rmn121 pisze: ↑10.04.2024, 19:41
Wymiary to nie wszystko. Ja bym artka jednak nie pozycjonował obok E-klasy czy A6. Powiedzmy że to takie D+
Segmenty A do F to nic innego właśnie jak wymiary. To że Arteon jest w segmencie E nie oznacza, że jest konkurentem E klasy, A6 i serii 5. Tamte należą do segmentu E-premium (marki premium).
Zresztą to że samochód AAA należy do segmentu np. C i inny samochód BBB należy do segmentu C to
nie oznacza od razu że AAA i BBB są konkurentami, tylko, że mają podobną długość. Nic więcej.
Gdyby segment zależał od "klasy auta" (które lepsze, które gorsze) a nie wymiarów, to Kia (nie pamiętam oznaczenia) która ma ponad 5 metrów i jest dlatego w segmencie F, to co dostała by segment B bo jest słaba (rzeczywiście jest cienka) i tylko należy jej się poziom Fiata Punto
. To by było zabawne.
Segmenty A do F oznaczają wymiary, z kolei G, H i I, zależą od typu / przeznaczenia auta: G (auta sportowe), H (terenowe i SUVy i crossovery), I (vany / MPV). Ostatni segment I jest już prawie wymarły.
Segmenty generalnie odnoszą się tylko do auta marek wielkoseryjnych (popularnych i premium), marki egzotyczne (niskoseryjne) rządzą się innymi prawami, bo tam są właściwie tylko limuzyny, auta sportowe i SUVy.
Wyższy segment nie oznacza że auto jest lepsze,
tylko po prostu większe (seg. A-F). Często dobry kompakt np. Golf GTI czy Audi RS3 (auta segmentów C i C-premium) są dużo lepsze pod względem technicznym i jakościowym od aut seg. F z Korei czy Chin czy Tajlandii.
Poza tym co kraj to obyczaj - istnieje kilka podziałów na segmenty, ale ten który podaje jest najpopularniejszy w Europie.