Strona 1 z 2
Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 11:03
autor: Hastra
Cześć,
Po pierwsze witam wszystkich. Kilka dni temu odebrałem swojego arteona. Odpowiedni wątek jest w dziale 'mój arteon'.
Po drugie, mam do Was pytanie. Powiedzcie mi proszę, czy poniżej opisane działanie wyboru trybów jazdy jest działaniem prawidłowym? Mam pierwszy samochód ze stajni VAG'a, więc nie jestem pewien czy tak powinno być, czy też jest to jakiś błąd:
1. Odpalam silnik, przełączam tryb jazdy na 'eco'. Podczas jazdy wyświetlają się biegi E. działa oczywiście bieg jałowy
2. Zatrzymuję się, wyłączam zapłon, wychodzę z samochodu
3. Po chwili wracam, znów odpalam samochód
4. W trybach jazdy nadal jest tryb 'eco', ale skrzynia jest zresetowana do ustawienia D. Nie działa też bieg jałowy.
5. Muszę ponownie wcisnąć 'eco' w trybach jazdy, zeby skrzynia przestawiła się na E.
Powyższe funkcjonuje tak samo także dla trybu sport.
pozdrawiam
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 11:45
autor: akawoj
Ja akurat dzisiaj obserwowałem tę kwestię i jeżeli ustawisz np. ECO, pojeździsz, zgasisz to zaraz po odpaleniu rzeczywiście skrzynia chodzi w D ale po chwili przełącza się sama w E. Tak to chyba dzisiaj u mnie zadziałało.
Z nudów (bo z rana dość długo jadę po mieście) sprawdzam różnicę między ECO a normalnym trybem ;-)
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 14:34
autor: Blazio1946
Tutaj znajdziesz wszystkie odpowiedzi
viewtopic.php?f=2&t=115
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 16:11
autor: Hastra
O widzisz. Wszystko w takim razie jasne. Dziękuję
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 21:33
autor: mariusz123a
Dzisiaj sprawdziłem i w mojej Octavii jak zostawię tryb eco to po ponownym odpaleniu skrzynia nadal jest w eco. Natomiast jak zostawię na sporcie to po odpaleniu jest zwykły tryb skrzyni D.
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 22:52
autor: WieniuZiel
Z tymi trybami skrzyni to na poważnie?
Uruchamiając auto przesuwamy dźwignię na D i tak auto startuje. Tryb S zdroworozsądkowo wymaga optymalnej temp oleju skrzyni, a oprogramowanie dopuszcza po uruchomieniu domyślnie D. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu dotknąć lewarka i musnąć na S, chyba że to za dużo roboty ..., w końcu parę złotych się wydało. Otwieram oczy szeroko, widząc że to może być powodem do bicia piany.
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 27.09.2019, 23:07
autor: Dorth
WieniuZiel pisze: ↑27.09.2019, 22:52
Z tymi trybami skrzyni to na poważnie?
Uruchamiając auto przesuwamy dźwignię na D i tak auto startuje. Tryb S zdroworozsądkowo wymaga optymalnej temp oleju skrzyni, a oprogramowanie dopuszcza po uruchomieniu domyślnie D. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu dotknąć lewarka i musnąć na S, chyba że to za dużo roboty ..., w końcu parę złotych się wydało. Otwieram oczy szeroko, widząc że to może być powodem do bicia piany.
Skoro masz włączony tryb Eco dlaczego skrzynia po uruchomieniu nie jest a trybie Eco? Za kazdym razem trzeba klikac mode i wybierac tryb. Jest to lagodniejszy tryb niż D. Jakbys czytal to bys widzial zd nikt nie mówi l trybie S.
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 28.09.2019, 07:55
autor: WieniuZiel
No tak, przelałem myśli z dwóch wątków naraz.
Czy nie wystarczy że instrukcja mówi o powrocie do trybu D po każdym on/off zapłonu? Jacyś tam inżynierowie siedzieli, myśleli i wymyślili że tak ma być.
Być może nie znają się
.
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 28.09.2019, 08:07
autor: drzewko
jeszcze nie zauważyliście że w indywidualnych ustawieniach wybierając Eco i tak skrzynia nie do końca przechodzi w ten tryb
Normalnie jak wybierzemy Eco rozpedzimy się i puścimy gaz to skrzynia wrzuca luz i auto dlugo sie toczy. Robiac to samo w trybie indywidual jest caly czas na biegu hamujac auto.
Re: Działanie trybów wyboru jazdy (eco i sport)
: 28.09.2019, 08:11
autor: drzewko
WieniuZiel pisze: ↑28.09.2019, 07:55
No tak, przelałem myśli z dwóch wątków naraz.
Czy nie wystarczy że instrukcja mówi o powrocie do trybu D po każdym on/off zapłonu? Jacyś tam inżynierowie siedzieli, myśleli i wymyślili że tak ma być.
Być może nie znają się
.
Na jakims niemieckim forum doszli ze niemcy popelnili blad bo skrzynia za kazdym uruchomieniem sterownika wlacza sie w domyslnych ustawieniach. Tzw D i nie zapamietuje ustawien. Jest to bardzo proste do rozwiązania, wystarczy jakby sterownik auta po zapłonie ponownie wysłał info do skrzyni biegów.
Tak zrobiła np skoda. A czemu szmelcwagen tak nie chce zrobić nie mam pojęcia.