A co jak jest NORMAL?
A co się dzieje jak się go wyłączy w ogóle?
Re: Kodowanie samochodów
: 05.11.2020, 20:07
autor: B4rtek
Czy ustawiał ktoś w OBD11 „reakcja na pedał przepustnicy” na Responsive? Czuć wyraźna różnice na reakcje na gaz?
Re: Kodowanie samochodów
: 05.11.2020, 21:12
autor: Gszegosz
B4rtek pisze: ↑05.11.2020, 20:07
Czy ustawiał ktoś w OBD11 „reakcja na pedał przepustnicy” na Responsive? Czuć wyraźna różnice na reakcje na gaz?
Ustawione od samego początku nie ma takiego laga jak depniesz w podłogę
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
Re: Kodowanie samochodów
: 06.11.2020, 00:21
autor: PLASTI
OK ale czy efekt jest taki sam jak przełączysz lewarek na S?
Czy coś lepiej?
Re: Kodowanie samochodów
: 06.11.2020, 07:35
autor: LordVATer
Nie. Nie jest jak S.
Ogólnie jeździłem z tym tydzień i wróciłem do standardowych ustawień. Może pedał działał aksamitniej przy delikatnym ruszaniu, a może trochę to efekt placebo. Jednak na pewno wciśnięcie na trasie gazu do dechy działało zupełnie inaczej - jakbym jechał tramwajem. Kompletnie pozbawiło auto dzikości. Mi bardziej pasuje standard.