Drganie przy odpalaniu
Drganie przy odpalaniu
Czesc,
Przy uruchamianiu silnika (przyciskiem) odczuwalne są drgania (właściwie lekkie szarpnięcie) całej karoserii (widać drgnięcie boczka/drzwi/lusterko/słupek) - pacjent to TSI190 z GPF. Też macie taki objaw, czy to mój wymysł? Start/stop za to działa normalnie i nic nie powoduje wibracji/drgań na karoserie.
Zaobserwowałem też, że silnik daje coś w rodzaju uczucia napierania w momencie gdy zatrzymam się z jazdy hamulcem - po przerzuceniu z pozycji D na N jest jednak lepiej, tak jakbym wysprzęglił 100% w manualu, czyli odpada to uczucie "napierania" silnika - to też norma ? - wcześniej jeździłem manualem
pozdr
Przy uruchamianiu silnika (przyciskiem) odczuwalne są drgania (właściwie lekkie szarpnięcie) całej karoserii (widać drgnięcie boczka/drzwi/lusterko/słupek) - pacjent to TSI190 z GPF. Też macie taki objaw, czy to mój wymysł? Start/stop za to działa normalnie i nic nie powoduje wibracji/drgań na karoserie.
Zaobserwowałem też, że silnik daje coś w rodzaju uczucia napierania w momencie gdy zatrzymam się z jazdy hamulcem - po przerzuceniu z pozycji D na N jest jednak lepiej, tak jakbym wysprzęglił 100% w manualu, czyli odpada to uczucie "napierania" silnika - to też norma ? - wcześniej jeździłem manualem
pozdr
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Drganie przy odpalaniu
Każdy automat w trybie D lub R po puszczeniu hamulca, bez dodawania gazu, zaczyna lekko ruszać. 100% normalne. N to odpowiednik "luzu" w manualu.alcalu pisze: ↑20.09.2019, 21:32
Zaobserwowałem też, że silnik daje coś w rodzaju uczucia napierania w momencie gdy zatrzymam się z jazdy hamulcem - po przerzuceniu z pozycji D na N jest jednak lepiej, tak jakbym wysprzęglił 100% w manualu, czyli odpada to uczucie "napierania" silnika - to też norma ? - wcześniej jeździłem manualem
pozdr
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Drganie przy odpalaniu
Niestety mam to samo 190TSI GPF przejechane 2tys km. wibracje na wolnych obrotach głównie na D i autohold na światłach - zrzucenie na chwile na N jest lepiej, ale też nie idelanie - dopiero muśnięcie gazu z tych 700 na 800 obrotów idealna równa praca silnika.alcalu pisze: ↑20.09.2019, 21:32Czesc,
Przy uruchamianiu silnika (przyciskiem) odczuwalne są drgania (właściwie lekkie szarpnięcie) całej karoserii (widać drgnięcie boczka/drzwi/lusterko/słupek) - pacjent to TSI190 z GPF. Też macie taki objaw, czy to mój wymysł? Start/stop za to działa normalnie i nic nie powoduje wibracji/drgań na karoserie.
Zaobserwowałem też, że silnik daje coś w rodzaju uczucia napierania w momencie gdy zatrzymam się z jazdy hamulcem - po przerzuceniu z pozycji D na N jest jednak lepiej, tak jakbym wysprzęglił 100% w manualu, czyli odpada to uczucie "napierania" silnika - to też norma ? - wcześniej jeździłem manualem
pozdr
Mam porównanie do 1.8TSI z B8 nie kojarze, aż takich wibracji na postoju na D ale pamiętam że po pierwszej wymianie oleju silnik jeszcze ciszej pracował.
Pytałem w ASO mówią poczekać chociaż do 3-4tys. km przebiegu może się dotrze jak nie to zgłaszać..
@alcalu czy u Ciebie się coś poprawiło ?
TSI190 MY2020
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Drganie przy odpalaniu
To się nie zmieni. Olej w skrzyni musi się rozgrzać i wtedy kultura pracy silnika jest w porządku. Tak to jest jak porządną skrzynie DSG musieli zepsuć i zalać sprzęgła olejem.
Re: Drganie przy odpalaniu
Tego szarpnięcia już chyba nie ma albo przestałem zwracać uwagę bo pewnie tak jest normalnie i nie ma co szukac na sile. Zmienię olej przy 5kkm i zobaczymy.mariusz123a pisze: ↑08.01.2020, 23:10To się nie zmieni. Olej w skrzyni musi się rozgrzać i wtedy kultura pracy silnika jest w porządku. Tak to jest jak porządną skrzynie DSG musieli zepsuć i zalać sprzęgła olejem.
To napieranie na swiatlach o ktorym pisalem bez zmian
Re: Drganie przy odpalaniu
U mnie tez w 2.0 TSI są lekkie drgania. Mi to przypomina trzymanie manuala na połsprzęgle na pochyłej drodze
Przy okazji na "D" zużycie 1.4, a na "P" 1.0.
Przy okazji na "D" zużycie 1.4, a na "P" 1.0.
Re: Drganie przy odpalaniu
Nie wiem co dokładnie masz na myśli z tym „napieraniem”, ale skrzynie automatyczne „pełzają” po puszczeniu hamulca i jest to celowe. Jeśli Ci się nie podoba to włącz AutoHold i po kłopocie. Wrzucanie N na światłach jest niezalecane. Jeśli nie chcesz trzymać hamulca to włącz AutoHold i ponownie po kłopocie.
Re: Drganie przy odpalaniu
U mnie skrzynia/slinik też 'napiera' jak to ktos nazwał podczas zatrzymania i używania auto-hold. Widać to też po spalaniu chwilowym. Gdy sie zatrzymam spalanie oscyluje w okolicach 1.3-1.5l/h i czuć lekkie wibracje. Gdy tylko wrzuce na N lup P skrzynia 'odpuszcza', drgania znikaja i spalanie spada do 0,9l/ - czyli obciążenie silnika spada.
Dzisiaj sprawdze jak bedzie bez Auto-hold trzymajac tylko hamulcem.
2.0 272
Dzisiaj sprawdze jak bedzie bez Auto-hold trzymajac tylko hamulcem.
2.0 272
Re: Drganie przy odpalaniu
Dzisiaj u siebie zauważyłem, ze jak włączę te wskaźniki sport, to podczas tego ‚napierania’ samochód pokazuje ze silnik ‚produkuje’ 1kw, a turbina lekko dmucha. Hamulec miałem wciśnięty bardzo mocno, ale nie zdążyłem z auto hold bo zapaliło się zielone. Dziwna sprawa i dajcie znać czy wy tez się z czymś takim spotkaliście.
Re: Drganie przy odpalaniu
Imo za bardzo drążysz Sprawdziłem u siebie to spalanie chwilowe i faktycznie na D jest wyższe o 0.1-0.2 l/h. Tłumaczę to tym, że na D sprzęgło jest wysprzęglone więc musi pracować jakaś pompa podająca ciśnienie. Dodatkowo internety twierdzą, że na D jest większe ciśnienie oleju, a więc także lepsze smarowanie.
Nie przejmować się, jeździć, tak ma byc
Nie przejmować się, jeździć, tak ma byc